Paffett: Na ovládání nových systémů se těžko zvyká, napoprvé bouráte

Testovací jezdec McLarenu Gary Paffett potvrdil slova pilotů Ferrari o náročnosti řízení nových monopostů, které jsou vybaveny současně KERS a nastavitelným zadním křídlem.
Paffett: Na ovládání nových systémů se těžko zvyká, napoprvé bouráte

Jezdcům letos přibyly na volantech dvě nová tlačítka, která budou používat pravidelně v každém kole. Jedná se o ovládání nastavitelného zadního křídla a systému na rekuperaci kinetické energie. A podle Garryho Paffetta není vůbec snadné si na ně zvyknout.

"Když s nimi poprvé jedete v simulátoru, zmáčknete tlačítko KERS, tlačítko křídla, nepřeřadíte, narazíte na omezovač (otáček) a vyjedete mimo trať," uvedl. "Nestíháte to udělat všechno a vybouráte se, protože to chcete zvládnout najednou. Je to velmi těžké."

Ovládání nových systémů se přidává k ostatním úkonům, které musí jezdci v kokpitu provádět. "Musíte navíc upravovat rozložení brzdné síly a přepínat přepínače," vysvětloval Paffett, jenž letos absolvuje jen jeden den předsezónních testů. "Loni jsme viděli jet Fernanda bez rukou na volantu, protože se snažil něco udělat s F-průduchem. Letos to bude ještě náročnější, a tomu se chtěli zákazem F-průduchu vyhnout."

Komplexní ovládání vozu bude dále ztížené ve chvílích, kdy nastanou nestandardní podmínky na trati, především za špatného počasí. Menší obavy z náročnosti ovládacích prvků na volantu vyslovili už Fernando Alonso a Felipe Massa. Podle bývalého pilota Anthonyho Davidsona nechají nová pravidla vyniknout jezdce, kteří se dokáží soustředit na několik činností najednou.

"Zvýhodní to schopnější jezdce," řekl. "Ty, kteří jsou schopní jezdit rychle, ale také při tom dokáží přemýšlet o ostatních technických záležitostech, které se dějí ve voze."

"Loni jsme viděli, že se Petrov rozhodl jet bez F-průduchu v Singapuru, protože to prostě už bylo moc. Takže schopnější jezdci a ti, kteří dobře znají tratě a svůj vůz, budou mít velkou výhodu, stejně tak ti, kteří stráví více času v simulátoru."

Diskuze (88) Další článek: Spor o Lotus ve formuli 1 se vyřeší mimosoudně, věří Bahar
16:45 | Force India chce do prosince rozhodnout o novém názvu...
23:48 | Ricciardo ve druhém tréninku nevyjel. protože měl defekt na své sadě pneumatik do přechodných podmínek.
23:25 | Red Bull se vrací k B specifikaci motoru Renault po problémech s mapováním motoru.
19:54 | Sebastian Vettel musí před stewardy. Nezpomalil během červených vlajek v prvním tréninku.

GP USA 2018

Pátek 19. října 2018
1. trénink Hamilton (1:47.502, mokro)
2. trénink Hamilton (1:48.716, mokro)
Sobota 20. října 2018
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 21. října 2018
Závod 20.10