Pátek na ostrově Notre-Dame: McLaren je ve formě

Pátek na ostrově Notre-Dame: McLaren je ve formě

Po prvních dvou volných trénincích se do role favorita závodního víkendu v Kanadě pasoval Lewis Hamilton, ale po zkušenostech z předchozích Grand Prix tipování asi není na místě.

Pátek v Montrealu byl poměrně rušný. V prvním tréninku boural Kovalainen, v tom druhém Senna. Navíc jeden mechanik HRT si při střetu s vozem pohmoždil nohu, v boxové uličce do něj zřejmě narazil Pedro de la Rosa. A k tomu všemu se přidalo napomenutí pro Sebastiana Vettela za kolizi se Sennou a zkracování si tratě v poslední šikaně. Němec se přohřešku dopustil v prvním tréninku, když se snažil zajistit si volnou trať pro rychlé kolo.

McLaren (Hamilton 1./1. místo - Button 10./9. místo)
Se dvěma prvními místy Lewis Hamilton zklamaný pochopitelně nebyl. "Se začátkem víkendu jsem velmi spokojený. Jsem rád, že ani v jednom tréninku nepršelo a že jsme si prošli hodně změn v nastavení. Dnešek byl pozitivní, ale tento víkend to určitě bude vyrovnané, a to nejen v závodě, ale i v kvalifikaci," předpověděl.

Hamilton také politoval Buttona, který si kvůli technice moc nezajezdil. "Z mého vozu dopoledne unikal olej, takže mechanici museli vymontovat převodovku a pak ji vrátit," popisoval Button své potíže. "Pak objevili další problém, takže ji museli znovu vymontovat a znovu vrátit!" Tím se mu významně zkrátily oba tréninky a nemohl si vyzkoušet jízdu s větším množstvím paliva, neměl ani moc času pro práci na nastavení. "Ale starost mi to moc nedělá, auto fungovalo dobře a Lewis byl rychlý celý den, takže máme hodně informací, které si můžeme před zítřkem prostudovat," dodal.

Ferrari (Alonso 4./2. - Massa 12./3.)
Scuderia si do Montrealu přivezla několik úprav, tou nejviditelnější byly výfuky po vzoru McLarenu. "Myslím, že můžeme být spokojení s tím, jak úpravy fungovaly," hodnotil Massa. "Máme v úmyslu vůz nechat v této konfiguraci. Auto se zdá být dobře vyvážené a výkonnostně konzistentní. Abych to shrnul, byl to nejlepší pátek v tomto roce."

Alonso byl poněkud opatrnější. "Jsem potěšený s tím, jak to šlo. Dopoledne jsme se soustředili především na hodnocení novinek. První znamení jsou pozitivní, ale na závěry je moc brzy, protože páteční časy je třeba vždy brát s rezervou."

Technický ředitel Pat Fry potvrdil, že nové díly plní očekávání. "Podle toho, co jsme dnes viděli, novější konfigurace (výfuků) se zdá být dobrá, co se výkonnosti týče, i když si samozřejmě musíme velmi pečlivě prostudovat data, abychom se správně rozhodli pro závod."

Red Bull Racing (Vettel 2./4. - Webber 5./12.)
Oba jezdci Red Bullu připomněli, že měkčí pneumatiky použili už v prvním tréninku kvůli předpovědi počasí. "Myslím, že můžeme být spokojení," zhodnotil Vettel. Webber byl podobného názoru. "Náš program byl trochu narušen," řekl k dřívějšímu použití super měkké směsi. "Ale i tak jsme udělali vše, co jsme potřebovali. Jsme spokojení s tím, jak na tom jsme, a já věřím práci, kterou jsme s autem odvedli, takže se těším na zítřek."

Force India (Di Resta 11./5. - Hülkenberg 6./8.)
Pilotům indické stáje se dařilo umísťovat své vozy do první desítky a věří, že v tom můžou pokračovat. "Základ vozu byl dobrý a v každé jízdě jsme ho vylepšovali. Na konci dne jsem byl velmi spokojený s tím, jak je auto vyvážené," řekl Di Resta. "Očekává se, že zítra budou jiné teploty, takže si musíme počkat, jaké to bude mít dopady, ale na základě dnešní výkonnosti si myslím, že pokud nám vše vyjde, můžeme mířit na třetí část kvalifikace." Stejně spokojený s vozem byl i Hülkenberg.

Sauber (Kobajaši 7./6. - Pérez 8./11.)
Jezdci z Hinwilu se dokázali držet na předních pozicích, ale optimismus zatím krotí. "Co se týče nastavení, myslím, že jsme na tom dobře, ale těžko říct, jak na tom budeme zítra, protože očekáváme vyšší teploty tratě," komentoval Kobajaši. Pérez  je spokojený s vozem, když je hodně natankovaný, zítra chce ještě dořešit výkonnost pro kvalifikaci. "Ale mám pocit, že tu můžeme být konkurenceschopní," dodal.

