V Monaku pokračovaly diskuze o nových motorech, které mají za dva roky nahradit současné osmiválce. FIA má s již schválenými čtyřválci málo spojenců.
Výrobci motorů se dnes scházejí s prezidentem FIA Jeanem Todtem a před nadcházejícím zasedáním Světové rady mají pravděpodobně poslední šanci zvrátit příchod přeplňovaných čtyřválců v roce 2013. Podle Auto Motor und Sport podporuje federaci s novými motory jen Renault, zatímco Ferrari, Mercedes a Cosworth by raději setrvaly u současných osmiválců.
Pro Ferrari a Mercedes jsou motory ve formuli 1 otázkou prestiže. Cosworth se brání přechodu na čtyřválce kvůli nákladům. Vývoj nových agregátů by byl tak drahý, že by ho museli prostřednictvím vyšších cen zaplatit zákazníci, což se zdá nereálné. Jenomže zbývající tři výrobci by těžko zvládli převzít všechny klienty britského motoráře v případě jeho odchodu z formule 1. Vývoj čtyřválců by podle Cosworthu byl finančně zvládnutelný jen v případě, že by ho sdíleli všichni výrobci.
Šéf Cosworthu Mark Gallagher navíc tvrdí, že čtyřválce samy o sobě neznamenají zelenější formuli 1, požadovaného snížení spotřeby paliva by podle něj šlo dosáhnout i u současných osmiválců.
Ferrari jde proto na setkání s Todtem s kompromisním návrhem. Podle Maranellských by byl akceptovatelný přechod na šestiválce (podle některých zdrojů o objemu 1,8 litru). Změna by to nebyla tak velká a instalace agregátů ve vozech by byla podobná osmiválcům, takže vedlejší náklady na integraci by nebyly tak velké jako u čtyřválců. Nové motory by přesto zřejmě nebylo možné nasadit dřív než v roce 2015.
Norbertu Haugovi z Mercedesu se na čtyřválcích nelíbí také fakt, že se na jejich prosazení do pravidel podílel Volkswagen, jenž ve formuli 1 není a zřejmě v dohledné době ani nebude.