Pátek v Interlagosu: Hamilton vs. Vettel

Pátek v Interlagosu: Hamilton vs. Vettel

První dva volné tréninky v Brazílii přinesly opakování souboje z Austinu mezi Lewisem Hamiltonem a Sebastianem Vettelem, vítěz byl stejný. Vše zpovzdálí sledoval Fernando Alonso.

V Interlagosu se rozhodne o letošním mistru světa, ale zdá se, že i tady bude Ferrari ztrácet na nejrychlejší, kterými jsou McLaren a Red Bull. Jenomže do všeho může výrazně promluvit počasí, v sobotu jsou očekávány přeháňky a v neděli déšť. To činilo páteční tréninky obtížné, protože bylo vedro a týmy musejí počítat s tím, že se ve zbytku víkendu ochladí a podmínky budou jiné.

McLaren (Hamilton 1./1. místo - Button 4./8. místo)
"Určitě vypadáme silně, ale tohle místo dokáže být velmi náročné na pneumatiky, takže těžko v tuto chvíli něco přesně předpovídat," upozornil Hamilton. "Teploty trati a vzduchu byly dnes tak vysoké, že jsem měl pocit, jako bych na trati klouzal s tavícími se pneumatikami! Nicméně naše dlouhé jízdy jsou na pneumatiky obvykle tvrdší, přesto dnes vypadaly celkem dobře. Je skvělé mít tak pozitivní poslední pátek s týmem. Ve skutečnosti to byl jeden z nejlepších pátků za dlouhou dobu. Vychutnávám si každý okamžik tohoto víkendu, každý den se budu fotit s inženýry a mechaniky."

Jenson Button v pátek zkoušel aerodynamiku s nižším přítlakem než Hamilton. "Bylo to celkem zajímavé srovnání, ale v horkém počasí je to s nižším přítlakem náročnější, jelikož auto víc klouže, což škodí pneumatikám. I tak to byl užitečný test, protože jsme potřebovali zjistit, jak menší zadní křídlo funguje. Samozřejmě funguje jinak, takže jsme tomu chtěli porozumět. S menším zadním křídlem byla naše rychlost v dlouhé jízdě překvapivě dobrá. Ale rychlost na jedno kolo nebyla tak dobrá, asi protože jsme nemohli DRS využít tak naplno jako s větším křídlem."

Red Bull Racing (Vettel 2./2. - Webber 3./3.)
"Všem to hodně klouzalo, bylo dnes vedro, a co se týče podmínek na trati, nebylo to snadné," hodnotil Sebastian Vettel. "Je trochu neznámou, co se bude dít. Zatím můžeme být spokojení. Musíme udělat své domácí úkoly a vylepšit auto, může být mnohem lepší.

Ferrari (Alonso 5./5. - Massa 6./4.)
"Zatím jsme nenašli ideální vyvážení vozu, takže nás s inženýry čeká před zbytkem víkendu hodně práce," přiznal Alonso. "Předpovědi podmínek na sobotu a neděli jsou jiné, což je další důvod se soustředit na nejlepší volby při přípravě vozu na kvalifikaci, ale hlavně na závod. Víme, že musíme získat o 14 bodů víc než Vettel kvůli šampionátu a stejný počet bodů nesmíme ztratit vůči McLarenu, abychom si udrželi druhé místo v konstruktérech. Naše cíle jsou jasné, ale také těžko splnitelné."

Felipe Massa jezdil s barevnou úpravou helmy na počest svého otce a chvílemi měl pocit, že ve voze sedí někdo jiný, když ve zpětných zrcátkách neviděl žlutou barvu. "Jsem celkem spokojený se svými časy, hlavně co se rychlosti na dlouhé vzdálenosti týče. Myslím, že jsem byl v závěrečné části tréninku nejrychlejší jezdec na trati."

Mercedes (Schumacher 11./6.  - Rosberg 18./7.)
Němci v Brazílii odložili Coanda výfuky a vrátili na vůz staré řešení. Odpoledne s ním byli rychlí. "Myslím, že je to celkem dobré. Co se týče rychlosti, vypadá to OK," hodnotil Rosberg. "Byly to obtížné podmínky, kvůli vysokým teplotám a nadmořské výšce se těžko hledala přilnavost. Ale podařilo se nám to celkem dobře, hlavně v dlouhých jízdách byla rychlost dobrá."

Michael Schumacher byl s pátečním testováním také spokojený, ale připomněl, že to nemusí nic znamenat. "Předpovědi na neděli hovoří o dešti, takže můžou nastat zcela jiné podmínky."

Lotus (Räikkönen 16./12. - Grosjean 7./9.)
Räikkönen většinu prvního tréninku vynechal kvůli problémům se zapalováním. "Kromě toho to byl pro nás zcela normální pátek. Bylo dost těžké najít dobré nastavení, tak jsme vyzkoušeli víc věcí. Pátky míváme obvykle náročné a vždy se nám podařilo najít pro sobotu lepší nastavení, a to přesně se pokusíme pro zítřek," komentoval Fin.

