Vitalij Petrov se zařadil mezi jezdce, kteří zdaleka nejsou nadšeni z náročností současného ovládání všech systémů vozu za jízdy.
Je to jedním z hlavních témat zimní přestávky, někteří piloti mají obavy, že pozornost věnovaná řízení může být nedostatečná, protože ovládání nastavitelného křídla, systému na rekuperaci kinetické energie a dalších zařízení je za jízdy příliš náročné.
"Multitasking bude slovo roku," shrnul své obavy Petrov. "Hrát si se všemi ovladači na volantu v rychlosti 300 km/h bude asi jako odpovídat na tři zprávy ve vašem Blackberry, zatímco si smažíte vajíčka a zavazujete si při tom tkaničky... všechno najednou. Uvidíme, jak to půjde."
Některým jezdcům vadí především různé podmínky pro používání nastavitelného zadního křídla, které navyšuje maximální rychlost vozu. Zatímco v závodech ho budou smět použít jen pro předjetí soupeře na jedné rovince, v trénincích a kvalifikacích si s ním můžou pomáhat kdykoliv. To v praxi znamená, že na výjezdu z téměř každé zatáčky mačkají tlačítko křídla a občas k tomu přidají KERS.
"Nerozumím tomu, proč máme křídlo používat v kvalifikaci po celou dobu," krčil rameny Mark Webber. "V kvalifikaci je to rozptýlení a zátěž, kterou moc nepotřebujeme. Podívaná díky tomu lepší nebude. Cílem kvalifikace je dosáhnout nejlepšího času na kolo, ale všichni na to mají stejné nástroje, tak proč přetěžovat jezdce? Nemá to žádné přínosy."
Podle Australana vyžaduje nastavitelné zadní křídlo více pozornosti než loňský F-průduch. Podle jeho názoru, který s ním sdílí například týmový kolega Vettel, by se mělo zadní křídlo vždy používat stejně jako v závodě, tedy jen na jedné rovince.