Pátek v Koreji: Jeongam nezklamal

Jezdci a týmy formule 1 si poprvé vyzkoušeli korejský okruh, na němž stále probíhají dokončovací práce. Navzdory některým nedodělkům se Jeongam ukázal být velmi zajímavou tratí.
Pátek v Koreji: Jeongam nezklamal

Rozložení sil je po pátku zbytečné odhadovat, protože se podmínky na novém povrchu trati významně mění. Mírným favoritem zůstává Red Bull Racing, který si ověřil, že mu dlouhé rovinky v prvním sektoru moc nesvědčí. Nový povrch působil pochopitelně problémy pneumatikám, nejvíce si na drolení a rychlé opotřebení stěžovali u Sauberu.

Red Bull Racing
Nejrychlejší čas volného tréninku přijali u Red Bullu jako vždy s klidem. Oba jezdci upozornili na vjezd a výjezd z boxů, nejsou podle nich přehledné a mohlo by docházet k problémům. Sebastian Vettel měl odpoledne defekt tvrdší pneumatiky, takže měkčí nasadil příliš brzy a to se pneumatikám nelíbilo. "Myslím, že kvalifikaci bychom měli mít dobrou, protože rychlost máme," hodnotil Vettel. "Mark měl klidné odpoledne a zdálo se, že je konkurenceschopný. První sektor není v našich rukou, ale vrátit úder můžeme v druhém a třetím sektoru."

Ferrari
"Jako obvykle vypadá velmi konkurenceschopně Red Bull a zdá se, že velmi silný je tu také McLaren," popisoval své dojmy Fernando Alonso. "Ve skutečnosti se Hamilton kvalifikoval v Suzuce jako třetí a uznávám, že je jedním z favoritů na vítězství v této Grand Prix. Ale situace je tu podle mě jiná než v Japonsku, kde byli jasnými favority vedoucí jezdci šampionátu. Tady bychom my a McLaren mohli předvést něco zajímavého." Felipe Massa provedl srovnávací test s a bez foukaného zadního křídla. Závěr byl jednoznačný, kvůli dlouhým rovinkám je nutné F-potrubí nasadit.

McLaren
Lewis Hamilton a Jenson Button testovali nové díly a byli přitom rychlí. Nové zadní křídlo se osvědčilo a na voze zůstane po zbytek víkendu. Hamilton byl nejrychlejší v prvním tréninku a podle něj je McLaren rychlý nejen v prvním sektoru, jak se očekávalo, ale také v obou dalších. "Podle časů na kolo to vypadá, že jsme stejně konkurenceschopní jako Red Bull, ale Renault a Ferrari také vypadají rychle," řekl. "Takže kvalifikace může být o tom, který jezdec vymáčkne ze svého kola nejvíce." Buttonův monopost se v druhém tréninku přehřál a začalo se z něj kouřit, v boxové uličce ho museli hasit mechanici McLarenu.

Renault
Robert Kubica patřil letos tradičně mezi nejrychlejší, ale první den v Koreji nehodnotil. Shrnutí nabídl šéfinženýr týmu Alan Permane: "Celkově jsme dnes byli silní a konkurenceschopní. Jsme velmi spokojení s prací, kterou jsme odvedli."

Mercedes GP
Podle Nica Rosberga je Mercedes ve stejné formě jako v předchozích závodech, takže nelze očekávat žádné zvraty. Jeho týmový kolega Michael Schumacher byl příjemně překvapený samotnou tratí. "Je velmi náročná a zrádná, což představuje výzvu, která se mi hodně líbí," řekl. "Co se týče rychlosti, vypadá to s námi rozumně. Mým cílem bude top 10 v kvalifikaci a body v závodě."

Sauber
Kamuj Kobajaši a Nick Heidfeld byli zaskočení rychlostí opotřebení pneumatik na voze C29. Japonec odepsal tvrdší směs v prvním tréninku tak rychle, že musel přestat jezdit před vypršením časového limitu. "Doufám, že tyto problémy zmizí a přilnavost se zlepší," řekl Heidfeld. "Jsem rád, že jsme měli bezproblémový den na suchu a mohli pracovat na nastavení. Hodně jsme se naučili a vidím potenciál pro další zlepšení."

Williams
Jezdci Williamsu skončili v druhé desítce, ale podle Rubense Barrichella není důvod k pesimismu. "Dost brzy jsme začali jezdit s velkým množstvím paliva, takže si nemyslím, že jsou naše dnešní pozice vypovídající," prozradil Brazilec. Nico Hülkenberg se odpoledne vydal špatnou cestou s nastavením, takže se zítra vrátí ke konfiguraci z prvního tréninku.

Force India
Vůz Vitantonia Liuzziho chtěl na konci druhého tréninku sám zatáčet, takže ho italský pilot raději odstavil vedle trati. Závažný problém to ale podle něj nebyl. "Dnes jsme měli dobrý program, abychom se na nové trati dostali do tempa, a vše šlo podle plánu," hodnotil Adrian Sutil. "V dlouhých jízdách jsem neodjel moc kol, ale máme hodně užitečných informací, které můžeme použít pro zbytek závodního víkendu. Celkově to byl dobrý den."

Toro Rosso
Oba jezdci italské stáje vyjádřili potěšení ze skutečnosti, že se trať velmi podobá Jeongamu, který si vyzkoušeli v simulátoru. Všechno se tedy z jejich pohledu odehrálo podle plánu. "Vyvážení vozu bylo dobré a naše závodní rychlost v dlouhých jízdách je lepší, než jsme očekávali," řekl Jaime Alguersuari. "Takže si myslím, že můžeme v neděli předvést dobrý výkon." Španěl ale ještě chce zapracovat na nastavení pro kvalifikaci.

Lotus
Tým Tonyho Fernandese byl znovu jasně nejlepší mezi nováčky. Heikki Kovalainen a Jarno Trulli jsou potěšení, že se Korejcům podařilo okruh dotáhnout do současného stavu. "Na trati jsme měli dobrý den. Našli jsme jasný směr v oblasti nastavení a naše rychlost je ve srovnání s přímými soupeři velmi dobrá, takže myslím, že jsme v dobré formě," konstatoval finský pilot.

Virgin Racing
Jezdci Virginu byli s prvním dnem v Koreji spokojení. Oba testovali nové díly a budou s nimi pokračovat i zítra. Jerome D´Ambrosio využil novou trať k prvnímu tréninku startů do závodu.

HRT
Bruno Senna musel předčasně skončit v prvním volném tréninku kvůli technické závadě, jejíž detaily tým neprozradil. Opravy trvaly až do odpoledne, takže Brazilec vyjel do druhého tréninku se značným zpožděním a stihl odjet jen tři kola. HRT navíc dostal pokutu 5000 dolarů za to, že nechal z boxového stání vyjet Jamamota se zahřívací dečkou na kole, kterou pak museli mechanici odstranit na výjezdu z pit lane.

Diskuze (8) Další článek: Korejská premiéra pod rouškou neznáma
21:17 | Vypadá to, že Arrivabene x Binotto zatím 1:0. Binotto podle italských médií nedorazil do Austinu.
18:43 | TOP 5 jezdců v historii F1 podle Alonsa: Schumacher, Prost, Fangio, Senna a Hamilton.
15:20 | Potvrzeno... Schumacher i Ticktum se zúčastní prestižního závodu F3 v Macou... přesně za měsíc.
13:16 | Potvrzen harmonogram testů. Pojede se opět v Katalánsku a to od 18. do 21. února a od 26. února do 1. března.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink 17.00–18.30
2. trénink 21.00–22.30
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10