Omezit rádiovou komunikaci nestačí, říká Alesi

Bývalý pilot F1 Jean Alesi si myslí, že krok formule 1 omezit rádiovou komunikaci mezi týmem a jezdcem není dostačující.
Omezit rádiovou komunikaci nestačí, říká Alesi

Od loňské Velké ceny Belgie jsou týmy omezené v tom, co mohou říct svému jezdci přes rádio, který se tak musí nově spoléhat více sám na sebe.

Podle Alesiho, který v průběhu kariéry F1 závodil za týmy Tyrrell, Ferrari, Benetton, Sauber, Prost a Jordan a získal jediné vítězství (GP Kanady 1995), by však omezení měla jít ještě dále.

„Jen omezení rádiové komunikace nestačí,“ řekl Alesi. „Díky rádiu inženýři říkají, abyste teď zajel do boxů, těch informací je zkrátka až příliš. Pilot by měl závodit více sám za sebe, aby se vidělo, co umí.“

„Řešením problémů F1 je udělat vozy vzhledově atraktivnější a z pohledu závodění méně jejich ovládání přes rádio.“

Kromě toho se Alesi opřel také do současných šestiválcových hybridních motorů, které pro sport nejsou tím pravým.

„Jsou velmi účinné a jako technologie je to pro životní prostředí v pořádku, ne ale z hlediska motorsportu a zvuku. Problém je, že automobilky jako Ferrari a Mercedes zašly příliš daleko.“

Foto: Getty Images / Adam Pretty

Další článek: Hamilton očekává další sezónu dominance Mercedesu

10:36 | Podle Auto Hebdo u Renaultu končí šéf motorářů Rémi Taffin. U týmu pracuje 22 let.
18:53 | Dan Ticktum už není vývojovým jezdcem Williamsu. Tým s ním ukončil spolupráci.
15:45 | Ferrari oznámilo, že prohlídka vozu Charlese Leclera, do kterého narazil Lance Stroll, ukázala, že jeho motor je natolik vážně poškozen, že ho nebude možné opravit. Leclerca tak čekají penalizace.
3. srpna | Mladíci testují. Theo Pourchaire se ve středu sveze s vozem Alfy Romeo z roku 2018 v Maďarsku. Na trati nebude sám, probíhají tam testy 18palcových pneumatik. Oscar Piastri jezdí v Monze s vozem Renaultu ze stejného roku.