Panel cudnosti McLaren použil, s DRD zatím nepočítá

Panel cudnosti McLaren použil, s DRD zatím nepočítá

Minimálně ve dvou zřetelných oblastech zvolil McLaren jiný přístup než Lotus, který svůj vůz představil jako první.

Doposud jsme viděli jen dva letošní vozy, Lotus E21 a McLaren MP4-28. Nejzřetelnějším rozdílem je schod na nose. Lotus si ho nechal, protože nechtěl navyšovat hmotnost vozu krycím panelem.

McLaren schod neměl ani loni, ale letos ho má a zakryl ho panelem. "Je to lehký kryt. Není nosný, takže váží velmi málo," vysvětloval šéfinženýr Tim Goss.

"Když se na ten schod podíváte po aerodynamické stránce, tak abych byl upřímný, není to moc významné, ale způsobí vám drobné ztráty. Pokud si můžete vybrat, nechcete ho, takže my ho nemáme."

Podle Gosse si Lotus nechal otevřené obě možnosti a je možné, že svůj schod časem také zakryje.

Dalším důležitým rozdílem mezi E21 a MP4-28 je DRD (Drag reduction device), tedy autonomní pasivní DRS. Lotus pokračuje v jeho vývoji a doufá, že ho nasadí do závodů.

"Takovými systémy se zabýváme už několik sezón, a jak jste si všimli, ještě jsme ho nenasadili, takže se nedá říct, že bychom se jim věnovali hodně," konstatoval Goss.

"Není snadné je přimět k efektivnímu fungování, aby vám přinesly čistý výkonnostní zisk. U takových systémů dochází ke ztrátám v jiných oblastech. Asi jste si všimli, že je loni testovaly tři týmy a nikdo s nimi nezávodil."

Podle McLarenu jsou DRD teprve ve svých začátcích, proto je velmi nepravděpodobné, že by se takový systém letos na MP4-28 objevil.

Wokingští inženýři se však vydali novou cestou v oblasti zavěšení předních kol, nyní je typu pull-rod, se kterým loni přišlo Ferrari.

Doporučujeme

Články odjinud