Formule 1 má za sebou první dva volné tréninky sezóny 2010, ale o rozložení sil zatím stále jasno není. Čtyři top týmy se většinou pohybovaly v první desítce, ale otázkou až do kvalifikace zůstane, kdo má navrch.
FOTOGALERIE
Mercedes
Nejlepší čas dne zajel v druhém volném tréninku Nico Rosberg, a to díky tomu, že během přestávky tým vylepšil nastavení. "Měli jsme pár potíží s vyvážením, na kterých jsme museli pracovat, ale odpoledne to vyšlo velmi dobře," řekl a dodal, že stále vidí prostor pro zlepšení.
Týmový kolega Michael Schumacher byl stejného názoru. "Vůz se v druhém tréninku choval mnohem lépe, i když jsem pořád tak trochu rezavý na jedno kolo, potřebuji, aby to znovu byla rutina. V dlouhých jízdách se vůz choval dobře a jakmile se dostanete do rytmu, je to velmi přirozené."
McLaren
Na druhé místo se mezi piloty Mercedesu vklínil Lewis Hamilton. Největší starosti mu dělaly pneumatiky. "Opotřebení dokážeme zvládnout, přizpůsobíte tomu svůj jezdecký styl a přístup v každém kole. Přesto je těžké vědět, jaký čas na kolo máte zajet. Čím méně tlačíte na začátku stintu, tím více můžete na konci. Ale je těžké to přesně kvantifikovat a pořád se snažíme tomu porozumět."
Pneumatiky byly ústředním tématem také pro Jensona Buttona. "Dnešek ukázal, že šetřit zadní pneumatiky je tu velmi těžké, hlavně u měkčí směsi," uvedl. "Takže většinu stintu jedete s přetáčivým vozem."
Oběma jezdcům se nelíbí hrboly v nové sekci trati, ale Hamilton dodal, že je to pro všechny stejné. Kvůli rozdílům v programech si rozložení sil netroufají hodnotit.
Red Bull
S novou sezónou se nic nezměnilo u Red Bullu, vyjádření po pátečních trénincích je tradičně krátké, tedy pokud pomineme zamyšlení nad tím, jak by vypadala formule 1, kdyby jí ovládaly ženy. Sebastian Vettel musel v druhém tréninku měnit brzdy a stejně jako kolega Webber, jehož zastavily problémy s převodovkou, lituje ztraceného času. "Už teď je vidět, že konkurence je letos sakra tvrdá, bude to tuhý boj," dodal Australan.
Williams
Stáj z Grove špičku startovního pole zřejmě neohrozí, ale Nico Hülkenberg si dal za cíl postup do třetí části kvalifikace. Rubense Barrichella zdržely problémy s elektronikou, ale Brazilec věří, že v sobotu se mu bude dařit více.
Ferrari
Scuderia patřila na přední příčky v prvním tréninku, poté klesla a odpoledne byla až pátým nejlepším týmem. Naplánovaný program Italové zvládli. Fernando Alonso a Felipe Massa se zaměřili na pneumatiky a potvrdili si, že při vysokých teplotách rychle odcházejí ty zadní. Massa řekl, že nikdy nejel kolo na nejrychlejší možný čas.
"Podle toho, co jsme viděli, se potvrdily náznaky z testů, čtyři týmy lze zařadit mezi favority, i když by tu mohlo být pár překvapení, například Force India," dodal Alonso.
Renault
Francouzský tým s lucemburským vlastníkem měl standardní pátek, žádné výjimečné události nehlásil. Jen Petrov musel řešit pár blíže nespecifikovaných potíží. "Co se týče vyvážení, musíme přes noc vyřešit nedotáčivost, ale zadní část je stabilní a vůz se dobře chová při brzdění, což je na tomto okruhu důležité," řekl šéfinženýr Alan Permane.
BMW Sauber
Stáj Petera Saubera nevkročila do sezóny nejlepším způsobem. V prvním tréninku patřila mezi nejpomalejší a ani odpoledne nebyli jezdci s vozem C29 spokojení. "Přes den jsme vůz vylepšili, ale určitě musíme pro zítřek ještě co nejvíce zlepšit nastavení," konstatoval Pedro de la Rosa. Auta podle něj moc často naráží na hrbolech podlahou o zem, což považuje za nebezpečné. Jedná se o novou sekci tratě, která vozu nevyhovuje i podle Kobajašiho. Japonce ráno zdržel defekt pneumatiky. Většinu času oba jezdili s velkým množstvím paliva.
Force India
Adrian Sutil dnes překvapil nejrychlejším časem prvního volného tréninku, odpoledne už Force India ztrácela. Přesto své vyhlídky považuje za dobré. "S tímto vozem můžeme letos patřit mezi deset nejlepších," řekl Sutil. "Pokud se nám podaří kvalifikovat v top 10, můžeme získat slušný počet bodů, což je nakonec to, co chceme letos pravidelně dělat."
Toro Rosso
Hrboly, především v šesté zatáčce, vadily také jezdcům Toro Rosso, i když Sébastien Buemi si je vyzkoušel jen dopoledne. Švýcarův STR5 měl technické problémy, které mechanici nestihli včas odstranit.
Lotus
Malajsijská stáj byla v pátek nejlepší z nováčků, odpoledne už zkoušela první úpravy vozu. "Nasadili jsme vylepšení aerodynamiky a na výsledky se podíváme na schůzce dnes odpoledne," řekl technický ředitel Mike Gascoyne. "Ale teď se těšíme, že zítra v kvalifikaci předvedeme další profesionální výkon."
Virgin
Týmu Virgin Racing se stále lepí smůla na paty, lépe řečeno technické problémy. Timu Glockovi nechtěla odpoledne fungovat převodovka, a proto považuje vyřešení technických potíží za klíčovou záležitost pro zbytek víkendu. Lucas di Grassi naopak nemohl jezdit dopoledne, potřebné díly dorazily pozdě, takže se opakuje situace ze zimních testů, kdy týmu schází kilometry. I když podle technického šéfa Nicka Wirtha se jedná o jiné problémy než v testech. Vysoké teploty zastihly tým nepřipravený, přehřívala se dokonce elektronika mimo vůz, takže nastaly potíže s komunikací mezi piloty a boxovou zdí.
HRT
Španělská stáj dnes debutovala jen s jedním vozem, problémy s převodovkou a spojkou zabránily v premiéře Karunu Chandhokovi. Jezdil Senna, měřená kola zvládl jen odpoledne. Při návratu do boxů mu upadla matice kola. "Určitě to byla dnes úleva, že jsme začali psát historii," řekl brazilský pilot. "Vůz jezdil podle plánu a všichni jsou spokojení a hrdí. Máme před sebou ještě hodně práce."