Pátek v Jeongamu: Red Bull drží roli favorita

Pátek v Jeongamu: Red Bull drží roli favorita

Týden po vítězství v Suzuce se Red Bullu znovu daří. McLaren uznal jeho rychlost, Ferrari s hodnocením vyčkává na sobotní jízdy.

Red Bull Racing (Vettel 5./1. místo - Webber 3./2. místo)
Navzdory relativně velkému náskoku vůči konkurenci v druhém tréninku zůstává Vettel opatrný. "Můžeme být spokojení," řekl. "Je to extrémně vyrovnané a my jsme spokojení s tím, jak to dneska šlo. Celkově se auto chovalo dobře a uvidíme zítra, co dokážeme."

Webber dodal: "Snad se dokážeme udržet vpředu a budeme zítra jezdit znovu hladce. Podobně nám to jezdilo v Suzuce, ale jenom jeden z nás tam dokončil práci, takže se na to v neděli těším."

Ferrari (Alonso 2./3. - Massa 4./6.)
"Těžko říct, jak si stojíme vůči ostatním, protože jsme se dnes soustředili hlavně na sebe, dopoledne jsme pracovali na různých nápadech ve vztahu k nastavení vozu a odpoledne na pneumatikách," uvedl Fernando Alonso. "Musíme si počkat na zítřek, abychom si udělal přesnější obrázek situace."

Felipe Massa se netajil pozitivními dojmy. "Řekl bych, že jsme do tohoto víkendu vykročili pravou nohou, ale důležité je takto pokračovat zítra a v neděli, kdy se to skutečně počítá. Naše auto se zdá být na této trati dobré, což nám dává naději, i když pravdu zjistíme až zítra v kvalifikaci.

McLaren (Button 10./4. - Hamilton 1./8.)
Jezdci McLarenu se obávají, že na Red Bull nebudou stačit. "V tuto chvíli se nezdá, že bychom byli tak rychlí jako red bully, asi bude těžké je porazit v kvalifikaci, ale naše závodní časy a konzistence vypadají dobře," komentoval Button. Hamilton přikývl: "Red Bully vypadají hodně rychle, ale Jenson na ně rychlostně tolik neztrácel dnes odpoledne. Takže to je dobré."

Co se týče nastavení, ani jeden pilot wokingské stáje nebyl spokojený. "Pořád nejsme dost rychlí, ale jdeme správným směrem," uvedl Button. "Celý den jsme se zlepšovali, i když dopoledne bylo spíš o testování nových dílů a kontrole jejich funkčnosti, na nastavení jsme pracovali méně." Hamilton byl na tom o trochu hůř: "Dnes jsem se s nastavením trochu trápil. Mezi prvním a druhým tréninkem byl dost velký rozdíl, což zatím nechápeme. Dopolední trénink byl fajn, ale pro odpoledne jsem udělal nějaké změny a nedokázal jsem zajet dobrý čas ani na jedné směsi pneumatik. Teď budeme tvrdě pracovat na tom, abychom zjistili, jakým směrem se vydat."

Mercedes (Rosberg 7./7. - Schumacher 6./5.)
Oba jezdci německého týmu patřili v pátek na přední místa. "S oběma tréninky jsem byl dnes spokojený," uvedl Schumacher. "Našemu vozu sedí tato trať podle očekávání více. Zatím jsem neměl čas se podívat na časy konkurence, ale pokusíme se tento víkend získat solidní výsledek." Rosberg byl také spokojený: "Byl to pro nás dobrý den a v průběhu tréninků jsme pokročili. Na voze jsme měli pár malých novinek, fungovaly dobře a vypadá to tu s námi lépe než v Suzuce."

Schumacher dostal od stewardů napomenutí za to, že v různých chvílích tréninků překážel jezdcům HRT v rychlých kolech.

Force India (Di Resta 9./13. - Hülkenberg -/9. - Bianchi 13./-)
"Rychlost v dlouhých jízdách vypadá konkurenceschopně, ale nemyslím si, že moje rychlost v krátké jízdě byla reprezentativní, protože obě moje jízdy zkazil provoz, neměl jsem čisté kolo," vysvětloval Di Resta. "Máme slušnou představu o tom, jak si stojíme, ale před posledním tréninkem nás čeká ještě hodně práce."

Hülkenbergovi se dařilo lépe. "S dneškem jsem spokojený. Loni jsem tu nejel, takže jsem si prvních pár kol znovu zvykal na okruh a dostával se do tempa. Co se týče vyvážení, jsem s vozem spokojený, takže jsme pro zítřek v dobré pozici a připraveni."

Lotus (Räikkönen 11./10. - Grosjean 8./11.)
Räikkönen dostal v Koreji nové Coanda výfuky. "Těžko můžu výfuky hodnotit, dokud si nesednu s inženýry a neprojdeme si data. Zkusíme zítra auto vylepšit, protože dnes nebylo snadné zajet dobré kolo. Uvidíme, jestli to dokážeme trefit zcela správně, možná bychom se v kvalifikaci mohli dostat mezi prvních pět."

