Paranoia nebo další trik? Řeší se chladicí vak Ferrari

Ferrari je pod drobnohledem konkurence i technických expertů. Poslední rozruch vzbudil obyčejný chladicí vak.
Paranoia nebo další trik? Řeší se chladicí vak Ferrari

Týmy používají různé pomůcky pro chlazení vozu v boxech nebo před startem závodu. Mezi takové pomůcky patří i chladicí vaky. V případě Ferrari ale zaujal způsob, jakým ho Scuderia používá. 

V posledních závodech totiž Ferrari umisťuje chladící vak přímo na on-board kameru a to před startem do tréninku, kvalifikaci i závodu. 

Oficiální zdůvodnění Ferrari je podle Autosportu takové, že mechanici chladí kameru. Nejsou žádné informace, že by se kamery přehřívaly nebo byl tento postup nutný.

Existují tři alternativní hypotézy. Ferrari ochlazuje vzduch, který přichází do airboxu. Podle aktuálních pravidel musí být vzduch v prostoru motoru o nejméně 10 stupňů vyšší, než je teplota okolí. Platí ale výjimky: kolo po vyjetí z boxů, kolo před vjetím do boxů, první kolo závodu a nejrůznější nestandardní situace – třeba výjezd safety caru.

Ferrari by snížení teploty mohlo pomoci zvýšit výkon v prvním kole. Podobný efekt může mít také ochlazení MGU-H.

Třetí hypotéza pracuje s tím, že Ferrari nic nechladí, ale vakem jen přikrývá on-board kameru, aby zvídavé oči konkurence neodhalily dobře střežené tajemství, které může souviset s volantem a dobrými starty Ferrari.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Vezme si F1 v sobotu zpět rekord okruhu ve Spa?

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)