Opuštění tratě není samo o sobě prohřeškem, řekl Whiting

Charlie Whiting se na tiskové konferenci vrátil k tématu posledních dní – penalizaci Maxe Verstappena.
Opuštění tratě není samo o sobě prohřeškem, řekl Whiting

„Opuštění tratě není samo o sobě prohřeškem, řekl Whiting. „Ale pokud to jezdec udělá, musí se na trať vrátit bezpečným způsobem a bez trvalé výhody.“

„Trvalá výhoda je v tomto případě důležitá, protože existuje řada dalších příležitostí, kdy jezdec během závodu, kvalifikace nebo tréninku opustí trať, ale stewardi to neřeší, protože tam nebyla trvalá výhoda.“

„Stewardi cítili, že (Verstappen) získal výhodu, když si zkrátil trať a byl zcela zjevně mimo trať ve stejném okamžiku, kdy předjížděl jezdce. Bylo to pro ně poměrně jednoduché rozhodnutí... technicky, protože emocionálně to tak snadné nebylo, muselo to být provedeno poměrně rychle.“

Na tiskové konferenci zmínil Whiting také incident mezi Bottasem a Ricciardem. 

„Nezískal žádnou výhodu, byl pravděpodobně ještě pomalejší. Stewardi intervenují jen tehdy, když je zcela jasné, že získal výhodu.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Někdy je to ve váš prospěch, jindy ne, říká Räikkönen o penalizacích

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
3. srpna | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
3. srpna | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.