33
Fotogalerie

Pátek v Číně: Ferrari v lepší formě

První dva volné tréninky v Šanghaji naznačily určité zlepšení Ferrari. Otázkou je, jestli ho Scuderia udrží a dokáže i nadále ohrožovat Mercedes po zbytek závodního víkendu.

Mercedes (Hamilton 8./1. místo – Rosberg 2./3.)

Hamilton byl sice v pátek nejrychlejší, ale určitě ne nejspokojenější. Dopoledne měl problémy se zavěšením kol a odpoledne končil předčasně s hlášením, že s autem není něco v pořádku. „Nebyl to nejjednodušší den,“ přiznal. „Ale máme dnes večer na práci, abychom zjistili, jak na tom jsme. Pocit není nic moc, je to tu z nějakého důvodu mnohem těžší než jinde.“

Rosberg byl překvapen pneumatikami. „Obvykle se tu trápíte s opotřebením zadních pneumatik, ale tady se zdá, že mám potíže s předními,“ vysvětloval. „Je třeba být kreativní a podívat se na nastavení, protože drolení může být velmi špatné. Výkonnostně se zdá, že jsme na tom pořád dobře, na jedno kolo i v dlouhých jízdách. Ale ostatní týmy nás sledovaly a hodně na nás tlačily, jak jsme dnes viděli u Fernanda. Hádám, že mým hlavním soupeřem bude znovu týmový kolega, takže se těším na další domácí bitvu.“

mer1.jpgmer2.jpgmer3.jpg

Ferrari (Alonso 1./2. – Räikkönen 22./7.)

Ferrari si do Číny přivezlo nové díly, které si vyzkoušelo v předchozích testech. „Všechno fungovalo dobře, a to jsou dobré zprávy,“ řekl Alonso. „Když pomineme výkonnost ostatních, jsem spokojený s tím, co jsme dnes udělali. Tento okruh je zvlášť tvrdý na pneumatiky, hlavně měkké trpí drolením v dlouhé jízdě, takže bude důležité připravit dobrý plán pro pneumatiky na neděli. Pokud bude zítra pršet, určitě budeme mít méně informací pro závod a budeme muset víc hádat. Doufejme, že uděláme správná rozhodnutí.“

Räikkönen dopadl hůř. „Byl to těžký den, který začal technickým problémem v dopoledním tréninku, což znamenalo, že jsem odjel jen zaváděcí kolo,“ posteskl si. „Jakmile byl odpoledne vyřešený, snažili jsme se dohnat ztracený čas a soustředili se hlavně na správné nastavení pro tuto trať, obětovali jsme při tom částečně závodní simulaci. Těžko říct celkové hodnocení a určitě jsem ztratil tou absencí na trati.“

fer1.jpgfer2.jpgfer3.jpg

Red Bull Racing (Ricciardo 3./4. – Vettel 9./5.)

Ricciardo měl největší potíže s opotřebením levé přední pneumatiky. „Naše dlouhá jízda vypadala celkem dobře a odjeli jsme víc kol, než jsme očekávali, takže uvidíme, jak to půjde zítra a v neděli,“ dodal. Vettel žádné větší problémy neměl. „Čeká nás hodně práce, hlavně mě, protože ještě nejsem tam, kde chci být, ale pokročili jsme. Drolení pneumatik dnes bylo průměrné, ale myslím, že to bylo stejné pro všechny. Jsem si jistý, že se to vrátí do normálu v průběhu víkendu.“

red1.jpgred2.jpgred3.jpg

Williams (Massa 10./6. – Bottas -/14. - Nasr 13./-)

„Všechny díly, které jsme sem přivezli, zlepšily výkonnost, což je opravdu pozitivní,“ radoval se Massa. „Mít nové díly, které použijeme, je dobrá zpráva, protože jsme udělali dobrý krok vpřed. Vyvážení a chování auta je lepší, ale víme, že se většina ostatních týmů také zlepšila. Dnešek byl dobrý den a z dlouhých jízd máme dobrá data pro práci.“

