Paradox: Vettel byl v Maďarsku diskvalifikován kvůli nedostatku paliva. V závodě ho měl přitom nadbytek | Foto: Getty Images / Lars Baron

Foto: Getty Images / Lars Baron

Paradox: Vettel byl v Maďarsku diskvalifikován kvůli nedostatku paliva. V závodě ho měl přitom nadbytek

Sebastian Vettel v Maďarsku přišel o druhé místo poté, co byl diskvalifikován kvůli nedostatku paliva. Sportovní tragédie má také trochu paradoxní rozměr.

Ve voze Astonu Martin bylo po závodě v Maďarsku 0,3 litru paliva. Podle pravidel tam musí být kdykoliv v průběhu víkendu nejméně 1 litr. Pokud tomu tak není, následuje diskvalifikace. Podle pravidel je jedno, kdo za to může, nebo jaká je příčina.

„Pokud bychom chtěli mít šanci, muselo by palivo z nádrže uniknout před zraky komisařů FIA,“ vysvětlil manažer týmu Andy Stevenson pro Auto Motor und Sport.

Tým zpočátku věřil, že palivo ve voze je. Vycházel z údajů o množství paliva, které natankoval a nahlásil FIA, a množství, které podle senzoru spotřeboval. Později se ukázalo, že došlo k závadě na čerpadle a v nádrži. 

Podle Auto Motor und Sport měl přitom Aston Martin v závode opačný problém. Paliva měl až moc. 

„Závod byl kvůli dešti pomalejší, než jsme si na začátku mysleli. Ale jakmile se jednou rozhodnete pro množství paliva, nesmíte nic měnit, a to ani při opětovném startu,“ uvedl Stevenson.

Vettel tak měl aktivovat „fuel burn-mode“ a paliva spotřebovat co nejvíce. „Chtěli jsme se zbavit příliš velkého množství paliva,“ říkají inženýři.

Nikdo tehdy nemohl tušit, že se jim to vymstí. Technický problém byl odhalen až po závodě. 

Doporučujeme

Články odjinud