Pátek v Barceloně: Williams opět na čele

Týmy testovaly upravené vozy.
Nico Rosberg v pátek v Barceloně dokázal, že je nekorunovaným králem letošních volných tréninků. Odpoledne si připsal osmé prvenství z letošních čtrnácti odjetých tréninků. Týmy si do Španělska přivezly největší úpravy vozů od začátku sezóny a věnovaly se jejich testování.

U Williamsu trénovali krátké jízdy na kvalifikaci i dlouhé jízdy pro závod. "Dnes jsme poprvé jeli s novými díly aerodynamiky a zdá se, že všechny fungují dobře. Získali jsme pár desetin sekundy na kolo, takže jsme určitě pokročili. Nové díly tu ale mají všichni, takže uvidíme, jak to bude vypadat v kvalifikaci," řekl Rosberg.

K radosti španělských fanoušků byl druhým nejrychlejším vozem na trati Renault Fernanda Alonsa. Tomu dopoledne scházela přilnavost, ale v druhém tréninku potíže odstranily změny v nastavení.

"Samozřejmě musíme zůstat realisté, co se zítřku týče, protože tohle je jen pátek, ale celkem si věříme, že můžeme mít dobrou kvalifikaci. Cíl pro neděli zůstává stejný: získat co nejvíce bodů," dodal Alonso.

Nelson Piquet s nastavením vozu spokojený nebyl, další změny chce vyzkoušet v třetím volném tréninku.

Vedoucí tým šampionátu Brawn GP ve volných trénincích nebývá vpředu tak často jako Williams, ale svoji rychlost ukazuje až v kvalifikacích a závodech. V pátek v Barceloně nasadil na vůz nové díly poprvé od začátku letošní sezóny.

Jenson Button si u nového aerodynamického kompletu stěžoval na nedostatek přilnavosti, ale tým věří, že příčiny problémů zná. Barrichello dopoledne jezdil pro srovnání se starou verzí aerodynamiky, odpoledne nasadil novou. "Můj první dojem je pozitivní a vůz se choval celkem vyváženě," řekl k novinkám na voze Brazilec.

V druhém tréninku se na páté příčce umístil Mark Webber, který ale měl chvílemi potíže udržet svůj vůz pod kontrolou. "V prvním tréninku to moc dobré nebylo, ale ten druhý byl pro nás mnohem lepší a vůz se choval lépe. V poslední jízdě jsme měli menší problém, ale víme, co to bylo," řekl Webber.

Sebastianu Vettelovi se v pátek přihodila jedna kuriózní záležitost. "Celkem normální pátek, kromě toho, že jsme jednu chvíli měli problém s vysílačkou a mám pocit, že si se mnou povídali španělští taxikáři," uvedl německý pilot.

Do první desítky se odpoledne protlačil Sébastien Buemi s Toro Rosso. Švýcara hned v úvodu odpolední devadesátiminutovky vyřadily problémy se zadními brzdami, ale mechanici je zvládli opravit včas, aby Buemi stihl odjet ještě 17 kol.

K novým dílům Buemi uvedl: "Je těžké říct, jak jsou efektivní, protože dopoledne je trať zelená a nevíte, kolik mají ostatní paliva nebo jaké mají pneumatiky. Ale celkový dojem je pozitivní a jdeme správným směrem."

Hluboko v druhé desítce se v odpoledním tréninku opět umístili jezdci BMW Sauberu. Oba jezdí bez KERS a testují novou aerodynamiku. Heidfelda ráno zdržely problémy s brzdami. Podle technického ředitele Willyho Rampfa nové díly přinesly týmu pokrok, ale první hodnocení bude možné až po sobotní kvalifikaci.

Konec výsledkové listiny patřil jezdcům Toyoty, i když v prvním tréninku zajel Jarno Trulli druhý nejlepší čas. "Vůz není perfektní a potřebuje lepší vyvážení, abych s ním mohl být spokojený," uvedl Ital. Ještě méně spokojený byl Timo Glock, kterému dělalo potíže chování pneumatik. Týmu se zatím příčinu jeho problémů odhalit nepodařilo.
Další článek: Jezdci McLarenu se neshodnou, jestli se vůz zlepšil