Od letošní sezóny dojde k dalšímu omezení rádiové komunikace. Toto Wolff to považuje za správné řešení.
„Kvůli novým pravidlům jsme mnohem více omezení v předávání informací jezdcům v průběhu závodu,“ řekl Wolff pro Autosport. „Strategie, nastavení režimu motoru, výběr pneumatik a do jisté míry i zastávky v boxech. Bude toho hodně na jezdci, aby se rozhodl.“
„Vše bude méně optimalizované algoritmy a inženýry a to to povede k chybám. Líbí se mi, že to bude jezdec, kdo se bude rozhodovat a nikoliv dálkové ovládání z garáže.“
„Je to absolutně pozitivní krok. Cílem bylo, aby byly věci méně předvídatelné, variabilní a to je to, co se bude dít.“
Je ovšem otázkou, jak to bude vypadat a zda jsme tím nepříliš o menší pohled do zákulisí. „Líbí se nám rádiová komunikace a emoce okolo. To je důvod, proč jsme to před patnácti lety zavedli. Chtěli jsme být součástí emocí v autě. Teď jsme možná zašli v omezení a příliš daleko. Nejsem si jistý, zda to bude pro fanoušky lepší.“
Podle Wolffa se může stát, že fanoušek bude méně chápat, co se ve voze děje. „Ale kvůli chybám budou variabilní výsledky, což je pro sport důležité,“ dodal Wolff.
Foto: Getty Images / Mark Thompson