Force India (Di Resta 8./10. - Hülkenberg 10./11.)
Vysoké teploty indickému vozu seděly. "Horko bylo náročné pro všechny a auto trochu klouzalo, ale skončili jsme den s vozem, který dobře fungoval v pomalých i rychlých pasážích kola," popisoval Di Resta. "Určitě si ve voze věřím víc než v posledních závodech a myslím, že tu budeme celkem konkurenceschopní." Hülkenberg byl v hodnocení opatrnější. "Těžko soudit, jak si v tuto chvíli stojíme, ale máme všechny informace, které potřebujeme, takže jde jen o to večer všemu víc porozumět a být připraveni na zítra."

Williams (Maldonado 9./17. - Senna -/13. - Bottas 14./-)
Maldonado testoval dopoledne a odpoledne různé věci, což mělo za následek nižší výkonnost v druhém tréninku. "Ale myslím, že budeme zítra v kvalifikaci konkurenceschopní," ujišťoval. "Jen si potřebujeme projít data, abychom auto správně nastavili, ale před zítřkem si věřím. Senna lamentoval nad nedostatkem nasbíraných dat, dopoledne musel auto půjčit Bottasovi. "Čeká nás práce, abychom zjistili, jak se zlepšit, abychom zítra byli konkurenceschopní, protože startovní pole je tu velmi vyrovnané," dodal.

Sauber (Kobajaši 12./15. - Pérez 13./14.)
"Měli jsme rušný den, ale výkonnostně na tom zatím nejsme dobře," řekl po posledním pátku se Sauberem Kobajaši. "Kvůli vysokým teplotám trati se pneumatiky přehřívaly. Odpoledne byly časy pomalejší než dopoledne. Záď vozu je opravdu slabá a zatím nevím, jak pneumatiky ochladit. Budeme na tom pracovat." Podobné problémy měl Pérez. "Odvedli jsme hodně práce, ale horko nám prostě nevyhovuje. Odpoledne se auto velmi obtížně řídilo, myslím, že potřebujeme velké změny."

Toro Rosso (Ricciardo 15./16. - Vergne 17./18.)
"Oba tréninky mohly být lepší, ale horko nám letos moc nevyhovuje. Co se týče výkonnosti, bylo by příjemné být lepší, ale co se týče znalostí, myslím, že jsme jich získali hodně," řekl po pátku Ricciardo. Vergne si s vozem v horku vůbec nerozuměl. "Déšť by nám vyhovoval víc," dodal.

Caterham (Kovalainen -/20. - Petrov 21./19. - Van der Garde 19./-)
Kovalainen musel dopoledne půjčit vůz Van der Gardemu. "Tady v Brazílii je kolo kratší než na mnoha ostatních okruzích, ale naše časy vypadaly ve vztahu k vozům kolem OK," uvedl. "Po práci dnes večer a zítra bychom měli být OK pro kvalifikaci a nedělní závod." Petrov dodal: "Myslím, že jsme v průběhu obou tréninků dobře pokročili a jsem celkem spokojený s tím, kde jsme skončili."

HRT (De la Rosa 23./21. - Kartykejan 24./24.)
Jezdci španělské stáje jezdili stejně jako v Austinu méně, tentokrát ne kvůli prachu, ale údajně kvůli vedru. Všechny v garáži ale tíží, že nevědí, co bude s týmem dál, pravděpodobně v Brazílii prožívá poslední závodní víkend ve formuli 1. De la Rosa přiznal, že by rád jezdil víc. "Čeká nás hodně práce hlavně se zádí vozu, protože trakce je pořád špatná," vysvětloval. "Dnešní časy nemusejí být reprezentativní, protože jsme ještě nepracovali v plné konfiguraci, ale pozitivní je, že auto dobře fungovalo na střední směsi. Věřím, že se do zítra můžeme zlepšit na té tvrdé." Kartykejan měl stejné poznatky, také mu velmi scházela trakce.

Marussia (Glock 20./22. - Pic 22./23.)
Pica odpoledne zradil alternátor, ale jinak neměl moc důvodů si stěžovat. "Jsem spokojený s rychlostí v dlouhé jízdě, ale ještě nás čeká práce, abychom zlepšili kvalifikační rychlost," zhodnotil. Glockovi se dařilo hůř. "Abych byl upřímný, byl to těžký začátek víkendu. Jako obvykle je to o pneumatikách a nám se tu auto znovu chová jinak. Dopoledne bylo trochu přetáčivé, v druhém tréninku se to trochu zlepšilo. Ale na konci dne jsme se pořád trápili s vyvážením vozu. Celkově jsme se víc soustředili na závodní rychlost a kvalifikaci se zatím moc nevěnovali, takže nás večer čeká práce, až se budeme snažit auto vylepšit, doufám, že ho trochu zrychlíme!"

Doporučujeme

Články odjinud