Na okruhu ve Spa jsou letos nově drážky na trati a někteří jezdci mají obavy, že budou mít negativní vliv na schopnost vozů akcelerovat při startu to závodu.
Drážky jsou na cílové rovince a křižují první až dvanácté místo na startu. Jsou příčné (od okraje k okraji) a jejich úkol je prostý, odvádí vodu.
Podobné řešení se objevilo i na několika místech v Interlagosu a FIA do budoucna počítá s jeho dalším rozšiřováním na místech, kde bývají problémy s hromadící se vodou při dešti.
Podle Auto Motor und Sport někteří jezdci požádali Charlieho Whitinga o možnost vyzkoušet si v tréninku start na takto drážkovaném povrchu, ale ředitel závodů to zamítl.
Piloti mají obavy, že start z prvních dvanácti pozic může být kvůli těmto drážkám horší, protože trať nabídne pneumatikám nižší přilnavost. To platí na suchu, na mokru by naopak měly drážky přinést výhodu, protože odvedou z trati vodu.