Pat Symonds o klíčovém Bottasovi i problémech Ferrari

V Grove nejsou nadšení myšlenkou, že by Valtteri Bottas odešel k Mercedesu.
Pat Symonds o klíčovém Bottasovi i problémech Ferrari

Valtteri Bottas, v jehož manažérském týmu je také Toto Wolff, je v současné době podle mediálních spekulací hlavním favoritem na sedačku u Mercedesu. 

U Williamsu ale měli jiné plány a Bottas měl být zkušeným a osvědčeným týmovým kolegou Lance Strolla.

Klepněte pro větší obrázek

„Lidé často podceňují důležitost kontinuity v týmu,“ uvedl Symonds pro Gazzettu dello Sport.

„Pilot je finálním nezbytným prvkem mezi inženýry a daty. Můžete ho nahradit někým jiným, ale musíte mít referenční bod. To bude platit zejména v sezóně, ve které se mění pravidla. A budeme mít Lance Strolla co by nováčka bez zkušeností.“

„Udržet Bottase bude klíčové. Pokud ho ztratíme, bude to mít těžký dopad na tým.“

Změny u Ferrari

Když už Symonds poskytoval rozhovor italskému deníku, přišla řeč také na Ferrari. Podle Symondse je chyba, že Ferrari nechalo odejít Jamese Allisona. „Myslím, že ano. Neznám vnitřní problémy, ale pracoval jsem mnoho let s Jamesem a mám k němu obrovský respekt.“

Podle Symondse je Allison správným lídrem a Ferrari by na tom bylo lépe, kdyby byl v Maranellu.

Ferrari jde nyní cestou horizontálnější technické struktury. „Tato myšlenka nefunguje, věřte mi,“ pokračuje Symonds. 

Symonds si myslí, že je potřeba mít pyramidovou strukturu, protože sice existují lidé, kteří vědí, jak pracovat v týmu, ale je třeba také přijímat individuální rozhodnutí a určovat směr, jako to dělal třeba Ross Brawn.

Tři nabídky od Ferrari

Sám Symonds mohl skončit v Maranellu. „Ano, třikrát. Poprvé, když Brawn odešel do Ferrari v roce 1996, ale já byl hlavním inženýrem Benettonu a chystal jsem se stát technickým ředitelem. Pak v roce 2012 se Stefano Domenicalim a nakonec v roce 2014, když už jsem byl ve Williamsu. Ale ve všech případech jsem si vždy z různých důvodů myslel, že to pro mě není správné místo.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Sledujte F1Sport.cz na Facebooku Další článek
9:21 | Ve věku 92 let zemřel Don Nichols, zakladatel týmu Shadow (v F1 mezi léty 1973 a 1980)
20. srpna | Pierre Gasly vyhrál první závod v japonské super formuli.
19. srpna | Nico Hülkenberg dnes slaví třicetiny.

GP Belgie 2017

Pátek 25. srpna 2017
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. srpna 2017
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. srpna 2017
Závod 14.00

Nejčtenější články

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lze zvládnout, říká Boullier

Räikkönen má v hlavě GPS a Alonsa lz…

Eric Boullier promluvil o jezdcích, se kterými během svého působení v F1 spolupracoval.

17.  8.  2017 | | 94 N/A
Technika v Rakousku, Británii a Maďarsku

Technika v Rakousku, Británii a Maďa…

Spalování oleje, předehřívání hydraulického zavěšení kol, ale také novinky, které v posledních třech závodech před letní přestávkou představily jednotlivé týmy.

21.  8.  2017 | | 49 N/A
Räikkönen oficiálně prodloužil s Ferrari

Räikkönen oficiálně prodloužil s Fer…

Kimi Räikkönen oficiálně prodloužil smlouvu s Ferrari o jeden rok.

včera | | 154 N/A
Wolff je překvapen vztahem Hamiltona s Bottasem

Wolff je překvapen vztahem Hamiltona…

Šéf týmu Mercedes Toto Wolff podle svých slov nečekal, že spolu budou Lewis Hamilton a Valtteri Bottas spolupracovat tak dobře, jak spolupracují.

20.  8.  2017 | | 47 N/A
Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl na startu odsunut o 2,6 km

Třetí sezóna s Hondou: Alonso už byl…

Pohonné jednotky Honda mají nižší výkon v porovnání s konkurencí ale také nižší spolehlivost, což přináší nejen odstoupení ze závodů, problémy v trénincích ale především penalizace.

18.  8.  2017 | | 43 N/A