Pátek v Interlagosu: Závěr sezóny s českou účastí

Pátek v Interlagosu: Závěr sezóny s českou účastí

Týmy se v pátek věnovaly nejen přípravám na poslední závod, ale také testovaly s ohledem na rok 2012, protože další příležitost ověřit na trati poznatky z vývoje budou mít až v únoru.

Podle Marka Webbera z Red Bullu ovlivnilo testování pro rok 2012 páteční výsledky poměrně významně, proto není možné z časů na kolo vyvozovat závěry pro zbytek víkendu. Navíc by v sobotu a v neděli mohlo v Interlagosu pršet.

Pro české barvy byl hlavní událostí debut Jana Charouze u týmu HRT v prvním volném tréninku.

McLaren
Lewis Hamilton nastoupil v Brazílii se speciální barevnou úpravou helmy věnovanou Ayrtonu Sennovi. Helmu prodá a výtěžek půjde na charitu. "Auto se dnes chovalo velmi dobře, s malým i velkým množstvím paliva," komentoval dění na trati. "Myslím, že se ještě zlepšíme, ale pro zbytek víkendu to s námi vypadá dobře. Nikdy nevíte, co dělají red bully, ale jsem spokojený s tím, jak na tom jsme." Podle Hamiltona bude Red Bull v závodě o trochu rychlejší než McLaren.

Jenson Button konstatoval malý rozdíl mezi směsmi pneumatik a dodal, že má problémy na té měkčí. "Naštěstí známe některé příčiny, jen jsme neměli čas dnes vyzkoušet řešení," vysvětloval. "Ale měkká pneumatika nám fungovala celý rok, takže věřím, že to zítra zvládneme."

Red Bull Racing
Red Bully patřily jako obvykle mezi nejrychlejší vozy. "Podařilo se nám auto v průběhu dne vylepšit, ale určitě potřebujeme udělat další krok," řekl Sebastian Vettel. "Dnes bylo horko a okruh klouzal, ale na příští dva dny je předpovídán déšť, takže se podmínky asi zlepší. Jsme tu všichni proto, abychom vyhráli, ale čeká nás dlouhý víkend a stát se může hodně věcí."

Ferrari
Fernandu Alonsovi vypověděl službu jeden starý motor, ale víc ho trápila skutečnost, že nenašel dobré nastavení, problémy mu dělá hlavně záď vozu. "Při pohledu na dnešek si upřímně myslím, že jsme trochu méně konkurenceschopní než obvykle," přiznal. "Nemyslím, že dokážeme bojovat s red bully a mclareny, navíc je velmi rychlý jeden z mercedesů. Ale je tu velká šance, že bude pršet, takže stát se může cokoliv. Kdybych si mohl vybrat, bral bych mokrý závod, protože za normálních okolností můžeme v kvalifikaci očekávat páté místo a boj o pódium v závodě."

Felipe Massa využil poslední závodní víkend k hodnocení svých letošních výkonů, dal si 5 bodů z 10. Na domácí půdě by jako ideální zakončení neuspokojivé sezóny bral umístění na stupních vítězů.

Mercedes
Jezdci německé stáje byli s tréninky spokojeni a očekávají, že závodním víkendem zamíchá počasí. "Předpověď hovoří o dešti, takže možná na konci sezóny uvidíme překvapení," odhadl Michael Schumacher. Rosberg by déšť uvítal. "Pokud bude pršet, bude snazší překvapit top týmy," řekl.

Force India
Nico Hülkenberg pomáhal s přípravami závodním jezdcům. Příští rok by se měl do závodní sedačky vrátit. Sutil a di Resta měli bezproblémový pátek. "Co se týče vyvážení, nejsme moc daleko od toho, jak bychom na tom měli být, takže jsem pro zítřek celkem optimista," dodal Sutil.

Renault
Vitalij Petrov sice musel v prvním tréninku půjčit vůz Romainu Grosjeanovi, zklamaný ale nebyl. "Bylo to zajímavé a dobrá zkušenost, být na boxové zdi v jednom tréninku," řekl. "Umožnilo mi to lépe pochopit, co inženýři vidí a co od jezdce potřebují, takže tyto znalosti v budoucnosti využiji." Grosjean měl dopoledne problémy se spojkou, ale mechanici vůz před druhým tréninkem opravili. "Zítra bude kvalifikace těžká," předpověděl Petrov. "Ale tvrdě pracujeme a pokusíme se dostat do třetí části kvalifikace. Nebude to snadné. Dnes jsme měli problémy s trakcí a přetáčivostí, takže jsme soustředili na zlepšení v této oblasti, protože nás to určitě zpomaluje."

