Pátek na Sakhiru: Mercedes nenechává nikoho pochybovat

V prvních dvou volných trénincích dali jezdci Mercedesu jasně najevo, jaký je jejich cíl tento víkend. Zdá se, že opět nebudou mít konkurenci.

Mercedes (Hamilton 1./1. místo – Rosberg 2./2.)

„Byl to pro nás celkem slušný den,“ chválil Hamilton. „Auto se chovalo dobře od začátku, což nám umožnilo den věnovat poznávání pneumatik. Jako vždy je auto možné vylepšit, ale celkově mám dobrý pocit.

Rosberg slova týmového kolegy potvrdil: „Zdá se, že jsme rychlí, co se týče čisté rychlosti, a také jsem měl dobrou dlouhou jízdu v druhém tréninku, takže si do nadcházejícího víkendu celkem věřím.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ferrari (Alonso 3./3. – Räikkönen 6./14.)

Räikkönen doufal v Bahrajnu ve zlepšení, ale pátek se mu nevydařil. „Celkově to byl těžký den, protože mi ani v jednom tréninku auto nesedělo. V tom prvním jsem poškodil podlahu o obrubník, takže jsem musel do boxů. Tým odvedl super práci, protože mě brzy dostal zpět na trať, ale pak jsem kvůli problému s brzdami nemohl dokončit program.  V druhém tréninku pak Fin pracoval na pneumatikách.

Alonso měl bezproblémový den. „I když jsme tu hodně jezdili v testech, teď je to jako začínat znovu od začátku, protože se musíte přizpůsobit novým traťovým podmínkám. Známe své silné stránky a oblasti, které potřebujeme zlepšit, ale ve snaze dohnat ztrátu nesmíme reakci přehnat. Teď se musíme plynule zlepšovat a myslet při tom na spolehlivost, která nám přinesla slušný počet bodů v prvních pár závodech, což je vždy velmi důležité.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Red Bull Racing (Vettel 10./7. – Ricciardo 14./4.)

„Byl to pro nás solidní den a s autem jsme neměli žádný problém,“ hodnotil Vettel. „Pořád se učíme, co se spolehlivosti a nastavení auta týče, takže je důležité jezdit a nemít žádné problémy.“

Také Ricciardo byl stručný. „V druhém tréninku nám to jezdilo lépe než v tom prvním. V prvním jsme si hráli s několika věcmi na voze, ale večer byl lepší a udělali jsme krok vpřed. Ještě si musíme projít několik věcí, takže to celkově nebyl špatný den, ale pořád máme prostor pro zlepšení.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Williams (Massa 11./5. – Bottas -/11. – Nasr 13./-)

Britská stáj nechala své jezdce jezdit jen málo, a to z toho důvodu, že usoudila, že má o Sakhiru dost dat z předsezónních testů. „Byl to pro mě dost krátký den, ale tak to prostě je,“ komentoval Bottas. „Na konci jsme odjeli pár dobrých jízd. Čekali jsme, až se trať zlepší. Tolik jsme tu testovali, že máme hodně dat, takže je to jen o ladění nastavení auta. Myslím, že zítra by mělo být naším cílem umístění mezi prvními šesti v kvalifikaci.“

Massa dodal: „Na konci jsme jezdili, ale myslím, že to bylo OK. „Dobře jsme věděli, jak na tom jsme. Myslím, že je auto o trochu rychlejší než v Malajsii. Doufám, že se to zítra potvrdí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

McLaren (Button 5./6. – Magnussen 7./9.)

Button se nejvíce rozpovídal o rozdílných podmínkách jezdění za světla a za tmy. „Samozřejmě to bylo stejné pro všechny, ale na nejrychlejší auta pořád hodně ztrácíme,“ připustil. „Ve skutečnosti si myslím, že nikdo není úplně spokojený se svým autem, kromě Mercedesu, takže nás čeká hodně práce. Ale maximálně se snažíme, abychom tu ztrátu dohnali.“

Magnussenovi se zdá, že MP4-29 funguje na Sakhiru dobře, i když ne dost rychle. „Na nejrychlejší auta trochu ztrácíme, samozřejmě, ale mám za to, že máme trochu lepší šanci to tu kompenzovat díky nižším teplotám vzduchu a trati. Navíc kromě nejrychlejších aut se zdá být startovní pole dost nabité. Pokud to tak zůstane, snad budeme mí šanci se zítra rozumně kvalifikovat, což by nás mělo postavit do pozice pro body v neděli. Ale jsme teprve na začátku, takže uvidíme.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Toro Rosso (Vergne 12./12. – Kvjat 8./8.)

„Celkově vzato to pro nás byl dobrý den, protože se mi podařilo odjet hodně kol bez větších problémů,“ chválil Kvjat. „Bylo to poprvé, co jsem jel za umělého osvětlení, a bylo to v pohodě.“

Vergne byl také povzbuzený. „Nebyl to špatný pátek, i když jsme den nezačali s perfektním autem. Celkově jsme se v druhém tréninku zlepšili a jsem si jistý, že zítra můžeme udělat stejný krok ve třetím tréninku. Určitě musíme pečlivě analyzovat všechna data, ale věřím, že zrychlíme, takže to byl povzbudivý začátek.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Force India (Hülkenberg 4./13. – Pérez 9./10.)

