Paffett: Na ovládání nových systémů se těžko zvyká, napoprvé bouráte

Testovací jezdec McLarenu Gary Paffett potvrdil slova pilotů Ferrari o náročnosti řízení nových monopostů, které jsou vybaveny současně KERS a nastavitelným zadním křídlem.
Paffett: Na ovládání nových systémů se těžko zvyká, napoprvé bouráte

Jezdcům letos přibyly na volantech dvě nová tlačítka, která budou používat pravidelně v každém kole. Jedná se o ovládání nastavitelného zadního křídla a systému na rekuperaci kinetické energie. A podle Garryho Paffetta není vůbec snadné si na ně zvyknout.

"Když s nimi poprvé jedete v simulátoru, zmáčknete tlačítko KERS, tlačítko křídla, nepřeřadíte, narazíte na omezovač (otáček) a vyjedete mimo trať," uvedl. "Nestíháte to udělat všechno a vybouráte se, protože to chcete zvládnout najednou. Je to velmi těžké."

Ovládání nových systémů se přidává k ostatním úkonům, které musí jezdci v kokpitu provádět. "Musíte navíc upravovat rozložení brzdné síly a přepínat přepínače," vysvětloval Paffett, jenž letos absolvuje jen jeden den předsezónních testů. "Loni jsme viděli jet Fernanda bez rukou na volantu, protože se snažil něco udělat s F-průduchem. Letos to bude ještě náročnější, a tomu se chtěli zákazem F-průduchu vyhnout."

Komplexní ovládání vozu bude dále ztížené ve chvílích, kdy nastanou nestandardní podmínky na trati, především za špatného počasí. Menší obavy z náročnosti ovládacích prvků na volantu vyslovili už Fernando Alonso a Felipe Massa. Podle bývalého pilota Anthonyho Davidsona nechají nová pravidla vyniknout jezdce, kteří se dokáží soustředit na několik činností najednou.

"Zvýhodní to schopnější jezdce," řekl. "Ty, kteří jsou schopní jezdit rychle, ale také při tom dokáží přemýšlet o ostatních technických záležitostech, které se dějí ve voze."

"Loni jsme viděli, že se Petrov rozhodl jet bez F-průduchu v Singapuru, protože to prostě už bylo moc. Takže schopnější jezdci a ti, kteří dobře znají tratě a svůj vůz, budou mít velkou výhodu, stejně tak ti, kteří stráví více času v simulátoru."

Diskuze (88) Další článek: Spor o Lotus ve formuli 1 se vyřeší mimosoudně, věří Bahar
19:59 | Verstappen má pro závod 5 sad čerstvých hyperměkkých pneumatik. Tolik jich ale asi potřebovat nebude. odkaz
17:24 | Laudy se zeptali, jak by řešil Verstappena: Vyměnil Za koho? Jeho mozek!
13:41 | Ferrari si nakonec nechá nové zadní zavěšení. Ve čtvrtek po problémech v Barceloně zkoušelo zpět staré zavěšení. To… odkaz
25. května | Antonio Fuoco ze stáje Charouz Racing System skončil v závodě F2 na 8. místě, což znamená pole position pro zítřejš… odkaz
25. května | Dnes v Monaku závodí závodí junioři a Porsche. Z jednoho Porsche uniklo na vjezdu do boxů opravdu hodně velké množství oleje.

GP Monaka 2018

Čtvrtek 24. května 2018
1. trénink Ricciardo (1:12.126)
2. trénink Ricciardo (1:11.841)
Sobota 26. května 2018
3. trénink Ricciardo (1:11.786)
Kvalifikace Ricciardo (1:10.810)
Neděle 27. května 2018
Závod 15.10