Systém zadního křídla McLarenu se šíří paddockem, alespoň jeho částí už disponují minimálně čtyři vozy. Důležitý je při zvyšování maximální rychlosti na rovinkách a šanghajský okruh má jednu z nejdelších.
Soupeři McLarenu pospíchají s nasazením vlastních systémů zadního křídla, protože přínosy jsou podle nich významné. Naopak McLaren tvrdí, že ve výhodě díky němu není. V testování své verze F-potrubí se k Sauberu přidal Mercedes, Ferrari mělo na svém voze jen část skrytou v krytu motoru. Williams navzdory předpokladům systém zřejmě netestoval.
McLaren
Jezdci z Wokingu obsadili v pátečních volných trénincích vždy první a třetí místo, dopoledne byl nejrychlejší Button, odpoledne ho na prvním místě vystřídal Hamilton. Ten se však domnívá, že tato skutečnost ještě nedělá z McLarenu favorita na nedělní vítězství.
"Všichni hovoří o tom, že máme výhodu na rovinkách, ale to není pravda," řekl Hamilton k systému zadního křídla MP4-25. "Ostatní vozy mají na konci rovinky stejnou rychlost jako my. Jsme trochu rychlejší než některé týmy, ale ty můžou jezdit s menším přítlakem. Je to o vyvážení a my se domníváme, že ho máme."
Mercedes GP
Nejbližším soupeřem McLarenu byl v pátek tým mistrů světa, Rosberg byl dvakrát druhý, Schumacher dvakrát čtvrtý. "Co se týče srovnání naší rychlosti s ostatními týmy, vypadá to podobně jako v Malajsii, ale budeme si muset počkat a uvidíme, jak to zítra dopadne," komentoval Rosberg.
Schumacher byl příjemně překvapený chováním vozu a domnívá se, že tým udělal malý krok vpřed. Odpoledne měl defekt pneumatiky tvrdší směsi, takže musel použít sadu z prvního tréninku. "Přivezli jsme sem pár vylepšení, včetně nového zadního křídla, a pomohly nám," dodal.
Tým v pátek testoval systém zadního křídla podle McLarenu na Schumacherově voze a v případě dobrých výsledků ho má nasadit i do závodu. Kryt motoru však prodloužený až na zadní křídlo nebyl, místo toho se na voze W01 objevil pravděpodobně dutý spojovací prvek mezi pláty křídla. Nasávací otvor na karoserii vidět nebyl, což by odpovídalo dřívějším spekulacím, že systém Mercedesu bude pasivní, bez ovládání jezdcem.
Red Bull
Sebastian Vettel a Mark Webber byli jako každý pátek velmi struční, oba vyjádřili s průběhem a výsledky pátečních tréninků spokojenost.
Force India
Vidžaj Mallya dal znovu příležitost testovacímu jezdci Paulu di Restovi, vůz mu v prvním volném tréninku přenechal Vitantonio Liuzzi. Adrian Sutil patřil pokaždé mezi deset nejlepších a věří, že je indický tým v dobré formě i pro závod v Číně. Liuzzi hlásil problémy se zahříváním měkčí směsi pneumatik.
Toro Rosso
Dění u týmu z Faenzy se točilo kolem bizarní nehody Sébastiena Buemiho, jemuž při brzdění na konci nejdelší rovinky praskly závěsy předních kol. Švýcar vyvázl bez zranění, ale při nárazu do bariéry se v jeho voze poškodila převodovka. Mechanici ji nestihli opravit včas pro druhý trénink, takže odpoledne nastoupil jen Alguersuari. Jelikož v prvním tréninku zdržely Buemiho problémy s únikem kapaliny v oblasti pedálů, v pátek jezdil jen velmi málo, což ho samozřejmě velmi mrzí.
Renault
Robert Kubica je stálým členem top 10 a v Šanghaji byl spokojený s nastavením vozu pro závod. Zatím se mu ale nelíbí vyvážení vozu s malým množstvím paliva, takže úkolem pro třetí trénink je příprava na kvalifikaci. Podle Petrova se vůz zlepšil díky novým dílům, které tým nasadil. Rusovi ale schází přilnavost.
Ferrari
Další agregát z Maranella v Alonsově voze vypustil duši, ale Španěl si trvá na svém, není třeba mít obavy. Ferrari si do Šanghaje přivezlo část systému zadního křídla podle McLarenu, aby ho otestovalo z hlediska aerodynamiky. Potrubí ve voze není kompletní, takže jezdec nic neovládal a systém nebyl aktivní. Oba piloti jsou spokojení a Alonso připomněl, že nemá smysl hodnotit páteční časy.
"Myslím, že tu bude velmi konkurenceschopných několik týmů, nejen McLaren a Red Bull, ale také Mercedes udělal krok vpřed. Doufejme, že budeme s nimi bojovat," dodal Massa.
BMW Sauber
Tým z Hinwilu patří mezi nejhorší etablované týmy. De la Rosovi scházela rychlost na měkčí směsi pneumatik. Premiéru v roli technického ředitele BMW Sauberu si v Šanghaji odbyl James Key. Již třetím závodním víkendem pokračoval tým v testování F-potrubí.
Williams
Sestava z Grove měla být dalším týmem, který nasadí systém McLarenu na zadní křídlo. Zdá se ale, že ho nakonec netestoval. Na voze FW32 však bylo nové přední přítlačné křídlo. Barrichello vysvětlil, že tým jezdil s omezeným motorem, aby ho šetřil, takže se horší časy daly očekávat. "Cílem je zítra postoupit do třetí části kvalifikace," dodal.
Lotus
Malajsijská stáj byla znovu nejlepší z nováčků. Jarno Trulli zatím nenašel optimální nastavení. Heikki Kovalainen nedokončil druhý trénink, protože elektronika vypnula kvůli tlaku oleje motor.
Virgin Racing
Technický ředitel Nick Wirth přiznal, že měl tým ve svém simulátoru nepřesná data o šanghajské trati. Nevěděl například o hrbolu před první zatáčkou, proto nastavil příliš malou světlou výšku. V důsledku toho Glock silně narazil o zem a musel měnit přední přítlačné křídlo. "Je tu více pomalých zatáček a zdá se, že v nich máme problémy, ale možná je to jen úrovní přilnavosti," řekl Glock k chování vozu.
HRT
Pátek se u HRT obešel bez technických problémů, ale oba jezdci si stěžovali na malou přilnavost pneumatik, jež může být způsobena chladnějším počasím. "Tréninky byly s ohledem na kvalifikaci pro tým pozitivní. Musíme pokračovat ve vylepšování vozu," dodal šéf španělské stáje Colin Kolles.