Pátek v Hockenheimu: Počasí srovnalo podmínky se Silverstonem

Pátek v Hockenheimu: Počasí srovnalo podmínky se Silverstonem

Podobně jako před závodem v Británii ovlivnil páteční přípravy v Německu déšť. Týmy jen těžko testovaly novinky, které si na Hockenheim přivezly.

S trochou nadsázky by se dalo říct, že se počasí zachovalo férově. Protože zatímco v Silverstonu zkomplikovalo testování větších úprav mimo jiné Red Bullu a Ferrari, v Hockenheimu to samé udělalo McLarenu a Lotusu, které si své balíky důležitějších novinek nechaly až na Německo.

Protože se v prvním tréninku podmínky neustále měnily a v tom druhém bylo mokro, odhadovat rozložení sil je zcela nemožné. Podle předpovědi počasí je pravděpodobné, že zbytek závodního víkendu bude mít stejný průběh jako v Anglii, to znamená, že suchý by nakonec mohl být jen závod.

Williams (Maldonado 9./1. místo - Senna -/16. místo - Bottas 13. místo/-)
Maldonado si odpoledne ověřil, že pokud bude i nadále špatné počasí, může se Williamsu dařit. "Vůz je dobře vyvážený na mokru a dokonce i na vlhké trati. Čas, který jsem zajel v druhém tréninku, ukazuje, že jestli bude zítra pršet, budeme konkurenceschopní," uvedl.

Senna půjčil svůj vůz v prvním tréninku Bottasovi a ten mu jej rozbil. Mechanici ho stihli opravit včas, ale počasí Sennovi radost neudělalo. "Bohužel nám utekla chvíle, kdy se dala zajíždět kola na osychající trati, ale auto se celkově chová dobře. Když ještě trochu zapracujeme na nastavení," můžeme mít dobrý víkend," komentoval. Bottas vzal havárii na sebe a omluvil se za ni.

Mercedes (Rosberg 7./2. - Schumacher 4./23.)
Podle Nica Rosberga se Mercedes v pátek hodně naučil. "Takže hádám, že jsme dobře připraveni, ať už tento víkend přinese cokoliv," řekl. První věc, kterou mu domácí víkend přinesl, je trest za předčasnou výměnu převodovky. "Budu se hodně snažit, abych získal dobrý výsledek. Jak jsme letos viděli, v závodech se může stát hodně věcí," dodal.

Michael Schumacher zakončil druhý trénink havárií. "Mrzí mě, že moje chyba přidělala našim klukům práci na dnešní večer," omlouval se. "Prostě jsem sklouzl z tratě, protože jsem ztratil soustředění. Bavili jsme se vysílačkou a já jsem při tom měnil určitá nastavení. Ale to se stává."

Red Bull Racing (Vettel 12./3. - Webber 20./9.)
Jezdci Red Bullu byli jako obvykle struční. "Dnes jsme se toho moc naučit nemohli, takže jsme si jen zvykali na ty podmínky, protože by mohlo pršet také zítra a v neděli," připomněl Vettel. "Těžko získat pořádný základ, když se podmínky neustále mění. Musíme ušetřit mokré pneumatiky pro zítřek a neděli, takže jsme se snažili na nich moc nejezdit." Webber přiznal, že tým neočekával tak špatné počasí, takže byl lehce zaskočen. "Dnes jsme vyzkoušeli pár malých nových dílů. Časy na kolo byly úplně rozházené a došlo k několika incidentům, ale z těch tréninků jsme dostali vše, co bylo možné," uzavřel.

Sauber (Kobajaši 11./13. - Pérez 5./4.)
Kamuj Kobajaši měl velké problémy v dešti. "Na mokru jsem se hodně trápil, neměl jsem vůbec žádnou přilnavost. Asi bylo něco špatně s mým s vozem, teď to zkontrolujeme. Zítra je nový den a já věřím, že tu dokážeme být silní." Sergio Pérez komentoval experimentální tvrdou směs pneumatik Pirelli, se kterou by mělo být snadnější pracovat: "Přišlo mi, že je těžké je zahřát, ale celkově mi přišly v pořádku."

Lotus (Räikkönen 15./10. - Grosjean 10./5.)
Enstonští nasadili Räikkönenovi dvojité DRS, se kterým se volně inspirovali u Mercedesu. "Vyzkoušeli jsme pár věcí, čehož si někteří asi všimli," řekl Fin. "Bylo by příjemné mít více času na suché trati, ale s tím se nedá nic dělat. Celkově to byl normální pátek, kdy zkoušíte různé věci a jezdíte tak moc, jak vám to dovolí počasí.

Provozní šéf Alan Permane potvrdil, že dvojité DRS Lotus zatím jen testuje a do závodu ho nenasadí. Nejdřív ho znovu vyzkouší v pátek v Maďarsku. Aerodynamické novinky testoval také Grosjean, ale tým neupřesnil jaké. "Pokud do neděle nebudeme mít žádná suchá kola, tak nikdo nebude moc dobře vědět, jakou degradací trpí pneumatiky a jaké jsou rozdíly mezi směsmi, což by mi mohlo pomoci při startu ze zadních pozic kvůli penalizaci," dodal francouzský jezdec.