Bottas dospěl ke stejný závěrům, byť ne hned. „Trvalo mi, než jsem si dnes odpoledne zvykl na trať poté, co jsem vynechal první trénink. Bylo to ještě těžší kvůli tomu, že jsou tu kombinace těžkých zatáček, ale jakmile jsem se dostal do rytmu, bylo jasné, že máme lepší komplet než v Bahrajnu. Celkově jsem pozitivní a vím, že v kvalifikaci a závodě můžu nabídnout mnohem víc.“

will1.jpgwill2.jpgwill3.jpg

McLaren (Button 4./8. – Magnussen 6./12.)

„Co se týče ovladatelnosti, myslím, že jsme od Bahrajnu auto vylepšili v několika oblastech,“ chválil Button. „Je tu pár věcí, které do zítra můžeme udělat, a můžeme udělat pár pozitivních kroků, abychom se přiblížili čelu. Nakonec před dvěma týdny v Bahrajnu jsme se také trápili v našich dlouhých jízdách v druhém tréninku, takže tu snad budeme mít lepší závod.“ Největší problémy působí McLarenu drolení pneumatik.

Magnussen konstatoval, že obutí nejvíc trpí v první zatáčce. „Nevím, proč tu nejsme tak konkurenceschopní jako v předchozích závodech, ale přední pneumatiky nám trpí velkou degradací, a my musíme zjistit proč. Ve skutečnosti se mi přední pneumatiky nikdy tolik nedrolili, velmi těžko se to zvládá, takže přizpůsobíme nastavení a můj jezdecký styl, abychom to kompenzovali. Také je to pro mě nová trať, takže se jí musím přizpůsobit.“

mcl1.jpgmcl2.jpgmcl3.jpg

Lotus (Grosjean 12./9.   – Maldonado 16./18.)

Maldonado si zkazil den havárií. „Byl jsem trochu moc optimista na vjezdu do boxů a úniková zóna je tam dost krátká, ale tak už to je,“ komentoval. „Je to zrádný úsek trati a už jsme tam viděli nehody v minulosti. Teď musíme hledět vpřed. Měli jsme dobrý první trénink. Auto se zlepšuje, výkon se zdá být lepší a konzistentnější, takže se zlepšujeme. V kvalifikačním režimu jsme lepší, pracujeme na tom, takže snad bude pro nás tento víkend lepší. Body jsou reálné, takže uděláme maximum, abychom na ně dosáhli.“

Grosjean také cítí pokrok. „Dnes fungovalo vše o trochu lépe,“ potvrdil. „Byl to pro nás celkově dobrý pátek, podařilo se nám odjet hodně kolo a pochopit co nejvíc věcí na E22. Také jsme vyhodnotili slušný počet různých dílů na autě a nastavení pohonné jednotky. Uvidíme, co bude zítra možné, a samozřejmě by bylo nádherné se kvalifikovat v první desítce.“

lot1.jpglot2.jpglot3.jpg

Toro Rosso (Vergne 7./13. – Kvjat 11./10.)

„Byl to dobrý pátek a netrvalo mi dlouho, než jsem se trať naučil,“ uvedl Kvjat. „Přišlo mi to jednoduché a mohli jsme hned začít pracovat na základním nastavení. Chtěli jsme si projít náš program a získat hodně dat na analýzy dnes večer. Takže snad najdeme pro zítřek dobrý kompromis.“

Ani Vergne nehlásil nic mimořádného: „Myslím, že to byl normální pátek. Dnes jsme potřebovali pracovat na dlouhých jízdách, ve kterých se zdá, že jsme na tom dobře. Po dnešních jízdách si věříme, že můžeme mít dobrou neděli. Co se týče zítřka, myslím, že nás ještě čeká práce. Předpověď počasí jasně hovoří o dešti, takže těžko říct, co můžeme očekávat.“

str.jpgstr2.jpgstr3.jpg

Force India (Hülkenberg 5./11. – Pérez 15./15.)

