Pátek na Hungaroringu: McLaren, Ferrari a Red Bull jsou si blízko

Pátek na Hungaroringu: McLaren, Ferrari a Red Bull jsou si blízko

Krátká týdenní přestávka znemožnila týmům výrazně upravit vozy, což se projevuje na trati. Rozložení sil se zdá být velmi podobné tomu, jaké jsme viděli na Nürburgringu.

V Maďarsku je na začátku víkendu trať tradičně zaprášená a její přilnavost se rychle zlepšuje. Týmy dostaly k dispozici super měkké a měkké pneumatiky, přičemž se objevily obavy z jejich opotřebení. To se ale velmi pravděpodobně zlepší se zlepšujícím se povrchem trati.

McLaren
Lewis Hamilton byl v pátek nejrychlejší v obou trénincích s náskokem dvou desetin sekundy. "Je to skvělý pocit začít víkend dobře," radoval se. "Měli jsme mnohem lepší pátek než na Nürburgringu, takže jsem celkem spokojený. Auto se zdá být rozumně konkurenceschopné, vzhledem k vyvážení a množství paliva, které jsme měli." Podobně dobře byl naladěný Jenson Button. "Jsem velmi spokojený se směrem, kterým jsme se s vozem vydali," prohlásil. "Jsme silní v prvním a posledním sektoru. Jsem nejrychlejší v prvním a Lewis v posledním sektoru. Pokud to dáme dohromady, budeme na tom dost dobře."

Ferrari
Fernando Alonso dnes oslavil v Maďarsku 30. narozeniny. S vystoupením Ferrari na trati nebyl úplně spokojený. "Viděli jsme, že McLaren vypadá velmi silně, stejně jako minulý víkend," hodnotil. "Teď se musíme pokusit auto vylepšit, hlavně ve třetím sektoru, kde podle všeho trpíme víc než ostatní." Felipe Massa předpokládá scénář podobný Německu. "Myslím, že budeme svědky velmi těsného souboje mezi obvyklými třemi týmy: Red Bullem, McLarenem a námi. Nebude snadné získat užitečnou startovní pozici, ale bude to velmi důležité, protože si myslím, že navzdory všemu bude předjíždění na této trati stále obtížné."

Red Bull Racing
Sebastian Vettel přiznal, že letos čelí Red Bull v Maďarsku větší konkurenci. "Ve voze jsem se cítil trochu lépe, ale není to jako loni," řekl. "Zdá se, že je to velmi vyrovnané, McLaren a Ferrari jsou rychlé. Myslím, že se musíme zlepšit, pokud chceme být na čele." Klíčovou roli sehrají podle německého jezdce pneumatiky.

Mark Webber potvrdil jména hlavních konkurentů a vysvětlil svoji nehodu z prvního tréninku. "Dopoledne jsem udělal chybu, když jsem najel na mokrý obrubník. Takových jsem v minulosti už viděl, ale jezdci jsou nepoučitelní, pořád na to tlačíme!"

Mercedes
Tým z Brackley se bez větších problémů pohyboval v první desítce, ale na první tři stále ztrácí. "Čeká nás ještě hodně práce, abychom náš komplet vylepšili pro kvalifikaci a zjistili, jak zvládnout opotřebení pneumatik," konstatoval Nico Rosberg. "Je zajímavé, jak se obsazení prvních šesti pozic mění závod od závodu. My se budeme dál snažit, abychom se ještě víc přiblížili a možná se i dostali do té skupiny." Podle Michaela Schumachera proběhly páteční tréninky podle očekávání.

Force India
Indové se učí pracovat s úpravami, které poprvé nasadili v Německu. Odpoledne se jezdci věnovali dlouhým jízdám, což ocenil Paul di Resta, jenž Hungaroring dobře nezná. Nico Hülkenberg testoval různé verze předního přítlačného křídla.

Sauber
"I když to s námi vypadalo lépe než na Nürburgringu, mám pocit, že bude těžké dohnat vozy Force Indie, ale chceme je zítra v kvalifikaci překonat," uvedl Kamuj Kobajaši. Dojmy japonského pilota potvrdil týmový kolega Pérez. "Myslím, že jsme tu rychlejší než na Nürburgringu, a také věřím, že teploty, které by tu měly být vyšší, nám pomůžou k lepší kvalifikaci, protože je klíčové, aby super měkké fungovaly ve správnou chvíli."

Williams
Tým z Grove znovu testoval mnoho nových dílů, přičemž Rubens Barrichello se musel dopoledne obejít bez KERS. "Auto se trochu zlepšilo, ale na 13. místě být nechceme. Zítra pro nás bude těžké postoupit do třetí části kvalifikace," přiznal Brazilec. Maldonado testoval nový systém chlazení. Po zbytek víkendu použije upravené zadní křídlo, které se v trénincích osvědčilo. Na svých vozech Williams vyzkoušel také různé difuzory a upravené díly karoserie.

Renault
Poprvé od loňské sezóny vyjel v rámci závodního víkendu Bruno Senna. Brazilec věří, že odvedl dost dobrou práci na to, aby mu Renault svěřil vůz i v dalších trénincích. Závodní jezdci řešili se svými vozy problémy. Heidfeld se snažil zbavit přetáčivosti, Petrovovi nefungovala správně podlaha a zadní křídlo. "V důsledku toho jsme ztratili čas a příležitost víc jezdit, jelikož jsme ty problémy řešili dlouho," vysvětloval Rus. "Kvůli tomu nám také scházela přilnavost. Také jsme měli potíže dostatečně zahřát měkké pneumatiky."

Toro Rosso
Italská stáj pracovala v pátek především na závodním nastavení. "Zatím není zřejmé, jak si stojíme, i když si myslím, že můžeme zítra znovu očekávat těžkou kvalifikaci, zatímco závod by mohl být lepší," odhadl Jaime Alguersuari. Švýcar Buemi dodal: "Co se týče výkonnosti, řekl bych, že jsme na tom podobně jako v posledních dvou závodech, což znamená, že rychlostně trochu ztrácíme."

Lotus
Jarno Trulli konečně dostal nový posilovač řízení a byly to pro něj druhé narozeniny. "Dnes jsem velmi spokojený," řekl. "Jakmile jsem ráno vyjel, okamžitě jsem se cítil mnohem lépe, takže jsem dnes mohl začít znovu budovat sebedůvěru ve voze a pracovat na malých změnách a vylepšeních, které mi pomůžou najít nastavení, s kterým můžu opravdu pracovat. Byl to skutečně pozitivní den, a za to patří mé díky týmu." Kovalainen vyhovující nastavení zatím nenašel. Lotus jezdil s upraveným difuzorem a změny fungovaly podle očekávání.

Virgin Racing
D´Ambrosia krátce zdržely problémy s nastavením řízení, jinak proběhl den Virginu bez technických problémů. Potíže ale mají jezdci se zvládnutím pneumatik, zahřívání a opotřebení nemají pod kontrolou tak, jak by chtěli. "Je zřejmé, že naše rychlost není taková, na jakou jsme byli zvyklí z posledních závodů, takže přes noc musíme vozy zrychlit," dodal šéf týmu John Booth.

HRT
Tonio Liuzzi měl problémy s nastavením vozu. Odpolední změny mu uškodily, ale po návratu k původní konfiguraci se monopost nechoval jako dřív, byl přetáčivý. "Teď musíme zjistit, proč se to stalo, a do zítřka to vyřešit," dodal. S nastavením nebyl spokojený ani Ricciardo, přesto zajel lepší čas než Liuzzi.

Doporučujeme

Články odjinud