Organizátorům grand prix došla trpělivost s Liberty Media

Není obvykle, aby Asociace promotérů vydávala nějaká kritická prohlášení. Po pondělním setkání se to všaks stalo. Promotérům už došla trpělivost.
Organizátorům grand prix došla trpělivost s Liberty Media

Promotéři závodů formule 1 jsou silně nespokojeni s tím, jak Liberty Media řídí sport. Vadí jim především tři věci. Závody se stále více přesouvají na placené programy. Existuje obava, že formule 1 osloví méně lidí (i když podle dat sledovanost celkově vzrostla). V důsledku toho si méně lidí koupí vstupenky.

Formuli 1 stoupla v roce 2018 sledovanost

Formuli 1 stoupla v roce 2018 sledovanost

Promotérům ale ještě více vadí jiné věci. Například to, že některé závody mají výrazně lepší podmínky než jiné. V Miami mají partnerství s podílem na zisku, což je jiný model, než na který byla F1 zatím zvyklá. Promotér musel zaplatit desítky milionů dolarů a mohl si nechat akorát výnos z prodeje vstupenek.

Asociace také upozornila, že letos končí smlouva hned čtvrtině okruhů: 
Velké Británii, Itálii, Španělsku, Německu a Mexiku.

„Miami má zdá se smlouvu zadarmo,“ řekl zástupce Silverstonu pro The Daily Mail. „Nikdo to nevnímá dobře. Určitě ne chlapci v Austinu v Texasu, kteří tvrdě pracují na tom, aby zaplatili svůj závod. Pokud to bude takto pokračovat, bude F1 závodit na okruzích druhé kategorie, pokud vůbec na nějakých.“

„Všichni jsou rozladění. Nápady Liberty jsou jakési nesouvislé. Všichni jsme byli zatím povolní a potichu, ale máme obavy o budoucnost sportu pod vedením těchto lidí.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (39) Další článek: Iceman je doma populární. Jeho biografie jde na dračku
20:16 | Renault už prý vyřešil problém s mechanismem DRS.
12:35 | Také helmy Arai už prošly crash testy a mohou se používat.
8:15 | Sestřih druhého dne testů odkaz
19. února | Nikolov sedačka jako taková. Magnussen měl dnes problém s opěrkou hlavy. Byla příliš vysunutá dopředu. Tým věří, že to do čtvrtku vyřeší.