Oprava Verstappenova vozu by běžně trvala hodinu a půl, říká Horner

Šéf týmu Red Bull Christian Horner vyzdvihl výkon mechaniků, kteří krátce před startem Velké ceny Maďarska formule 1 dokázali během asi dvaceti minut opravit zavěšení Maxe Verstappena.

Verstappen skončil se svým vozem RB16 v bariéře, když na vlhké trati havaroval v nájezdu na startovní rošt. Nárazem si poškodil přední křídlo a zavěšení levého předního kola.

Přesto se dokázal vrátit na startovní rošt, kde mechanici asi 20 minut před startem zahřívacího kola začali opravovat jeho monopost. Práci přitom dokončili doslova pár sekund předtím, než vypršel časový limit stanovený pravidly, podle kterých musí být pět minut před výjezdem do zahřívacího kola na voze nasazeny všechny pneumatiky.

Díky tomu Verstappen mohl startovat ze sedmé pozice, kterou si vyjel v kvalifikaci. V cíli nakonec obsadil druhé místo.

„Myslím, že Max v tom kole na rošt vyjel z trati asi třikrát a ten třetí výjezd vypadal jako konečný. Okamžitě jsme viděli, že rameno řízení (trackrod) a určitě i tlačná vzpěra (pushrod) byly zlomené. Otázkou bylo, zda to (nehoda) poškodilo i nápravu (wishbone). Kdyby to poškodilo i nápravu, byl by to konec, rozhodli jsme se proto vrátit s autem na rošt a udělat maximum v opravě vozu na roštu,“ řekl Horner.

Mechanici Red Bullu zachránili Verstappenovi závod. Odměnil se jim druhým místem

Mechanici Red Bullu zachránili Verstappenovi závod. Odměnil se jim druhým místem

„Mechanici odvedli neuvěřitelnou práci. To, co by normálně trvalo hodinu a půl oni zvládli za 20 minut a skončili, když zbývalo 25 sekund do konce. Dnes jim patří veškerá zásluha, protože bez nich by dnes nebyl ten výsledek možný.“

Verstappen přiznal, že byl během práce mechaniků na roštu „velmi klidný“ a jakmile byl vůz připraven, chtěl se mechanikům za jejich tvrdou práci odvděčit.

„Seděl jsem ve voze. Slyšel jsem mechaniky, jak na sebe křičí '10 sekund! 5 sekund!' nasadili pneumatiky a přilepili na zavěšení poslední kousky pásky, aby se ujistili, že to drží. Zvedl jsem palec a oni jen 'jo, jo, je to opravený'. Vyjel jsem do zahřívacího kola, zkontroloval kola, zdálo se to v pohodě a během závodu se nestalo nic zvláštního, takže to bylo zcela opraveno. Šílené,“ řekl Verstappen.

Nizozemec také podrobněji popsal celou nehodu. „Zablokoval jsem kola, pustil jsem brzdu, zkusil znovu zabrzdit, znovu jsem zablokoval kola a prostě vyjel z trati. Celé kolo jsem měl problémy s přilnavostí, pak jsem jen zablokoval kola a jel jsem rovně.

„Myslel jsem, že je po závodě, dokázal jsem ale zařadit zpátečku a dostat se z bariéry. Nikdy se nevzdávám, přivezl jsem vůz na rošt s tím, že uvidíme, co se stane.“

Další článek: Proč nebyl Bottas vyšetřován kvůli ulitému startu? [+video]

8:58 | Za účasti tří týmů pokračují testy 18palcových pneumatik. Tentokrát v Barceloně. Red Bull nasadí Albona, Alfa Romeo Kubicu a Alpine by mělo nasadit Kvjata (od letošního roku rezervní jezdec týmu).
14:49 | Red Bull ve Španělsku zůstal. Zítra a ve středu bude testovat 18palcové pneumatiky pro rok 2022. Po oba dny bude jezdit Alex Albon.
13:42 | Stále se řeší situace okolo Turecka, ve kterém se sice epidemická situace zlepšuje, ale platí přísné cestovní restrikce po návratu do Velké Británie. Ve hře je prohození závodu s Baku.
8. května | Podle Norrise mu Mazepin ovlivnil celou kvalifikaci. V Q1 musel nasadit druhou sadu pneumatik, v Q3 pak kvůli tomu jel první pokus na starých pneumatikách.