Pátek v Číně: Red Bull v tichosti potvrdil roli favorita

Pátek v Číně: Red Bull v tichosti potvrdil roli favorita

První dva volné tréninky se v Šanghaji odehrály v poklidné atmosféře a podle očekávání byl nejrychlejší Red Bull. Po zbytek víkendu by měl znovu svádět souboje s McLarenem.

Trať v Šanghaji má na některých místech nový povrch a nový odvodňovací systém. Změny se setkaly s pozitivními ohlasy. Opotřebení pneumatik je v Číně na úrovni někde mezi Austrálií a Malajsií.

Red Bull Racing
Mistři světa jsou v letošní sezóně zatím suverénní, ale v pátek zůstali jako vždy opatrní. "Dnes jsme měli dobrý den, ale je to jen pátek a začátek víkendu," komentoval Sebastian Vettel. "Dostali jsme se do dobrého tempa a s vozem jsme spokojeni. Ještě nás čeká hodně práce a myslím, že to zítra a v neděli bude vyrovnané, takže uvidíme, kde se můžeme zlepšit. Ale dnes jsme neměli žádné větší problémy."

Zatímco Vettel byl v pátek nejrychlejší, Webber zajel odpoledne až 10. čas. "Druhý trénink pro mě nebyl nejlepší, hlavně v krátké jízdě na nových pneumatikách, což je důvod, proč mám takovou ztrátu," vysvětloval. "Ale dlouhá jízda na tvrdých pneumatikách byla dobrá. Dnes večer se podíváme na KERS, samozřejmě bychom ho chtěli tento víkend nasadit. Celkově to byl dobrý pátek, hodně jsme se naučili a auto bylo spolehlivé."

McLaren
Lewis Hamilton byl sice druhý nejrychlejší, ale má dojem, že auto nepodává ve všech oblastech takový výkon, jaký by mělo. "Musíme zjistit, jestli je to kvůli úpravám nebo jen kvůli neuspokojivému nastavení. Zdá se, že jsme od Malajsie našli jistá zlepšení a večer strávíme rozhodováním, které díly nového kompletu necháme na voze pro zbytek víkendu," uvedl.

K podobnému závěru dospěl Jenson Button. "Dopoledne to šlo celkem dobře a auto fungovalo dobře, dobře se řídilo," popisoval. "Odpoledne jsme vyzkoušeli pár věcí a vyvážení vozu se nezlepšilo, takže budeme muset zjistit, proč nám ty změny nepřinesly očekávané zlepšení."

Mercedes GP
Rosberg a Schumacher se odpoledne umístili vysoko, hovořit o velkém zlepšení ale nechtějí. "Vyvážení vozu dnes bylo celkem dobré a na této trati opravdu rád jezdím. Nevíme, jak na tom teď jsme, ani co dělali ostatní, ale dnešek mi dává naději, že se nám zítra bude dařit lépe," uvedl Rosberg. Podle Schumachera změnil Mercedes přístup k tréninkům a vyplatilo se to. "Soustředili jsme se hlavně na velké množství paliva a zdá se, že tak dokážeme najít lepší nastavení, než když začneme s malým množstvím paliva. Dlouhé jízdy byly z mého pohledu dobré, což je jasné zlepšení ve srovnání s prvními dvěma závody," řekl.

Ferrari
Ve snaze překonat své problémy testovalo Ferrari úpravy aerodynamiky a pokročilo i v oblasti práce s pneumatikami. "Felipemu a mně se dařilo zahřívat tvrdé pneumatiky lépe než v předchozích dvou závodech, to je jisté," řekl Fernando Alonso. Žádný skok dopředu ale neočekává. "Musíme zrychlit, vylepšit auto, pak budeme mít dobrou rychlost v kvalifikaci i závodě, všechno pak bude snazší, strategie bude fungovat." Že by mohl závod v Šanghaji vyhrát, ale úplně nevyloučil. "Kdo ví? Tohle je formule 1. Je to nepředvídatelný sport, takže se v nedělním závodě může stát cokoliv. Jsou tu jezdci s lepšími možnostmi, protože si myslím, že je Red Bull stále o trochu rychlejší než my. Rychlejší než my je také McLaren, takže to jsou větší favorité."

Force India
Paul di Resta dopoledne testoval nové díly, ale zároveň ho potkaly problémy s KERS. Z odpoledního jezdění Skota úplně vyřadily problémy s tlakem paliva. "Myslím, že jsem v trochu větší nevýhodě než v jakékoliv jiné Grand Prix, protože jsem teď v podstatě přišel o tři sady pneumatiky a důležitý trénink, v kterém se jezdí kvalifikační a závodní simulace," lamentoval nováček.

