Okruh v Šanghaji z pohledu pneumatik

S ohledem na nová pravidla letos v Číně uvidíme poprvé super měkkou směs.
Okruh v Šanghaji z pohledu pneumatik

„Čína je velmi odlišným typem okruhu, ve srovnání s dvěma předchozími, které jsme dosud navštívili, avšak nominované směsi jsou prozatím stejné,což jen dokládá schopnost našich pneumatik se přizpůsobit rozdílným podmínkám,“ říká Paul Hembery. 

„S velkou pravděpodobností můžeme v Šanghaji očekávat klidný průběh závodu, i když vzhledem k povaze místa je možné všechno, takže týmy budou muset přemýšlet o strategii a data získaná v trénincích opatrně promítnout do nastavení pro závod. Tři doposud nominované směsi vedly k řadě různých strategií a stejně pestrou škálu strategií očekáváme ještě jednou teď v Číně.“                 

Okruh z pohledu pneumatik

  • Velký vliv na chování pneumatik mají povětrnostní podmínky, které zde bývají vždy těžko předvídatelné.
  • Zrnitost asfaltu je někdy problém, zejména na začátku jízd, kdy je trať ještě chladná.
  • Zatáčky tvoří přibližně 80% trati, což znamená, že hlavním faktorem je boční zatížení pneumatik.
  • Rozhodující jsou zatáčky č. 1, která tvoří téměř uzavřený kruh, a č. 13 s převýšením.
  • Piloti se také musí vyvarovat prokluzu kol, aby minimalizovali opotřebení zadních pneumatik.
Klepněte pro větší obrázek

Připomenutí minulého roku

  • Vítěz: Hamilton (dvě zastávky – odstartoval na měkké směsi, ve 14. kole obul znovu měkkou a ve 33. kole přezul na střední směs).
  • Nejlepší alternativní strategie: Massa, skončil pátý (dvě zastávky, odstartoval na měkké směsi, ve 13. a 34. kole přezul na střední směs).
  • Většina pilotů měla dvě zastávky, jen několik jezdců se rozhodlo pro zastávky tři. Závodní strategie celého startovního pole ovlivnilo vyjetí safety caru, který svou přítomností prodloužil životnost pneumatik.

Foto: Pirelli

Váš názor Další článek: Toro Rosso věří, že aktualizace vozu udrží tým nahoře