Okruh v Melbourne doznal po loňských nehodách změn | Foto: Getty Images

Foto: Getty Images

Okruh v Melbourne doznal po loňských nehodách změn

Organizátoři Velké ceny Austrálie provedli ve spolupráci s FIA změny v rámci sekce zatáček 6 a 7.

Během víkendu loňské Velké ceny Austrálie se v sekci zatáček 6 a 7 odehrály dvě poměrně vážné nehody. První z nich potkala Alexandera Albona již v prvním tréninku, zatímco George Russell na stejném místě havaroval o dva dny později v závodě poté, co se nechal nachytat brzkým brzděním ze strany Fernanda Alonsa.

Místo, které bylo před několika lety upraveno tak, aby byl průjezd tímto úsekem rychlejší, přitom budilo obavy již před zmíněnými nehodami Albona a Russella.

Před letošním závodem v Melbourne nicméně v tomto rychlém úseku dráhy došlo ke změnám.

Organizátoři závodu společně s FIA sekci zatáček 6 a 7 upravili tak, že se touto pasáží bude opět projíždět pomaleji. Vedle toto byla odstraněna štěrková zóna, která byla nahrazena asfaltovou zónou, a rovněž byly upraveny bariéry tak, aby v případě nehody nedocházelo k odražení vozu zpět do dráhy. 

„Tyto změny byly navrženy na základě zpětné vazby od bezpečnostního výboru FIA po průběžné analýze všech okruhů a také na základě podnětů od jezdců a týmů. Cílem úprav bylo zvýšit bezpečnost a zároveň zachovat dynamiku zatáček a vzrušující závodění,“ uvedla podle Autosportu FIA.

Doporučujeme

Články odjinud