Šéf McLarenu Andrea Stella tvrdí, že se v Austrálii Red Bull nemohl spoléhat na lepší zacházení s pneumatikami, jako tomu bylo v Bahrajnu a v Saúdské Arábii.
Red Bull během uplynulého víkendu v Melbourne zaznamenal první letošní porážku. Zatímco Max Verstappen musel kvůli problémům s pravou zadní brzdou brzy odstoupit, Sergio Pérez se musel spokojit s až pátým místem.
Boss McLarenu si navíc myslí, že i kdyby byl Verstappen schopný závod dokončit, nemohl by v Melbourne těžit z výhody, kterou mu jeho monopost dával při práci s pneumatikami v prvních dvou závodech sezony.
„V Bahrajnu byl Red Bull jediným týmem, který bez problémů používal měkké pneumatiky. V Bahrajnu ale nečelíte žádnému drolení pneumatik, protože tamní trať neposkytuje dostatečnou přilnavost k tomu, abyste pneumatiky zatěžovaly takovým způsobem, aby docházelo ke drolení,“ prohlásil šéf McLarenu Andrea Stella, jehož slova cituje Autosport.
Jako důkaz Stella poukázal na situaci ze třetího tréninku v Melbourne.
„Když se Verstappen pokusil odjet více kol najednou, nebylo to dobré. Na konci dlouhé jízdy jsme se podívali na jeho pneumatiky, a ty byly zhruba po 10 až 15 kolech v dost špatném stavu,“ vysvětlil Ital.
Stella však zároveň dodal, že pokud by na dráze vládly, byť jen nepatrně odlišné podmínky, vše mohlo být v tomto ohledu jinak.
„Přesto se zdá, že na trati, na které dochází u měkkých pneumatik ke drolení, neměl Red Bull z hlediska jejich využívání žádnou výhodu,“ dodal Stella.