McLaren dopředu avizoval, že bude v trénincích více pracovat na kvalifikačním výkonu, výsledkem jsou první dvě místa. V pátek jezdcům nejvíce vadily vrtochy počasí, odpoledne byla trať chvílemi mokrá.
FOTOGALERIE
McLaren
"Určitě jsme rychlost ve srovnání s Bahrajnem zlepšili a chování vozu na jedno kolo je lepší," prohlásil Lewis Hamilton. Kvůli počasí ale tým nestihl vyhodnotit v druhém tréninku všechny změny, které chtěl. Vůz vyhovoval od samého začátku také Jensonu Buttonovi. "Je to jen pátek a možná jsme byli lehčí než některé jiné rychlé vozy," přiznal Brit. "Zítra uvidíme, jak si skutečně stojíme." Kvůli provozu na trati se Buttonovi nikdy nepodařilo naplno využít nové pneumatiky.
Red Bull Racing
Druhý závodní víkend sezóny přinesl u Red Bullu zamyšlení, jak by formule 1 vypadala, kdyby ji řídili manažeři jezdců. Co se týče dění na trati, Webbera mrzely rozmary počasí, zatímco Vettel přiznal chybu v druhém tréninku, v jejímž důsledku se podíval mimo trať. "Ale vůz se chová dobře a Mark ukázal, že jsme vpředu. Mezi top vozy to vypadá vyrovnaně," dodal německý pilot.
Mercedes GP
Michael Schumacher poprvé v letošní sezóně skončil ve výsledkové listině před týmovým kolegou Rosbergem, podařilo se mu to v druhém volném tréninku. "Celkově vzato jsme se hodně naučili a nastavení vozu jsme slušně vylepšili," řekl sedminásobný mistr světa. Rosberg byl s nastavením spokojený méně a chce na něm ještě pracovat.
Renault
Francouzská stáj znovu překvapila. Kubica vyhrál první volný trénink, v tom druhém se na páté místo podíval Vitalij Petrov. Oba jezdci shodně tvrdí, že se vůz v Albert Parku chová dobře, podle Petrova určitě lépe než v Bahrajnu.
Toro Rosso
Sébastien Buemi patřil mezi deset nejlepších v obou trénincích, odpoledne zajel dokonce šestý nejlepší čas. "Věříme, že se dokážeme dobře připravit na kvalifikaci a závod," uvedl Švýcar. Z jeho týmového kolegy Alguersuariho, jenž loni vstoupil do formule 1 jako nejmladší pilot v historii, si tým utahoval prostřednictvím komiksu.
Buemi: "Všechno nejlepší k narozeninám a něco si přej!"
Buemi: "Co sis přál?"
Alguersuari: "Přál jsem si, abych byl jako Michael Schumacher."
Buemi: "Proč? Protože je sedminásobným mistrem světa?"
Alguersuari: "Ne, protože je dost starý na to, aby mohl na závody jezdit bez svých rodičů."
Force India
Indové nasadili v pátek jako jediní tři jezdce. Příležitost v Sutilově voze dostal v prvním tréninku di Resta a zajel jedenáctý čas. Skot byl se svým debutem spokojený. Závodní dvojice Sutil - Liuzzi se odpoledne pohodlně vešla do první desítky, takže ani tady nejsou důvody k obavám. "Z tohoto víkendu mám dobrý pocit a chtěl bych získat lepší výsledek než v Bahrajnu," dodal italský pilot.
Williams
U Williamsu testovali nové díly a změny v mechanickém nastavení vozu FW32. Nic mimořádného Barrichello ani Hülkenberg nehlásili.
BMW Sauber
Pedro de la Rosa a Kamuj Kobajaši měli smolný první trénink, japonský jezdec dvakrát přišel o přední křídlo, Španěla pak v závěru vyřadila spojka. Odpoledne už šlo vše bez problémů. Podle Kobajašiho však vozu schází přilnavost.
Ferrari
Scuderia pracovala v pátek výhradně na závodních přípravách, výkon na jedno kolo nebyl na pořadu dne. To se projevilo na pořadí, v druhém tréninku byli Alonso a Massa hluboko v druhé desítce. Španěl považuje za klíčové chování pneumatik a mrzí ho, že kvůli počasí nemohl odpoledne řádně otestovat měkčí směs.
"Oba vozy měly podle plánu motory, s kterými jezdily v pátek a v sobotu v Bahrajnu. Na Fernandově voze jsme také vyzkoušeli upravené přední křídlo, výsledky jsou pozitivní. Zítra ho budou mít oba jezdci," vysvětlil Chris Dyer.
Lotus
Malajsijská stáj se znovu zařadila do čela nováčků. Kovalainena dopoledne trochu zlobil diferenciál, ale v druhém tréninku si vůz už pochvaloval. Menší technické problémy zdržely v prvním tréninku také Trulliho.
Virgin
Tým Richarda Bransona i nadále doprovází technické problémy. Glocka zradila převodovka, Di Grassimu nepracovala správně telemetrie. Důsledkem je další deficit kilometrů.
HRT
Převodovka pozlobila také Karuna Čandhoka v druhém volném tréninku, přesto se jedná ve srovnání s Bahrajnem o pokrok, protože si indický pilot aspoň zajezdil. "Soustředili jsme se na testy aerodynamiky, ale je vidět, že musíme vylepšit také mechaniku, chování vozu na hrbolech," dodal Bruno Senna.