Force India (Di Resta -/18.  - Hülkenberg 6./6. - Bianchi 16./-)
Nico Hülkenberg se těžko dostával do tempa. "S odpoledními dešťovými přeháňkami jsme se mohli jen učit s mokrými a přechodnými pneumatikami pro případ, že bude mokro i zítra," uvedl. Di Resta půjčil dopoledne auto Bianchimu, odpoledne mu nezbylo, než si zvykat na mokro.

Toro Rosso (Ricciardo 14./7. - Vergne 17./11.)
Ricciardo testoval upravené přední křídlo. "Vzhledem k tomu, kolik jsem odjel kol, si myslím, že čas na kolo nebyl moc špatný, a doufám, že tu budeme konkurenceschopnější než v Silverstonu," řekl. Jeho kolega Vergne nebyl úplně spokojený s vyvážením vozu na přechodných pneumatikách, ale věří, že to dokáže zlepšit. "V prvním tréninku bylo auto silné, což znamená, že máme slušné auto na sucho, pokud ve zbytku víkendu bude," dodal.

McLaren (Button 1./8. - Hamilton 2./19.)
Navzdory nepříznivému počasí se podle Jensona Buttona podařilo McLarenu nasbírat dost dat o úpravách vozu. "Naším hlavním problémem je, aby dobře fungovaly pneumatiky, takže jsme hodně času pracovali právě na tom," vysvětloval. "Nebyli jsme úplně úspěšní, ale když si to sedlo, byli jsme rychlí. Ještě musíme zapracovat na rychlosti na mokru, ale druhý trénink byl užitečný a řekl nám, kudy máme jít. Myslím, že bychom měli být spokojení s většinou dílů, které jsme dnes nasadili, většina fungovala správně, takže je příjemné vidět zlepšení."

Hamilton dodal: "Je to pozitivní krok. Sice je těžké přesně určit, jak velký krok jsme udělali, protože jsme nemohli udělat přímé srovnání se starými díly, ale určitě je to krok vpřed. Snad získáme více indicií s postupem času, i když je na zítřek předpovídáno mokro, takže možná až v neděli budeme moci říct, co máme. Ale i tak se auto nechová vůbec špatně."

Ferrari (Alonso 3./20. - Massa 8./12.)
"Celkově jsem poměrně spokojený s tím, jak to šlo," konstatoval Alonso. "Auto se chovalo dobře ve všech podmínkách, což je vždy dobré, a také jsme zjistili, jak se různé pneumatiky chovají a kdy je správné přezout z jedné na druhou. Technická vylepšení vozu? Neměli jsme dost času je pořádně vyhodnotit, snad to budeme moci udělat zítra."

Zklamaný nebyl ani Massa. "Je vždy těžké vyřknout soud, když jezdíte v takových podmínkách, ale musím říct, že auto jezdí celkem dobře, takže jsme spokojení. Ještě komplikovanější je říct, jak si stojíme na suchu, protože jsme dost nejezdili."

Podle technického ředitele Pata Frye se některé novinky okamžitě osvědčily, u ostatních bude třeba si ještě pečlivě prostudovat data.

Marussia (Glock 22./15. - Pic 21./14.)
Pic ráno ztratil trochu času kvůli problémům s vysílačkou. Poté pokračoval v práci na nových dílech. S rychlostí vozu byl spokojený. Glock nikoliv. "V prvním tréninku jsem se s vozem trochu trápil ze stejných důvodů jako na začátku víkendu v Silverstonu, takže jsem bojoval s nestabilitou," popisoval německý jezdec. "A na konci jsme bohužel měli problém, který dopoledne zkrátil, naštěstí ne moc. V druhém tréninku bylo znovu mokro a začali jsme na mokrých pneumatikách. Auto bylo pořád velmi nervózní a přetáčivé. Myslím, že jsme mohli být trochu rychlejší, ale kvůli problémům s nestabilitou je to teď trochu těžké."

Caterham (Kovalainen 19./17. - Petrov 18./21.)
Heikkimu Kovalainenovi scházela přilnavost, takže ho podle jeho slov čeká ještě hodně práce. Petrov se na suchu potýkal s nedotáčivostí, ale na konci prvního tréninku už byl blízko řešení. "Odpoledne jsme vyzkoušeli pár věcí na mokrých a přechodných pneumatikách a znovu jsme pokročili, ale ještě nás toho hodně čeká," dodal ruský pilot.

HRT (De la Rosa 23./24. - Kartykejan -/22. - Clos 24./-)
Narajn Kartykejan litoval, že v prvním tréninku dostal jeho auto Dani Clos. "Nebyl to nejlepší den, protože jsem dopoledne nejezdil a druhý trénink byl mokrý. Nebylo to moc produktivní, a jestli bude zítra sucho, budu čelit zcela novým podmínkám. Ale zdá se, že zítra bude pršet, takže dnešní data budou užitečná." De la Rosa ocenil, že má data i ze suché tratě. "Takže pokud v závodě nebude pršet, máme základní představu o tom, co nás čeká. Pokud bude zítra pršet, což asi bude, alespoň víme, jaké to bude."

Doporučujeme

Články odjinud