Helmut Marko očekává, že Red Bullu na domácí trati pomůže jako v předešlých letech silnější turbo od Hondy.
Ani ne tak délka jako spíše profil Red Bull Ringu (jen 10 zatáček) z něj dělá poměrně rychlý okruh – zejména z hlediska času na kolo. Ten se pohybuje těsně nad jednou minutou. V kvalifikaci tak můžeme očekávat poměrně malé rozdíly.
Ale to není jediný parametr, který má ve Spielbergu vliv. Okruh se nachází trochu výše nad hladinou moře. Podle Helmuta Marka to Red Bullu poskytuje výhodu.
„Je to tím motorem,“ řekl Marko televizní stanici Servus TV, kterou vlastní Red Bull. „A Honda má speciální turbodmychadlo, které má v nadmořské výšce, která je tam 670 metrů, asi v posledních letech malou, ale rozhodující výhodu.“
„A to pro nás bylo také velmi důležité. Slavili jsme tam první vítězství s motorem Honda. To bylo pro spolupráci a zejména do roku 2025 zcela zásadní, že se můžeme opřít o tento zdroj (pohonnou jednotku, pozn. redakce).“
Vítězové na Red Bull Ringu od jeho návratu
Rok |
Jezdec |
Tým |
2014 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
2015 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
2016 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
2017 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
2018 |
Max Verstappen |
Red Bull |
2019 |
Max Verstappen |
Red Bull |
2020 |
Valtteri Bottas |
Mercedes |
2020 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
2021 |
Max Verstappen |
Red Bull |
2021 |
Max Verstappen |
Red Bull |
Marko očekává, že Mercedes bude na Red Bull Ringu slabší než v Silverstonu a to kvůli hrbolatější trati.
„Předpokládám, že pro Mercedes to bude opět mnohem těžší. Musí zvednout auto. Žádný problém, budou prostě pomalejší. Těžké je to, že máte velmi rychlé zatáčky, velmi úzké zatáčky, musíte dvakrát brzdit z rychlosti hodně přes 300 km/h a rozhodující je najít správné nastavení mezi mechanickou a aerodynamickou přilnavostí.“
„Ale jak jsem řekl, Max je tady rekordní čtyřnásobný vítěz a je také speciálně motivovaný – zvláště s touto holandskou fanouškovskou základnou... je to vzrušující.“