Opatření spojená s koronavirem ztěžují týmům F1 přípravu na (staro)nové závody

Omezení cestování do jednotlivých zemí kvůli pandemii koronaviru týmům formule 1 ztěžuje přípravu na velké ceny na okruzích, které jsou v kalendáři poprvé nebo byly zařazeny po dlouhé době.
Foto: Getty Images / Mark Thompson
Opatření spojená s koronavirem ztěžují týmům F1 přípravu na (staro)nové závody | Foto: Getty Images / Mark Thompson

Týmy a jezdce nyní čekají čtyři závody na okruzích, které v minulých letech nebyly v kalendáři a formule 1 na ně zavítá v letošní zkrácené sezóně poznamenané koronavirem.

Příští víkend se pojede poprvé od roku 2013 na německém Nürburgringu Velká cena Eifelu. Následně bude vůbec poprvé hostit závod formule 1 portugalský okruh Portimão, než se týmy přesunou na italskou Imolu, která naposledy hostila formuli 1 v roce 2006.

V polovině listopadu se formule 1 vrátí také do Istanbulu, který pořádal Velkou cenu Turecka mezi lety 2005 až 2011.

Týmy se již dříve dohodly, že v rámci snižování nákladů nebudou na těchto tratích pořádat soukromé testovací dny. Důležitou přípravu proto pro ně představuje zejména jízda na simulátoru.

Většina týmů formule 1 sídlí ve Velké Británii, ne všichni piloti ale žijí na britských ostrovech a musí tedy na simulátor cestovat. Vzhledem ke karanténním opatřením, které jsou zavedeny ve snaze omezit šíření nemoci covid-19, je však obtížnější takové tréninkové jízdy na simulátoru absolvovat.

„Letos se nám trochu nahromadily nové okruhy. Za normálních okolností se musíte vypořádat s jedním nebo dvěma. S těmito novými okruhy přichází spousta další práce, kterou děláte. A v ideálním případě máte piloty, kteří jezdí na simulátoru,“ řekl hlavní traťový inženýr Mercedesu Andrew Shovlin.

„S omezeními spojenými s covidem je to ale čím dál těžší, protože výjimky se vztahují pouze na závodní víkend. Nejste od toho osvobozeni jen proto, že jste ve F1, je to speciálně na závody. Ukazuje se, že s příchodem všech těch nových tratí je to celkem obtížné.“

Všichni lidé, kteří pracují v prostředí formule 1, mají výjimku a po návratu zpět do Velké Británie nemusí nastoupit do karantény. Platí to však jen v případě, že se vrací z velké ceny.

Kromě závodních jezdců Lewise Hamiltona a Valtteriho Bottase na simulátoru Mercedesu jezdí také jeho rezervní piloti Stoffel Vandoorne a Esteban Gutiérrez.

„Samotná normální práce při výběru toho, jak s vozem pojedete a ostatní věci, to je stejné ať jedete kamkoliv. Ať je to známý nebo neznámý okruh, je tam více elementů. Musíme pochopit, jak na tom budou asi pneumatiky. Z toho pohledu je přípravná práce před podnikem náročnější.“

Velkou neznámou bude podle Shovlina také počasí na Nürburgringu. To je na západě Německa v pohoří Eifel, kde se okruh nachází, vždy velmi zrádné a rychle se mění. Závod se navíc pojede v polovině října.

„Další velkou neznámou bude také to, co bude dělat počasí. Ten rozsah možností počasí by mohl být poměrně široký, tím by to mohlo být zajímavé. Je to dobrý okruh, bude hezké se tam vrátit.“

Další článek: McLaren: Nový nos pomůže uvolnit skrytý potenciál našeho vozu

Témata článku: , , , ,

Aktuality

21:27 | Turečtí fanoušci formule 1 během streamu na Twitteru vybrali 100 tisíc lir (120 tisíc korun) na podporu oblastí zasažených zemětřesením. Mercedes (automobilka) posílá milion euro. 
16:23 | Mercedes a Aston Martin testují v Jerezu pro Pirelli. Video... 
11:46 | Ferrari představí svůj vůz za týden. Jmenovat se bude Ferrari SF-23. 
10:03 | Alfa Romeo představuje letošní vůz: 

Začátek sezóny

Prezentace
Red Bull 3. února
Williams 6. února
Alfa Romeo 7. února
AlphaTauri 11. února
Aston Martin 13. února
McLaren 13. února
Ferrari 14. února
Mercedes 15. února
Alpine 16. února
Testy Bahrajn
1. den 23. února
2. den 24. února
3. den 25. února