Paddock F1: Týmy vymění obří motorhomy za stany

Paddock formule 1 bude po přestávce způsobené pandemií koronaviru vypadat jinak. Velké motorhomy budou nahrazeny stany a přístřešky. Kamiony jednotlivých týmů, které většinou stojí v blízkosti garáží a motorhomů, nyní budou zaparkovány na jiném místě a jinak bude probíhat také spolupráce s dodavateli paliva a pneumatik.
Paddock F1: Týmy vymění obří motorhomy za stany

Vedení formule 1 se v rámci příprav a opatření souvisejících s koronavirem dohodlo s jednotlivými týmy, že klasické motorhomy, které týmy vozí na evropské závody a které slouží jako zázemí týmu, jezdců, jejich hostů a novinářů, tentokrát na závodech nebudou.

Přeprava a stavba motorhomu si vyžaduje velké množství zaměstnanců. V souvislosti s koronavirem bude ale výrazně omezen počet osob, které budou mít do paddocku přístup.

Mezi garážemi a motorhomy jsou při běžném závodu zaparkovány týmové kamiony, které týmy rovněž využívají během víkendu. Ty nově budou dále od garáží. Týmy naopak budou stavět stany a přístřešky.

FIA omezila počet členů týmu, kteří mohou být před startem závodu F1 na roštu

FIA omezila počet členů týmu, kteří mohou být před startem závodu F1 na roštu

Šéf logistického oddělení u týmu Mercedes Karl Fanson ve videu vysvětlil, jak se stáj vypořádává s novými pravidly.

„Nebude to stejné jako při normálních evropských závodech, protože nebudeme mít žádné motorhomy. Po dohodě s F1 přesuneme týmové kamiony dále od garáží a přivezeme si vlastní stany a přístřešky. Poskytne nám to více pracovního prostoru v garáži. Bude díky tomu jednodušší dodržovat rozestupy a pohodlně pracovat,“ řekl Fanson.

Změny se promítnou také v práci s vnějšími dodavateli. Podle Fansona budou muset být díly, které tým doveze z továrny, nyní shromažďovány mimo prostor paddocku a odlišný bude také přístup při dodávání paliva a pneumatik.

„Za normálních okolností by nám bylo palivo doručeno do garáže a my bychom poslali lidi do Pirelli, aby vyzvedli pneumatiky. Nyní bude ale vytvořeno odběrové místo pro palivo a také pneumatiky budeme vozit na sběrné místo. Naši kluci půjdou na sběrné místo, vyzvednou pneumatiky a pak je tam zase odvezou.

„Jakmile skončíme s pneumatikami, odvezeme je zpátky a Pirelli si je vyzvedne, jakmile my opustíme to sběrné místo.“

Moje práce ve F1: Hlavní závodní inženýr Pirelli

Moje práce ve F1: Hlavní závodní inženýr Pirelli

Foto: Getty Images / Paul Gilham

Další článek: „Nevědomý“ Ecclestone se nikdy nezabýval rasovými problémy, kritizuje Hamilton

15:31 | Nürburgring prodal první várku lístků (5 tisíc kusů) za 2 hodiny. Bylo by to možná i rychleji, ale pod náporem zájemců padaly servery. Další lístky budou k dispozici v pátek.
9:00 | Lewis Hamilton může tento víkend vyrovnat Schumacherův rekord v počtu vítězství. I proto bude Netflix natáčet tento týden právě u Mercedesu.
21. září | Fernando Alonso navštívil továrnu Renaultu.
21. září | Velká cena Eifelu nebude bez fanoušků. Na Nürburgringu počítají s prodejem 20 tisíc vstupenek. Prodej začne zítra.

GP Ruska 2020

Pátek 25. září 2020
1. trénink 10.00–11.30
2. trénink 14.00–15.30
Sobota 26. září 2020
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 27. září 2020
Závod 13.10