Paddock F1 v Maďarsku: dva motorhomy Ferrari a okázalost McLarenu

Paddock F1 v Maďarsku: dva motorhomy Ferrari a okázalost McLarenu

Na otočku do Budapešti; tak by se dal nazvat pátek redaktora F1 Sport, který strávil v paddocku „královny motorsportu“ sbíráním poznatků a nasáváním atmosféry na téměř domácím okruhu pro fanoušky z České republika a Slovenska.

Maďarská grand prix je díky své dostupnosti pro fanoušky ze střední a východní Evropy velmi oblíbená. Vždyť již o čtvrteční pit walk pro majitele vstupenek na tribuny byl takový zájem, že fronta byla delší než dvousetmetrová, jak pro F1sport prozradil Petr Šindler ze společnosti Shell.

Cestou po příjezdové komunikaci vedoucí k paddocku je možné zastavit se v malém parčíku s bustami vítězů maďarské velké ceny. V chladivém stínu vzrostlých stromů si tak za zvuku monopostů z trati můžete prohlížet tváře velikánů Alaina Prosta, Juana Manuela Fangia, Michaela Schumachera a dalších. Působivé…

Po projití turniketem, který odděluje „svět smrtelníků“ od paddocku formule 1, vstoupí každý návštěvník do prostředí pozlátka formule 1, které se na Hungaroringu marně snaží zakrýt žalostný stav zdejšího zázemí. Rozpadající se dlažba, rezavé zvlněné plechy na stěnách budovy boxů a stísněné garáže ukazují, že plánované investice jsou zde skutečně třeba.

Po vstupu do paddocku k pečlivě vyrovnaným týmovým kamionům návštěvníkovou pozornost okamžitě upoutá monstrózní motorhome stáje McLaren. Nepřehlédnutelná kruhová stavba je ve své horní části vyzdobena designovým mřížováním, které připomíná zadní světla modelu MP4-12C. Podle slov pana Šindlera, šéfa vnějších vztahů zastoupení Shell pro střední a východní Evropu, trvá sestavování mobilního zázemí britské stáje nejdéle ze všech týmů.

S „pojízdným domovem“ McLarenu ostře kontrastuje sousední Sauber, který naopak sází na jednoduchost. Prostor mezi dvě kamiony zakrývá střecha z bílé plachtoviny a boční prosklené stěny. Tato kombinace dohromady vytváří vzdušný a elegantní celek, který určitě patří mezi nejhezčí a nejelegantnější týmové zázemí ve světě formule 1.

Opačnému konci paddocku dominují stavby Ferrari a Mercedesu. Scuderia jako jediná přivezla do Maďarska dva motorhomy. Jeden slouží pro styk s novináři, zatímco druhý je vyhrazen striktně pro členy týmu. Vlastní pokoje zde mají i Vettel s Räikkönenem, do kterých se dostanou po oddělených schodištích z bočních stran celé mobilní stavby.

Již před prvním tréninkem mezitím probíhá na boxové uličce čilý ruch. Obě Ferrari jsou mechaniky tlačena do garáže FIA na prohlídku k technickým komisařům, zatímco u sousedního Mercedesu několik skupin mechaniků neúnavně trénuje pit stopy s monopostem Valtteriho Bottase.

V jednom z týmových kamionů Ferrari za boxy se poté nachází mobilní laboratoř firmy Shell, technického partnera Scuderie v oblasti paliv a lubrikantů.

„Tady dohlížíme na to, aby palivo pro oba monoposty vždy odpovídalo pravidlům. Kontrolujeme ho před každou session během víkendu. Je to sice rutina, pořád se ale jedná o důležitou a namáhavou práci,“ řekl pro F1sport Benoit Poulet, manažer vývoje paliv Shell.

Právě na rozhovor s Benoitem Pouletem se můžete na F1sport těšit.

Cestu redaktora F1sport na Hungaroring hradila společnost Shell.

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud