Pat Symonds o klíčovém Bottasovi i problémech Ferrari

V Grove nejsou nadšení myšlenkou, že by Valtteri Bottas odešel k Mercedesu.
Pat Symonds o klíčovém Bottasovi i problémech Ferrari

Valtteri Bottas, v jehož manažérském týmu je také Toto Wolff, je v současné době podle mediálních spekulací hlavním favoritem na sedačku u Mercedesu. 

U Williamsu ale měli jiné plány a Bottas měl být zkušeným a osvědčeným týmovým kolegou Lance Strolla.

Klepněte pro větší obrázek

„Lidé často podceňují důležitost kontinuity v týmu,“ uvedl Symonds pro Gazzettu dello Sport.

„Pilot je finálním nezbytným prvkem mezi inženýry a daty. Můžete ho nahradit někým jiným, ale musíte mít referenční bod. To bude platit zejména v sezóně, ve které se mění pravidla. A budeme mít Lance Strolla co by nováčka bez zkušeností.“

„Udržet Bottase bude klíčové. Pokud ho ztratíme, bude to mít těžký dopad na tým.“

Změny u Ferrari

Když už Symonds poskytoval rozhovor italskému deníku, přišla řeč také na Ferrari. Podle Symondse je chyba, že Ferrari nechalo odejít Jamese Allisona. „Myslím, že ano. Neznám vnitřní problémy, ale pracoval jsem mnoho let s Jamesem a mám k němu obrovský respekt.“

Podle Symondse je Allison správným lídrem a Ferrari by na tom bylo lépe, kdyby byl v Maranellu.

Ferrari jde nyní cestou horizontálnější technické struktury. „Tato myšlenka nefunguje, věřte mi,“ pokračuje Symonds. 

Symonds si myslí, že je potřeba mít pyramidovou strukturu, protože sice existují lidé, kteří vědí, jak pracovat v týmu, ale je třeba také přijímat individuální rozhodnutí a určovat směr, jako to dělal třeba Ross Brawn.

Tři nabídky od Ferrari

Sám Symonds mohl skončit v Maranellu. „Ano, třikrát. Poprvé, když Brawn odešel do Ferrari v roce 1996, ale já byl hlavním inženýrem Benettonu a chystal jsem se stát technickým ředitelem. Pak v roce 2012 se Stefano Domenicalim a nakonec v roce 2014, když už jsem byl ve Williamsu. Ale ve všech případech jsem si vždy z různých důvodů myslel, že to pro mě není správné místo.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (23) Další článek: Maldonado klepe na dveře týmů. Otevře mu někdo?
17. července | Antonio Giovinazzi nahradí v prvním tréninku Ericssona.
17. července | Mallya chce, aby u týmu zůstali Ocon a Pérez.
17. července | odkaz
17. července | Před třemi lety zemřel Jules Bianchi.

GP Německa 2018

Pátek 20. července 2018
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 21. července 2018
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 22. července 2018
Závod 15.10