Omezování výdajů nefunguje, říká Marchionne

Omezování výdajů nefunguje, říká Marchionne

Sergio Marchionne si myslí, že snahy o omezení nákladů v F1 nefungují.

Formule 1 se snaží už delší dobu zavést nějaké mechanismy, kterými by omezila výdaje týmů. Možností je cela řada od úpravy technických pravidel – k čemuž došlo a dochází, až po zavedení rozpočtového stropu.

Před pár dny se objevily informace, že by Liberty Media mohla prozkoumat možnosti rozpočtového stropu. Když se o něco podobného pokoušela F1 v roce 2009, některé týmy (včetně Ferrari) hrozily odchodem. 

„Dosavadní zásahy týkající se snižování nákladů – omezení nákladů na pohonné jednotky pro zákazníky, snížení počtu hodin v aerodynamických tunelech, byly zcela neefektivní,“ uvedl Sergio Marchionne pro Motorsport.com.

„Realita je taková, že formule 1 je extrémně drahý sport. Jsou tu tovární týmy jako Renault a Mercedes, velké společnosti, které se mohou soustředit na vývoj širším způsobem. Kvůli tomu se náklady staly velmi nebezpečnými.“

Nevěřím, že rozpočtový strop může fungovat

„Souhlasím s cílem snižovat náklady, ale hodně záleží také na nás, jak se těmto požadavkům přizpůsobíme. Ale nevěřím, že rozpočtový strop může fungovat.“

„Problém je, že omezeními se dostaneme do bodu, kdy budeme moci pracovat na konkurenceschopnosti vozu jen ve velmi omezených oblastech.“

„Když se podívám na staré dokumenty o tom, kolik jsme toho v posledních deseti letech utratili, tak Ferrari se nikdy nedrželo zpátky, pokud jde o výdaje. Zda byl tento rozpočet využit dobře nebo špatně, to nevím. Přes všechny zásahy ze strany FIA, aby se pokusila omezit výdaje, jsme si (týmy) našli způsoby, jak utrácet.“  

„Je to starý problém všech těch, kteří se snažili stanovovat limity na vývoj vozu: pokud by byly dané oblasti ponechány otevřené, výdaje by se koncentrovaly na ně. Když se podávám na poslední čtyři, pět let, tak jsme neušetřili ani euro. My jsme prostě přerozdělili naše výdaje do jiných oblasti.“

Foto: Getty Images / Dan Istitene

Doporučujeme

Články odjinud