Motorsport Total si všímá zajímavé věci. Kdysi velmi silné Německo může mít v budoucnu problém. Sebastiana Vettela možná nenahradí žádný jeho krajan.
Velká Británie, Německo a Itálie jsou Mekky motorsportu. Zvláště Německo bylo v minulých letech hodně silné. Za dob Michaela Schumachera se na jeho půdě jely dvě velké ceny a zájem fanoušků byl enormní.
Bernie Ecclestone nedávno řekl, že Lewis Hamilton je nejlepším mistr světa, kterého jsme kdy měli. Nemyslel tím výkon na trati, ale propagaci formule 1. Hamilton je aktivní na sociálních sítích, žije jako celebrita i mimo F1, zatímco někteří další si své soukromí chrání – Sebastian Vettel je například na zcela opačném konci v tomto kritériu. Na sociálních sítích není a asi jen velmi, velmi málo lidí by poznalo jeho partnerku (například).
Ecclestone se ale mýlí. Největší kus práce odvedl Michael Schumacher. Vždyť jeho jméno zná i valná část lidí, kteří nikdy neviděli jediný závod formule 1.
Na konci éry Michaela Schumachera bylo Německo možná i díky němu (úspěch jednoho vždy motivuje další mladé lidi) na vrcholu….alespoň co se týče počtu Němců v F1.
Na startovním roštu to v roce 2010 vypadalo jako v nějakém německém šampionátu: Michael Schumacher, Sebastian Vettel, Nico Rosberg, Nick Heidfeld, Nico Hülkenberg, Adrian Sutil a Timo Glock.
Uplynulo ale pět let a Německo zažilo strmý pád. Letos se kvůli problémům nepojede Velká cena Německa a na startovním roštu máme už „jen“ tři Němce: Vettela, Rosberga a Hülkenberga.
Samozřejmě je to stále hodně. Navíc to jsou dva Němci ve dvou nejlepších týmech a jeden vítěz Le Mans. To není špatné. Není to špatné do chvíle, než se podíváte na juniorské soutěže.
Do F1 se dnes tlačí řada mladíků, ale mezi nimi není ani jeden Němec. V GP2 nebo formuli Renault 3.5 není žádný Němec. Jen v GP3 je (a to na druhém průběžném místě) Marvin Kirchhöfer.
Do světa motorsportu se nedávno vrhl syn Michaela Schumachera Mick, ale ten je teprve na zatáčku dlouhé cesty.
Poslední velké německé naděje se do F1 nedostaly. Daniel Abt jezdí ve formuli E, Christian Vietoris jezdí v DTM za Mercedes. Tam jezdí také testovací jezdec Mercedesu Pascal Wehrlein, který je možná v současnosti z Němců k sedačce v F1 nejblíže.
Podle Sebastiana Vettela je podobný jev normální. Někdy je v F1 z dané země více a někdy méně jezdců. To je konec konců pravda. Francie neměla nějaký čas svého zástupce a nyní se situace dost mění. Itálie také nemá jezdce po odchodu Trulliho, ale několik Italů se už okolo F1 pohybuje (v Rakousku v testech jsme viděli dva).
Foto: Getty Images / Charles Coates