Mercedes (Rosberg 3./10. - Schumacher 9./7.)
Michael Schumacher byl po trénincích přesvědčený, že je na tom Mercedes lépe, než se zdá. A to proto, že kvůli obavám z deště spotřeboval měkčí pneumatiky už v prvním tréninku. "Takže náš čas nakonec nebyl nejrychlejší (jaký dokážeme). Co to znamená pro zítřek? Uvidíme. Určitě moc neztrácíme," hodnotil. Podle Rosberga sehrají znovu klíčovou roli pneumatiky, očekávané vyšší teploty by měly opět udělat velké téma z degradace zadních gum.

Williams (Maldonado 13./13. - Senna 21./17.)
Bruno Senna byl jedním ze dvou jezdců, kteří měli v pátek nehodu, skončil u zdi šampioónů. "Ke konci druhého tréninku jsem na to moc tlačil a narazil do zdi, což je zklamání. Nicméně náš komplet jsme zlepšili a zítra dopoledne se pokusím doladit nastavení, abych v neděli získal dobrý výsledek," řekl. Nastavení potřebuje doladit také Maldonado, "ale auto se celkově chovalo dobře a bylo konzistentní, hlavně v dlouhých jízdách," dodal s tím, že nasazené úpravy fungovaly dobře.

Lotus (Räikkönen 15./15. - Grosjean 14./14.)
Enstonský tým si v trénincích důkladně prověřil pneumatiky v dlouhých jízdách a doufá, že s nimi znovu dokáže pracovat lépe než konkurence. "Na super měkké směsi jsme neměli vůbec žádné problémy. Myslím, že jsme na nich odjeli víc než 20 kol a pořád vypadali OK," vysvětloval Räikkönen. "Pro ostatní možná budou větším problémem, ale když je tepleji, nám obvykle fungují lépe." Vyšší teploty je to, co Lotusu schází k lepší výkonnosti. Ale podle předpovědí by měly o víkendu přijít. "Celkový pocit byl OK. Asi mi trochu schází celková přilnavost, ale dnes byla zima a mělo by být tepleji. To nám obvykle pomůže, že nám pneumatiky fungují lépe. Myslím, že bychom měli být OK. Pokud nám budou pneumatiky fungovat jen o trochu lépe, hodně to pomůže," dodal Fin.

Caterham (Kovalainen 19./16. - Petrov 18./18.)
Hlavní událostí dne byla pro Caterham Kovalainenova nehoda v prvním tréninku. "Udělal jsem chybu na výjezdu z deváté zatáčky a narazil do zdi, auto jsem dost poškodil, ale naštěstí ne šasi," vysvětloval finský pilot. Opravy mechanici dokončili v průběhu druhého tréninku, takže se stihl vrátit na trať. "Před nehodou v prvním tréninku se auto chovalo dobře už od prvního kola. V druhém tréninku jsem měl stejný pozitivní pocit z vyvážení a myslím, že jsme tu OK. Ne tak blízko jako v Monaku, ale určitě dost blízko na to, abychom v neděli měli dobrý závod."

Toro Rosso (Ricciardo 17./20. - Vergne 16./19.)
Dešťová přeháňka ani červené vlajky nezabránily italské stáji dokončit plánovaný program. "Ale v současnosti jsme trochu moc pomalí a musíme přes noc pracovat, abychom za pomocí dat zrychlili," přiznal Vergne. "V delších jízdách s větším množstvím paliva se na tom zdáme být lépe než v těch krátkých."

Toro Rosso testovalo v Kanadě nejen nová křídla, ale také úpravy výfuků. Daniel Ricciardo byl s novinkami spokojený. "Vyvážení můžeme ještě vylepšit, ale začátek byl dobrý, protože dokonce i na špinavé trati dnes ráno bylo vyvážení při brzdění dobré. Očekávám, že zítřejší výkonnost bude z hlediska naší skutečné rychlosti reprezentativnější," dodal.

HRT (De la Rosa 20./21. - Kartykejan 22./23.)
Pro španělský tým bylo hlavní zprávou, že mechanik, kterého srazil de la Rosa, neutrpěl žádné vážnější zranění a za pár dní se bude moci vrátit do práce. "Zdá se, že jsme tady v Montrealu udělali významný krok vpřed," hodnotil svůj vůz španělský pilot. "Naše nastavení funguje dobře, maximální rychlost je dobrá a auto celkově funguje dobře. Dopoledne i odpoledne jsme byli rychlejší než marussie, ale já i vůz se můžeme zlepšit." Kartykejan měl problémy s levou přední brzdou, takže nemohl trénovat s velkým množstvím paliva.

Marussia (Glock 23./22. - Pic 24./24.)
Ruský tým se v pátek zdál být nejpomalejší ze všech. "Obecně vzato tohle asi není naše nejlepší trať, ale musíme se pokusit naše problémy překonat. Problém tady je nestabilita při brzdění," prozradil Glock. "Ostatní týmy se zdají být silné, takže myslím, že nás čeká těžký víkend." Charles Pic musel odpoledne brzdy dokonce měnit, což mu nepomohlo vzhledem k tomu, že v Kanadě jede poprvé, takže potřebuje co nejvíce klidu na trati.

Doporučujeme

Články odjinud