Paranoia nebo další trik? Řeší se chladicí vak Ferrari

Ferrari je pod drobnohledem konkurence i technických expertů. Poslední rozruch vzbudil obyčejný chladicí vak.
Paranoia nebo další trik? Řeší se chladicí vak Ferrari

Týmy používají různé pomůcky pro chlazení vozu v boxech nebo před startem závodu. Mezi takové pomůcky patří i chladicí vaky. V případě Ferrari ale zaujal způsob, jakým ho Scuderia používá. 

V posledních závodech totiž Ferrari umisťuje chladící vak přímo na on-board kameru a to před startem do tréninku, kvalifikaci i závodu. 

Oficiální zdůvodnění Ferrari je podle Autosportu takové, že mechanici chladí kameru. Nejsou žádné informace, že by se kamery přehřívaly nebo byl tento postup nutný.

Existují tři alternativní hypotézy. Ferrari ochlazuje vzduch, který přichází do airboxu. Podle aktuálních pravidel musí být vzduch v prostoru motoru o nejméně 10 stupňů vyšší, než je teplota okolí. Platí ale výjimky: kolo po vyjetí z boxů, kolo před vjetím do boxů, první kolo závodu a nejrůznější nestandardní situace – třeba výjezd safety caru.

Ferrari by snížení teploty mohlo pomoci zvýšit výkon v prvním kole. Podobný efekt může mít také ochlazení MGU-H.

Třetí hypotéza pracuje s tím, že Ferrari nic nechladí, ale vakem jen přikrývá on-board kameru, aby zvídavé oči konkurence neodhalily dobře střežené tajemství, které může souviset s volantem a dobrými starty Ferrari.

Foto: Getty Images / Charles Coates

Další článek: Vezme si F1 v sobotu zpět rekord okruhu ve Spa?

14:51 | Podle posledních spekulací bude GP Turecka zrušena bez náhrady. Počet závodů by klesl z 23 na 22.
10:10 | Júki Cunoda dnes slaví 21. narozeniny.
8:58 | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
10. května | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.