Po roční odmlce se formule 1 vrátila do Montrealu. Trať dostala na některých místech nový povrch, ale jezdci si stěžovali na nedostatek přilnavosti a rychlé opotřebení pneumatik.
Okruh Gillesa Villeneuva je kromě formule 1 jen málo využíván a v zimě leží pod sněhem. Povrch trati by se už neměl drolit, protože od posledního závodu nechali pořadatelé položit nový povrch. Ale drolí se pneumatiky, velmi rychle se opotřebovává měkčí směs, ale ani ta tvrdší nevydrží dlouho. Pokud se situace nezmění, možná se v závodě dočkáme většího počtu zastávek v boxech. McLaren už teď předpověděl, že první stint závodu na měkčí směsi bude velmi krátký.
Red Bull Racing
Tým z Milton Keynes se před příjezdem do Kanady obával, že ho čeká nejtěžší závod sezóny. Asi zbytečně, Sebastian Vettel byl v pátek nejrychlejší. "Vypadá to pro nás OK, jsme konkurenceschopní," řekl Němec. Podle Webbera je důvod k optimismu. "Byl to celkem dobrý den," uvedl. "Byli jsme svou rychlostí příjemně překvapeni. Zítra to bude velmi vyrovnaný boj se všemi, ale dnes nám to jezdilo dobře."
Ferrari
Fernando Alonso nebyl daleko od prvenství v druhém tréninku, přesto optimismem nehýřil. "Dnes to bylo OK, trochu lepší," řekl. "Ale v Istanbulu jsme také byli v pátečním tréninku na čtvrtém a pátém místě, a pak jsme v kvalifikaci vypadli v druhé části. Takže musíme zůstat soustředění na zítřek, protože se všechno může změnit, až všichni pojedou v kvalifikaci naplno." Podle Felipeho Massy se ale ztráta Ferrari na Red Bull a McLaren zmenšila.
Mercedes GP
Jezdci Mercedesu hodnotili pátek každý odlišně. Zatímco Michaelu Schumacherovi se dařilo dopoledne a v druhém tréninku se trápil, Nico Rosberg byl na tom přesně opačně, nakonec byl třetí nejrychlejší. "Mám dojem, že podáme výkon podle očekávání, což je zhruba pozice třetího nejrychlejšího týmu," hodnotil Schumacher.
Force India
Indický tým se vrátil do první desítky. Adrian Sutil si poprvé vyzkoušel zadní křídlo s průduchem. "Celkově to s námi podle mě vypadá dobře, hlavně na tvrdší směsi, pro ni máme velmi dobré nastavení," konstatoval Vitantonio Liuzzi. Šéfinženýr Dominic Harlow věří, že vůz potřebuje už jen drobné změny v nastavení, aby byl v kvalifikaci konkurenceschopný.
McLaren
Jenson Button byl nejrychlejší v prvním volném tréninku, přičemž Hamilton byl třetí. Odpoledne se ale oba propadli a nebyli si jistí důvody. "Nevím, musíme to zjistit, protože dopoledne jsme byli konkurenceschopní, i když jsme možná jezdili s menším množstvím paliva než ostatní," uvedl Button. "Odpoledne jsem měl trochu potíže s vyvážením a nestabilitou při brzdění."
Oba piloti při tom měli problémy s pneumatikami. "Je velmi těžké je zahřát, je to jako jezdit na ledě, hrozně to klouže," stěžoval si Hamilton. "Je to obrovský rozdíl ve srovnání s tím, jaké to tu bylo dříve. Tenkrát jsme tu měli skvělou přilnavost. Trať se zlepšuje, ale trápili jsme se." McLaren vyzkoušel už dnes několik změn v nastavení, podle Hamiltona ale řešení nepřinesly.
Renault
Robert Kubica prozradil, že se Renault v pátek soustředil na hledání optimální úrovně přítlaku, protože nevěděl, co mu bude v Montrealu fungovat. Polský jezdec potvrdil, že klíčové budou tento víkend pneumatiky. S nastavením není zatím spokojený Vitalij Petrov, který měl na montrealském okruhu premiéru.
Williams
Nicu Hülkenbergovi nevyhovuje vyvážení vozu, ale věří, že v sobotu své problémy vyřeší. Williams přivezl do Kanady hodně nových dílů a podle Rubense Barrichella se jedná o jednoznačné zlepšení. Brazilcův vůz postihly problémy s hydraulikou, což ho stálo téměř polovinu druhého volného tréninku.
BMW Sauber
Trať se v pátek učil Kamuj Kobajaši, protože v Montrealu nikdy nezávodil. S Pedrem de la Rosou se ale shodl, že vozu schází přilnavost. Podle technického ředitele Jamese Keye se tým bude snažit najít řešení nejen v aerodynamice, ale také v mechanice vozu.
Toro Rosso
Sébastien Buemi a Jaime Alguersuari jeli na okruhu Gillesa Villeneuva poprvé. Oba se tedy v pátek učili trať a vzhledem ke kluzkému povrchu se zatím neodvážili jezdit naplno. Vyzkoušet limity vozu chtějí v sobotu.
Lotus
Pozici nejlepšího nováčka si zachoval Lotus. I když ho ohrožovali jezdci HRT, úspěch znamenalo další přiblížení etablovaným týmům. "Balík pro nižší přítlak funguje podle všeho velmi dobře, což je povzbuzující," pochvaloval si Heikki Kovalainen. "Opět jsme nebyli daleko od Toro Rosso. Možná s nimi budu moci zítra bojovat v kvalifikaci, uvidíme, jak to dopadne." Jarna Trulliho zdržely v druhém tréninku problémy s elektronikou.
HRT
Španělská stáj zatím prožívá nejlepší závodní víkend, dokázala překonat Virgin Racing a byla blízko Lotusu. A to navzdory skutečnosti, že Senna a Čandhok jedou v Montrealu poprvé. "Jsem velmi spokojený s mým prvním dnem tady na okruhu Gillesa Villeneuva," řekl indický pilot. "Trať je stále velmi zelená, ale naše rychlost je ve srovnání s ostatními nováčky nejlepší za celou sezónu."
Virgin
Lucase di Grassiho vyřadily z prvního tréninku problémy s levou přední brzdou. Virgin se navíc propadl na pozici nejhoršího týmu. "Vůz musí ujít hodně dlouhou cestu, než budeme mít nejlepší nastavení," přiznal brazilský pilot.