Už před Bahrajnem byl do role jednoho z favoritů tipován Lotus, protože umí dobře zacházet s pneumatikami i v horku, což na Sakhiru ukázal už loni dvojitým pódiem. Räikkönen byl v pátek rychlý na dlouhé i krátké vzdálenosti, takže svoji pozici potvrdil. Red Bull a Ferrari ale podle všeho nejsou daleko. Mercedes ztrácel.
Lotus (Räikkönen 9./1. místo - Grosjean 10./7.)
Räikkönen zajel nejlepší čas dne, a i když mohl být ještě rychlejší, závěry z toho nevyvozoval. "Je příjemné být nejrychlejší, ale nikdy nevíte, co dělají ostatní. Jen se držíme svého programu a ostatních si moc nevšímáme. V posledních zatáčkách svého nejrychlejšího kola jsem udělal chybu, takže můžeme být ještě rychlejší. Je těžké tu získat správné nastavení, vítr může udělat velký rozdíl, může vám pomoci, nebo vám to ztížit. Dnes to nebyl špatný začátek. Věci nejsou takové, jaké je přesně chceme, ale jsme rozumně rychlí, takže uvidíme, co s tím dokážeme udělat."
Romain Grosjean dostal nové šasi, aby tým eliminoval možnost, že za jeho problémy stála nějaká skrytá vada nebo poškození. "Nové šasi se chová dobře. Dnes jsme pracovali na korelaci mezi šasi, nastavením a pneumatikami, abychom z nich dostali vše. Je snadné vědět, co chcete, těžké je vyřešit detaily, ale blížíme se a byl to pozitivní den. Viděli jsme, že byl dnes nejrychlejší Kimi, což nám dává pro zítřek velký cíl."
Red Bull Racing (Vettel 4./3. - Webber 7./2.)
Mark Webber byl povzbuzen rychlostí svého vozu, ale nejezdil tolik, kolik chtěl, takže se bude muset podívat i na data od Vettela. "Auto vypadá opravdu konkurenceschopně, ale znovu jsme viděli, že Kimi občas vyjede na jedno kolo, a je pořád velmi, velmi rychlý," řekl. "Kimi je silný. Ferrari je silné. Mercedes je také pořád vpředu. Je to velmi vyrovnané, první tři nebo čtyři řady jsou si časově velmi blízko, Force India je také vpředu." Australan ovšem ví, že z pole position určitě startovat nebude, kvůli kolizi s Vergnem v Číně ztratí na roštu tři místa.
Vettel dodal: "Je to dost vyrovnané. Když se podíváte na soupeře, Ferrari a Lotus dnes byly silné. Myslím, že v kvalifikaci to bude těsné. Zdá se, že pneumatiky pořád jsou dominantním faktorem. Auto se zdá být rychlé, takže se musíme ujistit, že toho využijeme, pak bychom na tom měli být dobře." Německý závodník byl v pátek spokojenější s rychlostí na delší vzdálenosti, takže v sobotu zapracuje na kvalifikačním režimu.
Ferrari (Alonso 2./4. - Massa 1./6.)
Ferrari si vyzkoušelo několik nových aerodynamických dílů, ale zatím neví, jestli s nimi bude pokračovat. S výkonností bylo spokojené. "Neměli jsme žádné větší problémy, a co je důležitější, nemuseli jsme dělat žádné radikální změny na F138, abychom ho přizpůsobili této trati, jejím dlouhým rovinkám a pomalým zatáčkám, tedy charakteristikám, které mám hodně rád a které obvykle vyprodukují velkou show v závodě," komentoval Alonso. "Úvodní dojmy jsou dobré a myslím, že zítra můžeme být v přední skupině, kterou dělí jen dvě, maximálně tři desetiny sekundy."
Massa si netroufl odhadnout pozici Ferrari. "Dnes šlo vše dobře, i když není snadné v tuto chvíli říct, jak na tom budeme v neděli. Vyvážení auta bylo dobré a chovalo se dobře ve všech podmínkách, i když jsme se trochu trápili s opotřebením pneumatik, hlavně vzadu."
Force India (Di Resta 5./5. - Sutil 8./9.)
Di Resta byl dvakrát pátý a říká, že za to vděčí obutí. "Čím těžší to je s pneumatikami, tím lepší je to pro nás," řekl. "Určitě bych si rád myslel, že teď patříme do třetí části kvalifikace. Myslím, že můžu říct, že pokud se nám podaří kvalifikovat v první desítce, znovu nás čeká slušný závod." Sutil měl těžší den. "Ve voze se zatím necítím dobře, ani v dlouhých, ani v krátkých jízdách. Vždy mi schází přilnavost, takže nastavení zatím nemám dobré."
Mercedes (Hamilton 13./10. - Rosberg 3./8.)
Rosberg přiznal, že se Mercedesu nedaří. "Je zřejmé, že nejsme tak silní jako během pátků předchozích tří závodních víkendů. Auto bylo hodně nedotáčivé a závod bude náročný na zadní pneumatiky. Problém je ten, že když chcete šetřit zadní pneumatiky, snažíte se auto nastavit do větší nedotáčivosti, a to vás stojí čas na kolo."