Sauber
Hinwilskou stáj v pátek zastihl jediný problém, a tím byla porucha převodovky Sergia Péreze v druhém tréninku. "Force India tu vypadá silně, ale vozy od Renaultu až po Toro Rosso se zdají dostižitelné," zhodnotil Mexičan.

Toro Rosso
U italského týmu se potřetí svezl Jean-Eric Vergne a nyní bude čekat na rozhodnutí Red Bullu, jestli dostane závodní sedačku. V prvním tréninku jezdil ve voze Sébastiena Buemiho. Švýcar stihl odpoledne vše, co potřeboval. "Je příliš brzy na hodnocení výkonnosti, ale obecně vzato jsme ve stejné skupině jako v posledních několika závodech," komentoval Buemi. "Je to velmi krátká trať, je velmi důležité udělat vše správně, protože rozdíl jedné desetiny sekundy může znamenat velkou změnu v umístění na startovním roštu."

Williams
Britský tým z Grove patřil znovu mezi nejpomalejší a poslední závod pro něj bude vysvobozením z nejhorší sezóny v jeho historii. "Auto se chovalo lépe dnes dopoledne než odpoledne, takže nás zítra v tréninku čeká práce, abychom byli v kvalifikaci v co nejlepší formě," konstatoval Rubens Barrichello.

Lotus
Malajsijská stáj nasadila v Brazílii nové zadní křídlo. "Je dalším krokem vpřed a je povzbudivé, že taková vylepšení přicházejí na konci sezóny," hodnotil Heikki Kovalainen. Ke stejnému závěru dospěl Jarno Trulli: "Potřebujeme trochu vyladit vyvážení a myslím, že nové křídlo bude ještě lepší, ale funguje a snad budeme v moci v kvalifikaci předvést rychlost, jakou jsme měli v posledních závodech. Takový je cíl pro zítra a pak v tom pokračovat v neděli." Podle technického ředitele Mika Gascoyna funguje nové zadní křídlo přesně podle očekávání.

Virgin
Jezdci Virginu měli stejně jako mnoho konkurentů potíže s nestabilitou zádě vozu, takže potřebují doladit nastavení. Jiné větší problémy neměli. "Teď si musíme hlídat počasí a rozhodnout, jakým směrem se chceme vydat," dodal Glock.

HRT
U týmu HRT debutoval v rámci závodního víkendu český závodník Jan Charouz. "Byl jsem na trati s jezdci jako Schumacher, Alonso nebo Vettel, bylo to naprosto fantastické," radoval se. "Na trati byl docela velký provoz. Nedá se to vůbec srovnat s testy nováčků. Musel jsem tedy dávat pozor, abych někomu nepřekážel. Mám z toho dobrý pocit.“

Charouz odjel na okruhu v Interlagosu, který předtím neznal, 37 kol se ztrátou šesti desetin sekundy na týmového kolegu Ricciarda. "Myslím, že mohu být spokojený," hodnotil. "Jsem sice poslední, ale myslím, že jsme nikdo nemohl očekávat jiný výsledek. Uspokojující je ztráta na zkušenějšího týmového kolegu Daniela. Na trať jsem vyjel s tvrdou směsí, kterou jsme zkoušeli pro Pirelli na příští rok. Asi po pěti kolech jsem dostal měkkou směs, na které jsem se pokusil zajet rychlé kolo. Interlagos ale neznám tak dobře, a měl jsem ještě rezervy. Kolo od kola to bylo lepší, když jsem nakonec svůj nejrychlejší čas zajel na použitých pneumatikách.“

Ke svému krátkému výletu mimo trať v první šikaně dodal: „Pokusil jsem se brzdit o něco později, ale na hrbolu se mi zablokovala přední kola a nedobrzdil jsem. Myslím, že vyjetí přes trávu bylo lepší volbou, než abych riskoval, že se třeba roztočím. Bylo to v pohodě."

Doporučujeme

Články odjinud