Grosjean jezdí celý víkend bez nových výfuků, takže jeho práce byla trochu odlišná, soustředil se hlavně na pneumatiky. Podle provozního šéfa týmu Alana Permana vozu zatím schází kvalifikační rychlost. "Jsme spokojení s tím, jak nové výfuky fungovaly z hlediska výkonnosti, teď musíme vyhodnotit, jestli jsou tu nějaká potenciální rizika se spolehlivostí kvůli tomu, že horké výfukové plyny proudí na jiná místa než obvykle," komentoval.

"Oba jezdci se trať naučili velmi rychle. Romain si stěžoval na menší přetáčivost, zatímco u Kimiho je potenciál v nastavení, zvlášť protože se učíme s novými výfuky. Oba jezdci hlásili, že jsou velmi spokojení s vyvážením vozu s velkým množstvím paliva. Úroveň degradace pneumatik se zdá být zvládnutelná, takže to byl produktivní první den."

Williams (Maldonado 12./18. - Senna -/12. - Bottas 18./-)
"Bude to velmi těžké," konstatoval Senna. "Viděli jsme, že s malým množstvím paliva jsou některé vozy rychlejší než jiné, takže se v tom musíme zlepšit, ale věřím, že do závodu budeme moci odstartovat z vyšších míst." Maldonado optimismem nehýřil: "Byl to těžký den, což znamená, že nás před kvalifikací čeká hodně práce. Trať je v každém případě náročná, ale my jsme dnes odpoledne měli problémy s vozem, což znamená, že je musíme analyzovat, abychom je před zítřkem vyřešili."

Sauber (Kobajaši 14./14. - Pérez 15./15.)
"S mým vozem jsme dnes dokončili obrovský program, ale ještě nejsem spokojený," řekl Kobajaši. "S velkým množstvím paliva to nevypadá špatně, ale s malým množstvím se hodně trápím. Musíme zjistit, jak to zlepšit, myslím, že řešení najdeme." Pérezovi zkrátila jízdy technika. "První trénink mi šel celkem dobře, ale v tom druhém jsem přišel o hodně času na trati kvůli technickému problému," popisoval Mexičan. "Motor už prostě nedodával žádný výkon a musel jsem zastavit na trati. Proto jsem nemohl dokončit svůj program a na žádné směsi jsem neodjel dlouhou jízdu, takže je brzy na hodnocení, jak na tom jsme. Nicméně pro zbytek víkendu si hodně věřím."

Toro Rosso (Ricciardo 16./17. - Vergne 17./16.)
Vergne oslavil menší výročí, přesně před rokem v Koreji poprvé vyjel na trať ve volném tréninku formule 1. Francouz odvedl běžnou práci na nastavení spokojený zatím není. Zlepšit se potřebuje i Ricciardo, jehož nejlepší čas byl zkreslen problémy s provozem na trati. "Dlouhou jízdu jsem odjel na měkčí směsi, a i když rychlost nebyla taková, jakou jsme chtěli, neztráceli jsme moc. Když všechno zvážíme, tak nejpozitivnější je, že tušíme, jak se zítra posunout vpřed a zlepšit pro kvalifikaci," dodal Australan.

Caterham (Kovalainen 19./19. - Petrov -/22. - Van der Garde 22./-)
Kovalainen vyjel na začátku druhého tréninku mimo trať, přičemž se mu uvolnila fixace sedačky v kokpitu. Opravy si vyžádaly jistý čas. "Do té doby nebylo vyvážení auta tak dobré jako dopoledne, ale jakmile jsme vyjeli na superměkkých pneumatikách, byla zpět, jak ji mám rád. Také jsme v průběhu tréninku zlepšili brzdění, takže to byl dobrý den." Petrov začal druhý trénink defektem pneumatiky. Jezdil proto méně a při ladění nastavení využije data od Kovalainena a Van der Gardeho.

Marussia (Glock 20./20. - Pic 21./21.)
Glockovi se vůz v prvním tréninku nechoval podle očekávání. "V druhém tréninku jsme se nedokázali zlepšit," konstatoval. "Ostatní vozy udělaly krok vpřed a my podle mě ne. Takže musíme zjistit, proč jsme se nemohli zbavit zvláštního chování, které nás tu zatím doprovází. Musíme se podívat na data, uvidíme, co zjistíme, protože nám to v tuto chvíli omezuje rychlost. Najít ten problém nebude snadné, ale auto musí být zítra lepší, je to pro nás výzva." Picovi se vůz také nepozdával, zkusil to vyřešit výměnou řízení, která ho stála relativně hodně času. "Změna byla pozitivní, ale auto pořád nebylo takové, jaké ho chci, takže nás čeká práce, abychom pochopili proč." Francouze čeká ztráta 10 míst na startovním roštu za nasazení letošního devátého motoru.

HRT (De la Rosa 23./24. - Kartykejan -/23. - Clos 24./-)
Jezdci španělské stáje označili pátek za běžný. "Pedro testoval nové zadní křídlo, a i když je třeba analyzovat hodně dat, vypadá jako malé zlepšení. Doufám, že to zítra potvrdíme a trochu zmenšíme ztrátu," uvedl šéf týmu Luis Pérez-Sala.

Doporučujeme

Články odjinud