Pátek v Británii: Red Bull je jasným favoritem a nová trať se moc nelíbí

Silverstone připravil pro jezdce nový úsek trati, který má odlišnou přilnavost a velký hrbol v Abbey. Přes všechny překážky byl znovu nejrychlejší monopost Red Bull RB6 a je favoritem britské Grand Prix.

Silverstone přinesl také zajímavý pohled do výsledkových listin. Rozestupy mezi jednotlivými jezdci byly nezvykle velké, půlsekunda v top 10 znamenala mezi Schumacherem a Rosbergem rozdíl jen jednoho místa.

Pokud bychom na výsledky druhého tréninku aplikovali pravidlo 107 procent, které bude plnit funkci síta v kvalifikacích příští sezóny, nesplnili by jeho požadavky Sakon Jamamoto a Jarno Trulli. I když u Itala je zřejmé, že důvodem jsou technické problémy.

Jezdci se nakonec většinou shodli, že z nové verze okruhu nadšení nejsou. Často říkali, že se jim víc líbila předchozí konfigurace.

Red Bull Racing
Mark Webber byl v pátek absolutně nejrychlejší, ale náladu mu trochu zkazila technika v závěru druhého tréninku. "Měl jsem problémy s elektronikou, je to škoda," řekl. "Bývalo by bylo hezké program dokončit, ale není to konec světa, i tak jsme získali dost informací. Vůz fungoval dobře a máme hodně dat." Sebastian Vettel měl drobné potíže s brzdovým pedálem.

Ferrari
Fernando Alonso se dokázal odpoledne vklínit mezi dvojici Red Bullu, přesto zatím nevěří, že by Ferrari dokázalo britského soupeře ohrozit. "Byl to dobrý pátek a potvrdili jsme si, že všechny úpravy, které jsme si přivezli, dobře fungují," uvedl Španěl. "Ale víme, že přes noc musíme vůz vylepšit. Zatím to nestačí. Red Bully jsou v současnosti mnohem rychlejší než my, takže se jim zítra pokusíme co nejvíce přiblížit." Alonso věří, že v sobotu budou časy vyrovnanější.

Felipe Massa potvrdil, že nové díly fungují. Zklamání ale vyjádřil z nového úseku trati, podle něj nepřinesl žádné nové možnosti pro předjíždění.

Mercedes GP
Rosbergovi i Schumacherovi se v pátek dařilo, ale nebylo tomu tak poprvé, takže oba zůstávají opatrní. "Byl to slušný pátek, vše šlo podle očekávání a zdá se, že úpravy pomohly," řekl Schumacher. "Nicméně, ve Valencii to v pátek vypadalo podobně, takže si raději počkám, jak to bude vypadat zítra." Hrbol na trati v Abbey budou podle Schumachera jezdci probírat na svém dnešním jednání.

Renault
Robert Kubica zajel v prvním tréninku třetí nejlepší čas, odpoledne klesl těsně za první desítku, v které ho vystřídal Vitalij Petrov. Renault testoval nové přední přítlačné křídlo, ale podle Kubici zřejmě zůstane u starší verze. Oba jezdce překvapil hrbol v zatáčce Abbey, hlavně proto, že se nachází už na novém úseku tratě.

McLaren
Jako poslední z předních týmů nasadil McLaren difuzor foukaný výfuky a další úpravy. "Určitě jsme udělali krok vpřed ve srovnání s Valencií," hodnotil Lewis Hamilton. "Tahle trať je něco jako Barcelona, kde jsme na Red Bull ztráceli téměř sekundu. Takový rozdíl tu nebude. Zítra to podle mě bude mnohem vyrovnanější. Pokud trefíme nastavení, neměli bychom mít problémy." Odpoledne se tým vydal špatným směrem, proto se chce Hamilton vrátit k nastavení z prvního tréninku, v kterém byl relativně rychlejší.

Jenson Button se v Silverstonu zatím trápí. "Dnes to bylo s vozem trochu náročnější, než jsme očekávali," uvedl. "Nedařilo se mi najít nastavení pro nový komplet, ale nakonec se to zlepšilo. Přesto nás čeká hodně práce. Nejsme na tom tak, jak bychom chtěli. Vůz se na některých místech okruhu chová zrádně." Poslední nové díly dorazily do Silverstonu v 1:30 ráno a podle Buttona přinesly zlepšení.

Force India
Novou trať si dopoledne vyzkoušel Paul di Resta, vůz mu zapůjčil Tonio Liuzzi. Když se Ital do vozu vrátil, ztrácel na maximální rychlosti, což je po druhém tréninku jeho největší starost. Adrian Sutil se odpoledne trápil s přetáčivostí vozu.

Williams
Také Williams poprvé nasadil difuzor foukaný výfuky a hned napoprvé se trefil, takže ho na voze nechá po zbytek závodního víkendu. Ostatní nové díly se také osvědčily. Rubens Barrichello si stěžoval na hrbolatý povrch trati. Nica Hülkenberga odpoledne zdržel únik oleje z převodovky.

BMW Sauber
Kamuj Kobajaši ztratil čas na konci prvního tréninku kvůli problémům s elektronikou, původně tým podezíral motor. "Samozřejmě potřebujeme zrychlit všude, ale vyvážení vozu mi nepřišlo špatné. Jen jsem měl malou nedotáčivost, ale myslím, že ji dokážeme vyřešit změnami na nastavení," řekl Japonec. I když Pedro de la Rosa měl také problémy s nedotáčivostí, měl je mnohem větší a s vozem se pral.

Toro Rosso
"Dnešek byl pro nás dobrý, určitě lepší, než to vypadá podle našich časů," konstatoval Sébastien Buemi. Nastavení vozu Švýcarovi vyhovuje, pro zbytek víkendu si věří. Jaime Alguersuari jede v Silverstonu poprvé, takže očekává, že se stejně jako na všech pro něj nových okruzích rapidně zlepší.

Lotus
Technické problémy omezily program všech tří jezdců. Kovalainena zlobil posilovač řízení, Fauzyho motor a Trulli odpoledne téměř vůbec nejezdil kvůli převodovce. Přesto Fin věří, že je Lotus v dobré formě, měl by znovu porazit ostatní nováčky.

Virgin Racing
Timo Glock testoval nové přední křídlo a když ho poškodil o obrubník, tak musel dál používat předchozí verzi, přičemž byl o sekundu pomalejší. To podle něj jasně svědčí o tom, že se úpravy vozu vydařily. Dopoledne německého pilota zdržel únik paliva, problémy dělal i posilovač řízení. Podle di Grassiho může Virgin díky novým dílům zrychlit ještě o půl sekundy.

HRT
Pozornost na sebe tým HRT poutal především tím, že dočasně vyměnil Bruna Sennu za Sakona Jamamota a odmítá oficiálně tento svůj krok zdůvodnit. "Pro mě to byl úžasný den, naposledy jsem byl ve formuli 1 v roce 2007 a dnes mám narozeniny, " řekl japonský pilot. Jamamoto už letos pro HRT jezdil, bylo to v prvním tréninku před GP Turecka. To si ale ani nestihl vyzkoušet obě směsi pneumatik.

Doporučujeme

Články odjinud