Paddock F1: Týmy vymění obří motorhomy za stany

Paddock formule 1 bude po přestávce způsobené pandemií koronaviru vypadat jinak. Velké motorhomy budou nahrazeny stany a přístřešky. Kamiony jednotlivých týmů, které většinou stojí v blízkosti garáží a motorhomů, nyní budou zaparkovány na jiném místě a jinak bude probíhat také spolupráce s dodavateli paliva a pneumatik.
Paddock F1: Týmy vymění obří motorhomy za stany

Vedení formule 1 se v rámci příprav a opatření souvisejících s koronavirem dohodlo s jednotlivými týmy, že klasické motorhomy, které týmy vozí na evropské závody a které slouží jako zázemí týmu, jezdců, jejich hostů a novinářů, tentokrát na závodech nebudou.

Přeprava a stavba motorhomu si vyžaduje velké množství zaměstnanců. V souvislosti s koronavirem bude ale výrazně omezen počet osob, které budou mít do paddocku přístup.

Mezi garážemi a motorhomy jsou při běžném závodu zaparkovány týmové kamiony, které týmy rovněž využívají během víkendu. Ty nově budou dále od garáží. Týmy naopak budou stavět stany a přístřešky.

FIA omezila počet členů týmu, kteří mohou být před startem závodu F1 na roštu

FIA omezila počet členů týmu, kteří mohou být před startem závodu F1 na roštu

Šéf logistického oddělení u týmu Mercedes Karl Fanson ve videu vysvětlil, jak se stáj vypořádává s novými pravidly.

„Nebude to stejné jako při normálních evropských závodech, protože nebudeme mít žádné motorhomy. Po dohodě s F1 přesuneme týmové kamiony dále od garáží a přivezeme si vlastní stany a přístřešky. Poskytne nám to více pracovního prostoru v garáži. Bude díky tomu jednodušší dodržovat rozestupy a pohodlně pracovat,“ řekl Fanson.

Změny se promítnou také v práci s vnějšími dodavateli. Podle Fansona budou muset být díly, které tým doveze z továrny, nyní shromažďovány mimo prostor paddocku a odlišný bude také přístup při dodávání paliva a pneumatik.

„Za normálních okolností by nám bylo palivo doručeno do garáže a my bychom poslali lidi do Pirelli, aby vyzvedli pneumatiky. Nyní bude ale vytvořeno odběrové místo pro palivo a také pneumatiky budeme vozit na sběrné místo. Naši kluci půjdou na sběrné místo, vyzvednou pneumatiky a pak je tam zase odvezou.

„Jakmile skončíme s pneumatikami, odvezeme je zpátky a Pirelli si je vyzvedne, jakmile my opustíme to sběrné místo.“

Moje práce ve F1: Hlavní závodní inženýr Pirelli

Moje práce ve F1: Hlavní závodní inženýr Pirelli

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: „Nevědomý“ Ecclestone se nikdy nezabýval rasovými problémy, kritizuje Hamilton

19:42 | Junior Ferrari Robert Shwartzman vyhrál závod formule 2.
13:09 | Jeden z dalších aspektů. Není to jen o trati a vozech. V současné době jsou podmínky takové, že v případě nehody nemůže vzlétnout vrtulník. A ten je s ohledem na vzdálenost Štýrského Hradce klíčový.
12:57 | Problém pro GP Maďarska: každý z rizikové země (z pohledu F1 hlavně Velká Británie) se může zdržovat jen na okruhu a v hotelu. Pokud bude "chycen" jinde, dostane 15 tisíc euro pokuty. Může to odradit zejména novináře nebo lidi z doprovodných sérií.
11:16 | Na Red Bull Ringu prší. Pokud by dnes kvalifikace nebyla možná, existují tři scénáře: 1) Kvalifikace by se jela v neděli dopoledne (pravděpodobné, má být hezky), 2) Vzaly by se výsledky třetího tréninku (pokud bude), 3) vzaly by se výsledky druhého tréninku.

GP Štýrska 2020

Pátek 10. července 2020
1. trénink Pérez (1:04.867)
2. trénink Verstappen (1:03.660)
Sobota 11. července 2020
3. trénink Zrušeno (déšť)
Kvalifikace Hamilton (1:19.273, déšť)
Neděle 12. července 2020
Závod 15.10