Omezení rádiové komunikace povede k chybám, říká Wolff

Od letošní sezóny dojde k dalšímu omezení rádiové komunikace. Toto Wolff to považuje za správné řešení.
Omezení rádiové komunikace povede k chybám, říká Wolff

„Kvůli novým pravidlům jsme mnohem více omezení v předávání informací jezdcům v průběhu závodu,“ řekl Wolff pro Autosport. „Strategie, nastavení režimu motoru, výběr pneumatik a do jisté míry i zastávky v boxech. Bude toho hodně na jezdci, aby se rozhodl.“

„Vše bude méně optimalizované algoritmy a inženýry a to to povede k chybám. Líbí se mi, že to bude jezdec, kdo se bude rozhodovat a nikoliv dálkové ovládání z garáže.“

„Je to absolutně pozitivní krok. Cílem bylo, aby byly věci méně předvídatelné, variabilní a to je to, co se bude dít.“

Je ovšem otázkou, jak to bude vypadat a zda jsme tím nepříliš o menší pohled do zákulisí. „Líbí se nám rádiová komunikace a emoce okolo. To je důvod, proč jsme to před patnácti lety zavedli. Chtěli jsme být součástí emocí v autě. Teď jsme možná zašli v omezení a příliš daleko. Nejsem si jistý, zda to bude pro fanoušky lepší.“

Podle Wolffa se může stát, že fanoušek bude méně chápat, co se ve voze děje. „Ale kvůli chybám budou variabilní výsledky, což je pro sport důležité,“ dodal Wolff. 

FIA upřesnila, co bude moci zaznít v týmovém rádiu od příštího roku

FIA upřesnila, co bude moci zaznít v týmovém rádiu od příštího roku

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Co ukázaly závodní simulace Ferrari a Mercedesu?

13:33 | Jak okomentovali kolizi mezi Hamiltonem a Verstappenem komentátoři napříč světem: odkaz
13:12 | Roman Staněk vyhrál druhý závod víkendu Euroformule Open v Imole.
23. července | Jezdci Ferrari opět testovali ve Fioranu s vozem SF71H. Důvod není znám, ale může to souviset s kalibrací nového simulátoru, která právě probíhá...

GP Maďarska 2021

Pátek 30. července 2021
1. trénink 11.30–12.30
2. trénink 15.00–16.00
Sobota 31. července 2021
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 1. srpna 2021
Závod 15.00