Sutil si vzal odpoledne vůz zpět od Hülkenberga a byl spokojený. "Neztrácíme moc a po pár kolech jsem si ve voze věřil. Na tvrdých pneumatikách bylo vyvážení vozu dobré, tento víkend se chová stabilněji, takže nám asi pomohly naše úpravy."

Renault
Nick Heidfeld v pátek dvakrát boural, pokaždé po jezdecké chybě. "Vzhledem k tomu, že jsem v prvním tréninku odjel jen pět kol, bylo překvapivé, jak rychlý jsem byl, oba jsme byli v top 10," připomněl. "Vůz ale dokáže ještě víc, i když je ztráta trochu větší, než jsme doufali." Petrov dodal: "Myslím, že bychom měli být s dneškem spokojeni, ale samozřejmě ne s rychlostí a časem na kolo, protože můžeme být ještě rychlejší."

Sauber
Sergio Pérez se nachladil kvůli klimatizaci, takže není ve stoprocentní formě. "Myslím, že se můžeme zlepšit, hlavně pro kvalifikaci, v které potřebujete zajet jedno pořádné kolo," hodnotil. Nastavení vozu chce vylepšit také Kamuj Kobajaši. "Celkově jsme měli rozumnou rychlost, ale myslím, že se můžeme zlepšit. Potřebujeme čas na lepší nastavení a vyvážení vozu," dodal Japonec.

Williams
Pastor Maldonado vyjel na okruh v Šanghaji poprvé, takže se musel hodně učit. "Auto se chovalo dobře, hlavně v dlouhé jízdě v druhém tréninku. Nevíme, jako jsou na tom ostatní, nebo kolik měli paliva, ale myslím, že jsme na tom lépe než v Malajsii," řekl. Rubens Barrichello dnes testoval nový výfukový systém a další díly. "Zdálo se, že ke konci druhého tréninku trochu ztrácely na výkonnosti, což znamená, že budeme muset tvrdě pracovat, abychom je správně vyhodnotili. Musíme si projít data, abychom určili, jestli se budeme držet tohoto plánu, nebo jestli se vrátíme k tomu původnímu," konstatoval Brazilec.

Toro Rosso
Technické problémy znemožnily Sébastienovi Buemimu dokončit dlouhou jízdu, ale potřebná data nasbíral Jaime Alguersuari. "Těžko hodnotit naši rychlost, ale v tuto chvíli to vypadá, že je Force India rychlejší než my," uvedl Švýcar. Oba piloti pochválili opravy trati, které vyhladily některé problematické hrboly. "Najít více přilnavosti bude úkolem pro zítra," dodal Alguersuari.

Lotus
U Lotusu zatím panuje spolehlivost, což si pochvaloval zejména Heikki Kovalainen. "Auto bylo dopoledne dobře vyvážené, ale odpoledne nás provedené změny neposunuly správným směrem, takže to v druhém tréninku nebylo tak dobré," prozradil Fin. Trulli jezdil jen odpoledne, protože v prvním tréninku měl jeho vůz Luiz Razia. "Je dobré, že jsme měli bezproblémové odpoledne, ale abych byl upřímný, mám trochu problémy s vyvážením auta," komentoval Ital.

HRT
Navzdory problémům s hydraulikou panuje u Hispanie jistá spokojenost, protože oba jezdci dokázali překonat Virgin a pohodlně se vešli do 107 procent nejlepšího času. Tým testoval několik nových dílů určených pro závodní nasazení v Turecku. "Nebyl to špatný den. Bohužel jsme měli pár problémů a nemohli jsme jezdit tak, jak jsme chtěli, ale časy vypadají slibně," shrnul šéf týmu Colin Kolles.

Virgin
Ruská stáj se v Šanghaji propadla na poslední pozici. "Nebyl to moc dobrý den. Moc jsme nejezdili, protože jsme měli hodně technických problémů," vysvětloval Timo Glock. "V prvním tréninku jsem měl problém se zadní částí vozu a nemohl jsem nic moc dělat. V druhém tréninku jsem měl problém s motorem, takže jsem odjel jen asi 12 kol a vůbec jsem nemohl pracovat na nastavení, což je extrémně frustrující." Naopak Jerome D´Ambrosio byl s tréninky spokojený.

Doporučujeme

Články odjinud