P Zero versus Cinturato

"Cinturato znamená ekologie, zodpovědnost k životnímu prostředí, dlouhodobý výkon a bezpečnost."
P Zero versus Cinturato

Exkluzivní dodavatel pneumatik pro formuli 1, společnost Pirelli, představila o minulém týdnu v Abú Zabí nové specifikace gum pro letošní ročník 2012. Kromě rozložení měkkosti či tvrdosti jednotlivých sad se asi jako nejvýraznější jeví zavedení nového produktového jména: Cinturato. (Není bez zajímavosti, že někteří italsky hovořící lidé vynechávají ‚n‘ při vyslovení jména Cinturato, takže se setkáváme se dvěma verzemi: ‚čiturato‘ a ‚činturato‘.)

Na první pohled bezvýznamné opatření má naopak významný marketingový účel: Pirelli chce využít svého účinkování ve formuli 1 a proklamovat produkty pro běžnou silniční dopravu.

F1sport.cz měl tu šanci setkat se s marketingovým ředitelem Pirelli pro Českou republiku a Slovensko, Zdeňkem Vaclem, aby nám motivy stojící za zavedením produktového jména Cinturato vysvětlil.

„Produkt Cinturato je zásadní pro historii Pirelli a její výzkum. V padesátých a šedesátých letech pneumatiky Cinturato radiální konstrukce znamenaly evoluci daného průmyslu, byly vyvinuty jako reakce na novou generaci automobilů tehdejší doby: automobilů nabízejících každému vlastnosti, které byly do té doby pouze u rychlých sportovních aut,“ řekl Zdeněk Vacl. „Ekologie, úspora energie a bezpečnost, to jsou vlastnosti historické řady pneumatik Pirelli Cinturato.  Logicky se jedná o krok k posílení značky pneumatik Cinturato v běžně spotřebě. Jsou to pneumatiky snadno dosažitelné. Pokrývají rozsah od malých vozů až po vysoce výkonnostní pneumatiky řad P1, P4, P6 a P7 Cinturato. Jsou nosnou a zásadní řadou ve smyslu ekologických pneumatik. V předpokladu po obchodní stránce důležitého výrobního programu jsou opatřeny eko-symboly na své bočnici. Jsou bezaromatické, s nízkou hladinou hluku, s nízkým valivým odporem. Při své výrobě nezatěžují životní prostředí, což je další z aspektů: dnes naše továrny spotřebují daleko méně energie a vody, jsou nízko-energetické. Pneumatiky, které z nich vzejdou, se svým provozem podílí na poklesu produkce emisí, hluku nebo produkci částeček, které pneumatiky uvolňují, což byl právě problém aromatických olejů.“

Dosavadní produkty pneu pro formuli 1 nesly označení P Zero. Nyní toto produktové jméno náleží pouze bezdrátovým pneumatikám do sucha. Označení Cinturato nyní náleží pneumatikám do mokra. Jak mají lidé vnímat rozdíl?

„P Zero je segment vysokorychlostních pneumatik,“ vysvětluje Zdeněk Vacl. „Kolekce P Zero, která v tomto roce představuje nový produkt pro super sportovní vozy Pzero Silver, je Pirelli rodinou vysokého výkonu vyvinutou pro automobily s vyšším výkonem a pro ty nejnáročnější řidiče, kteří vyhledávají potěšení společně s bezpečností. Řada P Zero byla vytvořena v roce 1987 a dominuje ve vysoce výkonném segmentu, ve kterém je společnost Pirelli uznávána jako světový lídr. Komfort, vysoký výkon a spolehlivost jsou vlastnosti produktu P Zero, oblíbeného originálního obutí vynikajících modelů Ferrari, Lamborghini, Audi, Aston Martin, Maserati, Bentley, Jaguar, Mercedes, Alfa Romeo, Porsche a BMW, s kterými Pirelli vždy spolupracovalo. Série P Zero (uvedená na trh v roce 2007) zahrnuje P Zero Nero, P Zero Rosso pro sportovní automobily, a P Zero Corsa System pro ještě rychlejší automobily závodního typu. P Zero je také jednou z pneumatik, které byly vyvinuty společností Pirelli pro světový šampionát rallye 2009. Ne náhodou čerpá výroba pneumatik ze zkušeností na závodních okruzích a soutěžních polích. Tyto zkušenosti jsou hlavním prvkem, který je charakteristický pro všechny produkty P Zero.

Cinturato znamená ekologie, zodpovědnost k životnímu prostředí, dlouhodobý výkon a bezpečnost. Pneumatiky Pirelli Cinturato jsou navrhovány a vyvíjeny v laboratořích společnosti tak, aby splňovaly nové požadavky trhu a přispívaly k udržitelné mobilitě. Díky inovačním směsím, konstrukcím a dezénům pneumatiky zaručuje Cinturato snížení spotřeby paliva a emisí oxidu uhelnatého a zároveň garantuje lepší kilometrový výkon a zvýšenou bezpečnost na suchém i mokrém povrchu.  Ve volbě ekonomické varianty najdeme produkty předpřipravené pro sportovní styl jízdy. Lze volit od menších rozměrů, 13 nebo 14 palců, až po 17 nebo 18 palců v označení Cinturato.“

Další článek: Jezdci Ferrari ladí formu na Lanzarote, jako první bude testovat Massa

19. listopadu | Alfa Romeo nasadí do testů po sezóně Illota. Ferrari Fuoca a Shwartzmana.
18. listopadu | Roman Staněk je aktivní na Instagramu (odkaz) a nově také na Youtube: odkaz
17. listopadu | Williams nasadí do testu po Abú Dhabí Nissanyho a Aitkena. Nissany se také zúčastní prvního tréninku na GP Abú Dhabí.

GP Bahrajnu 2020

Pátek 27. listopadu 2020
1. trénink 12.00–13.30
2. trénink 16.00–17.30
Sobota 28. listopadu 2020
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 29. listopadu 2020
Závod 15.10