George Russell byl diskvalifikován z Velké ceny Belgie ve Spa poté, co měl jeho vůz o 1,5 kg méně, než stanovují pravidla.
Už po závodě se objevily úvahy, že příčinou „podváhy“ Russellova vozu může být opotřebení pneumatik. V průběhu závodu pneumatiky samozřejmě ztrácí hmotnost – konec konců mimo závodní stopu vidíme mnoho žmolků.
Russell stavěl jen jednou a navíc po závodě jezdci hned u první zatáčky zatáčí do boxů, takže nemohou v kole po závodě nabrat nečistoty, jako je tomu na jiných tratích.
Podle Motorsport.com už Mercedes ví, co bylo příčinou nízké hmotnosti. Šlo o kombinaci tří faktorů, které ale nejsou žádným překvapením.
Kromě pneumatik byla opotřebovaná také kluzná deska. V průběhu víkendu jsme viděli vozy jiskřit a zabrat dostávala deska zejména v Eau Rouge.
Kromě toho se předpokládá, že k okolnostem přispěla i Russellova vlastní ztráta hmotnosti v důsledku pocení v závodě, která mohla být způsobena horkým počasím. Do minimální hmotnosti se kromě vozu s pneumatikami (ale bez paliva) počítá i hmotnost jezdce.
„Dochází k opotřebení pneumatik, prken, brzd, spotřebě oleje. Hodně mohou ztratit i samotní jezdci. A v tomto konkrétním závodě George ztratil docela dost na váze,“ potvrdil už v týdnu po závodě Andrew Shovlin.