Omezené používání DRS by mohlo pomoci Ferrari

Omezené používání DRS by mohlo pomoci Ferrari

Relativně malá netechnická změna pravidel, která omezuje používání DRS po celý závodní víkend, by mohla zredukovat jednu z letošních slabin Ferrari.

Kromě závodu mohli jezdci doposud používat DRS neomezeně. Jen v neděli byla aktivace tohoto systému zadního křídla, který zvyšuje maximální rychlost na rovinkách, omezena na vybrané úseky a podmínkou menší než sekundové ztráty na soupeře.

Ferrari sice mělo na F2012 velmi efektivní DRS, které hodně snižovalo odpor zadního křídla, jenomže při jeho zavření se tok vzduchu a z něho vyplývající přítlak stabilizoval na původní hodnoty až po relativně dlouhé době.

To Alonsovi a Massovi působilo problémy především v kvalifikacích, kdy bylo nutné zadní křídlo otevírat co nejčastěji. Při nájezdu do zatáček tak měli po zavření křídla lehce rozhozený přítlak v zadní části vozu.

V závodech už kvůli DRS tolik netrpěli, protože ho díky daným omezením používali mnohem méně. I proto byla závodní rychlost Ferrari o poznání lepší než ta kvalifikační. A jelikož FIA rozhodla, že příští rok bude používání DRS omezené po celý závodní víkend na vybrané úseky, svitla Scuderii naděje, že se lehce zbaví jednoho ze svých letošních velkých problémů.

"Snažíme se napravit věci, ve kterých jsme nebyli nejlepší, co se týče čisté výkonnosti vozu. Potřebujeme zlepšit kvalifikační rychlost. Ta situace s DRS by nám teoreticky měla pomoct," potvrdil šéf týmu Stefano Domenicali pro F1 Racing.

"Proto věřím, že bychom měli být v jiné pozici, co se výkonnosti na začátku příštího roku týče."

Doporučujeme

Články odjinud