Hülkenberg se snažil hlavně večer, kdy byly závodní podmínky. „Byl to pro nás dobrý den. Moc jsme nejezdili, ale když jsme byli venku na trati, jezdili jsme dobře. Ve voze jsem se cítil dobře a nastavení musíme večer jen doladit. Myslím, že máme dobrý výchozí bod pro zbytek víkendu.“

Pérez také vykročil dobře: „Dnešek byl pozitivní, podařilo se nám dokončit program a s vozem jsme spokojení, hlavně na tvrdší směsi.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Sauber (Sutil 15./15. – Gutiérrez -/16. – V. d. Garde 18./-)

Gutiérrez je spokojený s vyvážením auta, ale má jiný problém. „Ještě nás čeká práce na řazení,“ vysvětloval. V tuto chvíli nám s velkým množstvím paliva schází hodně maximální rychlosti na rovinkách. Ale v zatáčkách na tom auto není špatně.“

Sutil si pochvaloval, že jsou večer nižší teploty, takže se pneumatiky nepřehřívají. „Na konci druhého tréninku se vypnul motor a já jsem musel auto zaparkovat ve čtvrté zatáčce,“ vysvětloval své zastavení. „Kvůli tomu jsme přišli o dlouhé jízdy. Pokusili jsme se znovu vyjet, ale už nezbýval žádný čas.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Lotus (Grosjean 19./18. – Maldonado 16./17.)

Enstonští se dál trápili a Grosjean už má obavy, že je E22 nejen nespolehlivé, ale i špatné auto. „Potřebujeme jen víc času, abychom pochopili, proč auto vypadá v aerodynamickém tunelu dobře a na trati není tak dobré, jak jsme doufali. Mercedes má náskok, ale my jsme na míle daleko od toho, kde bychom chtěli být. Red Bull asi není nejlepší příklad, protože má mimořádné auto, ale Toro Rosso je daleko před námi a my bychom měli být schopní je porazit. Dnes jsme byli pomalí. Nevím, jestli to souvisí s tratí. Jsem si jistý, že dokážeme využít pneumatiky Pirelli lépe. Zatím to není nejlepší víkend.“

Maldonado nemohl, než Grosjeanovo hodnocení potvrdit. „Auto je trochu pomalé, ale musíme pracovat. Pocit, který jsem měl v druhém tréninku, byl celkem dobrý. Hlavně v nastavení se dá zlepšit hodně věcí, ale jdeme správným směrem. Musíme pracovat tvrději než ostatní týmy, ale máme větší prostor pro zlepšení než ostatní týmy. Na čelo ztrácíme tři sekundy. Jednu sekundu získáme podle mě snadno. Snad dokážeme bojovat se saubery, možná i trochu výš. Uvidíme.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Marussia (Bianchi 17./19. – Chilton 20./20.)

Slibný vývoj překazila Chiltonovi technika. „Zrovna jsme začali pracovat na dlouhé jízdě, když jsem ucítil, jak něco odešlo na levém předním kole a roztočilo mě do smyku. Byl to pocit jako při selhání brzdového disku, a to se ve skutečnosti také stalo, takže se na to budeme muset večer pečlivě podívat.“

Bianchi měl klidnější den. „Myslím, že jsme dnes v našich jízdách viděli slibná znamení, což naznačuje, že jsme od Malajsie trochu víc pokročili v chápání našeho kompletu. Den jsme samozřejmě museli zakončit dřív, abychom se podívali na Maxův problém s brzdným diskem, ale byl to dobrý začátek a snad se máme pro zbytek víkendu na co těšit.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Caterham (Kobajaši -/21. – Ericsson 22./22. – Frijns 21./-)

Ericssona zradila v druhém tréninku technika. „Ztrácel jsem výkon nepředvídatelným způsobem, takže jsem nevěděl, co se bude dít v zatáčkách, až půjdu na plyn. Bohužel jsem neměl jediné kolo bez tohoto problému, takže konečné časy moc nevypovídaly o tom, jak na tom jsme výkonnostně, ale dnes večer se na to podíváme detailně.“ Navíc pět minut před koncem druhého tréninku musel zastavit úplně, na vině byl motor.

Kobajaši musel v prvním tréninku přenechat auto Frijnsovi, takže měl odpoledne hodně práce. V prvním rychlém kole na měkčí směsi se dostal do provozu, takže mohl být rychlejší. „Teď nás čeká normální dlouhý páteční večer a já jsem si jistý, že zítra pokročíme.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Další článek: Hamilton zůstal nejrychlejší i v druhém tréninku

9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
20:10 | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.
20. září | Zak Brown má důvod k oslavě. Jeho United Autosports vyhrál 24h Le Mans v kategorii LMP2.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10