Ani Hamilton neskrýval zklamání. "Pracovali jsme tak tvrdě, jak jen to šlo, ale nedokázali jsme dostat vyvážení auta tam, kde ho potřebujeme. Neztrácíme tolik, jak se dnes mohlo zdát, ale čeká nás hodně tvrdé práce. Tento víkend to pro nás bude těžká bitva."
McLaren (Button 6./11. - Pérez 11./13.)
Jezdci wokingské stáje se sice v pátek nepohybovali na předních pozicích, pesimismus ale u nich nevládne, alespoň u Buttona. "Pneumatiky se tu chovají trochu divně," konstatoval. "Konzervativní jezdění podle všeho jejich životnosti nepomáhá, takže toho nemůžete udělat moc, aniž byste si zkazili rychlost. Ale vyzkoušeli jsme pár věci a zvládneme to. Už mám dobrý pocit, že jsme pro zítřek našli nastavení a směr, díky kterému budeme konkurenceschopnější."
Pérez byl opatrnější. "Myslím, že to pro nás bude velmi těžký víkend," předpověděl. "Tak na tom jsme. Když najdeme pár desetin, moc dopředu se neposuneme. Snad na něco přijdeme pro závod, protože v kvalifikaci budeme bojovat o postup do třetí části. Bude to skvělý výkon, pokud se dokážeme dostat do třetí části a bodovat. To je podle mě realistický cíl pro tento víkend."
Toro Rosso (Ricciardo 15./14. - Vergne 14./12.)
"Naše rychlost se zdá být podobná jako v Číně, na konci dne, když všechno fungovalo dobře," hodnotil Vergne. "Všechno to vypadá pozitivně a vůz se choval dobře." Ricciardo se odpoledne zřejmě vydal špatným směrem s nastavením, takže ho večer čeká detailní studování dat.
Sauber (Hülkenberg 17./15. - Gutiérrez 18./18.)
Páteční tréninky proběhly v podání Sauberu bez problémů, ale... "Co se týče výkonnosti, ještě nás čeká hodně práce," poznamenal Hülkenberg. "Očekával jsem, že tento okruh upozorní na některé slabiny vozu, ale myslím, že je tu potenciál. S vyvážením auta stále nejsem spokojený, ale myslím, že zítra můžeme najít další výkon, pokud vyvážení vyřešíme." Gutiérrez dopadl podobně. "Stále nám schází rychlost v pomalých zatáčkách kvůli nedostatku stability a trakce," přiznal, i když se mu vyvážení zdálo odpoledne dobré.
Williams (Maldonado 16./16. - Bottas 12./17.)
Williams se v pátek ocitl v druhé desítce, ale podle Bottase měl dobrý den. Maldonado vidí rezervy především v kvalifikačním režimu. "Naše rychlost na krátkou vzdálenost není tak dobrá, ale s větším množstvím paliva a použitými pneumatikami se auto chovalo lépe," prozradil. "To jsme dnes očekávali, takže se zítra budeme dál hodně snažit."
Caterham (Pic 19./19. - Van der Garde -/22. - Kovalainen 20./-)
Caterham si povolal na pomoc Heikkiho Kovalainena. Ten při svém debutu s letošním vozem zjistil, že je auto velmi netolerantní k chybám, jezdí se s ním na hraně. "První dojem, který jsem měl z tohoto vozu, který je bližší vozu 2012 než tomu, s čím budeme závodit většinu zbytku sezóny, je, že je ve srovnání s vozem 2012 určitě náročnější najít vyvážení. A pneumatiky 2013 odcházejí mnohem rychleji než ty loňské. V jednom tréninku jsem určitě neměl dost času ve voze, abych zjistil, jak moc můžu změnit jeho chování prostřednictvím změn v nastavení, ale dokázal jsem týmu poskytnout hodně zpětné vazby, která podle mě bude užitečná tento víkend pro nastavení, pneumatiky a také pro Španělsko, kam přivezeme více nových dílů."
Charles Pic si stěžoval na menší nedotáčivost vozu, ale s celkovým směrem týmu je spokojený. Van der Garde jezdil jen odpoledne a zjistil, že: "Degradace pneumatik je hodně velká, hlavně u střední směsi, ale dobře se zahřívají, což znamená, že pokud zvládneme degradaci, mohl by nám tato trať vyhovovat víc než Čína."
Marussia (Chilton 21./20. - Bianchi -/21. - Gonzalez 22./-)
Marussia se potýkala se špatným vyvážením. "I když jsme dnes nebyli nijak zvlášť spokojení s výkonností vozu, alespoň je jasné, v čem je problém, a proto si věříme, že přes noc dokážeme zapracovat na zlepšení výkonnosti," vysvětloval šéf týmu John Booth. Jules Bianchi trochu ztratil kvůli tomu, že dopoledne musel půjčit vůz Rodolfovi Gonzalezovi. "Vzhledem k tomu nejsem tak nespokojený se svým časem, protože jsem se zlepšoval. A jsem si jistý, že přes noc najdeme pro zítřek dobré řešení," dodal Francouz.