Sebastian Vettel v Maďarsku přišel o druhé místo poté, co byl diskvalifikován kvůli nedostatku paliva. Sportovní tragédie má také trochu paradoxní rozměr.
Ve voze Astonu Martin bylo po závodě v Maďarsku 0,3 litru paliva. Podle pravidel tam musí být kdykoliv v průběhu víkendu nejméně 1 litr. Pokud tomu tak není, následuje diskvalifikace. Podle pravidel je jedno, kdo za to může, nebo jaká je příčina.
„Pokud bychom chtěli mít šanci, muselo by palivo z nádrže uniknout před zraky komisařů FIA,“ vysvětlil manažer týmu Andy Stevenson pro Auto Motor und Sport.
Tým zpočátku věřil, že palivo ve voze je. Vycházel z údajů o množství paliva, které natankoval a nahlásil FIA, a množství, které podle senzoru spotřeboval. Později se ukázalo, že došlo k závadě na čerpadle a v nádrži.
Podle Auto Motor und Sport měl přitom Aston Martin v závode opačný problém. Paliva měl až moc.
„Závod byl kvůli dešti pomalejší, než jsme si na začátku mysleli. Ale jakmile se jednou rozhodnete pro množství paliva, nesmíte nic měnit, a to ani při opětovném startu,“ uvedl Stevenson.
Vettel tak měl aktivovat „fuel burn-mode“ a paliva spotřebovat co nejvíce. „Chtěli jsme se zbavit příliš velkého množství paliva,“ říkají inženýři.
Nikdo tehdy nemohl tušit, že se jim to vymstí. Technický problém byl odhalen až po závodě.