Také Force India konstatovala rychlé opotřebovávání pneumatik, ale nepřekvapilo ji to. „Co se týče našeho programu a splnění úkolů, byl to hladký den,“ uvedl Hülkenberg. „Ještě nás čeká práce na nastavení a optimalizaci auta pro zítřek, ale celkově jsem spokojený s tím, co jsme se dnes naučili.“

Pérezovi činilo problémy v prvním tréninku nefunkční DRS. „Ještě nejsem úplně spokojený s vyvážením, takže jsou tu oblasti, na kterých budeme do zítra pracovat,“ dodal Mexičan.

ind1.jpgind2.jpgind3.jpg

Sauber (Sutil -/17. – Gutiérrez 18./16. – 14./-)

Švýcary trápila technika, zejména u Gutiérreze: „Problém se spojkou nebyl ideální začátkem prvního tréninku, ale tým odvedl dobrou práci a rychle ho opravil. V polovině tréninku jsem mohl znovu vyjet, ale bohužel přišel nečekaný problém s ERS. Neměli jsme plný výkon a to obrovsky ovlivnilo časy na kolo. Nicméně dál jsme jezdili, abychom získali cit pro vyvážení vozu. Odpoledne jsme dokázali jezdit dlouhé jízdy. Samozřejmě teď nejsme tam, kde bychom být chtěli. Budeme se dál snažit, abychom věci vyřešili a zítra udělali další krok.“

Sutil jezdil jen odpoledne. „Na začátku chvíli trvalo, než jsem se do toho dostal. Ovladatelnost vozu pořád není dobrá. Trápím se s pneumatikami, aby mi fungovaly. Máme před sebou ještě hodně práce. Ve srovnání s Bahrajnem máme myslím vyšší rychlost na rovinkách, což nás přibližuje týmům před námi. Střed pole je velmi vyrovnaný. Co se týče časů na kolo, jsme blíž našim přímým konkurentům, ale samozřejmě nejsme tam, kde bychom být chtěli.“

sau1.jpgsau2.jpgsau3.jpg

Marussia (Bianchi 19./19. – Chilton 20./20.)

Palivový systém znemožnil Bianchimu jezdit v prvním tréninku, zvládl jen sedm kol. „I ta byla důležitá a byl jsem spokojený s vyvážením vozu v té fázi. Odpolední jízdy pro mě byly lepší a jsem rád, že jsem skončil před svými nejbližšími soupeři. Ještě musíme pracovat na výkonnosti vozu tady, ale jsem si jistý, že se všemi informacemi, které máme, dosáhneme do zítra pokroku.“

Ani Chilton neměl bezproblémový den. „Dosáhli jsme dobrého pokroku, ale naše úsilí bylo trochu zpomaleno problémy s DRS, znemožnilo nám to se dostat do dobrého tempa. Ale celkově jsem spokojený s tím, jak to šlo v závodních simulacích, a pro zbytek víkendu jsem pozitivní.“

mar1.jpgmar2.jpgmar3.jpg

Caterham (Kobajaši 17./21. - Ericsson 21./22.)

Kobajaši si v prvním tréninku probrzdil pneumatiky až na plátno a po konzultaci s Pirelli přestal jezdit už po 16 kolech. Odpoledne měl problém s nedotáčivostí. „Poslední dlouhá jízda byla OK, úroveň degradace vypadala na obou směsích rozumně a máme hodně dat, které si večer projdeme, než zítra znovu pokročíme,“ dodal.

Ericsson měl naopak problém s přetáčivostí a nevyšla mu ani jízda na měkčích pneumatikách, nezajel čisté kolo. „Máme tu pár nových procedur, které nefungovaly moc dobře, takže je zítra změníme a jsem si jistý, že ve třetím tréninku a kvalifikaci slušně zrychlíme,“ uzavřel.

cat1.jpgcat2.jpgcat3.jpg

Doporučujeme

Články odjinud