Okruh Marina Bay by měl Lotusu podle papírových předpokladů vyhovovat

Městské tratě vozu E20 letos náramně sedí, tým Lotus proto věří, že se mu dařit i v Singapuru, kam si přiveze řadu vylepšení včetně nové podlahy a zadního přítlačného křídla.
Okruh Marina Bay by měl Lotusu podle papírových předpokladů vyhovovat

Oba jezdci černozlaté stáje na okruhu Marina Bay již startovali, ani jeden z nich zde ale v minulosti na body nedosáhl. Kimi Räikkönen nejprve v úvodním ročníku Velké ceny Singapuru havaroval a o rok později skončil desátý, letos by tak chtěl dosáhnout o poznání lepšího výsledku.  

"Poté, co jsem tady odjel dvě velké ceny, tu mám nějakou nedokončenou práci, protože jsem zde nikdy nedosáhl na body. To ale neznamená, že bych tady nebyl rychlý. Bylo mi řečeno, že tu ještě držím rekord okruhu z roku 2008. Tehdy jsem havaroval, když jsem bojoval o páté místo a v roce 2009 jsem byl desátý, takže tentokrát chci víc," říká odhodlaně Räikkönen.

Skutečnost, že se Velká cena Singapuru jako jediný závod v kalendáři jede celá za umělého osvětlení, Fina nijak neznepokojuje. Trať je až na pár výjimek osvícená velmi dobře a v porovnání s běžným denním závodem to není žádný rozdíl: "Když zapnou světla, je to úplně stejné závodění, jako bychom jezdili ve dne. Kromě jednoho nebo dvou tmavých míst v únikových zónách je okruh velmi dobře osvětlený."

Podle Räikkönena bude hrát opět klíčovou kvalifikace. "Jako na každém městském okruhu i tady je velmi obtížné předjíždět, takže abyste získali dobrý výsledek, je velmi důležité startovat z co nejvyšších pozic," uazvírá.  

Romain Grosjean si musel v Itálii odpykat trest, který mu byl udělen za jeho počínání ve Velké ceně Belgie. Na Monze jej v druhém lotusu nahradil Jérôme d'Ambrosio a mladý Francouz hodlá v Singapuru odčinit to, co napáchal před čtrnácti dny ve Spa.

Na okruhu Marina Bay se svezl už před třemi lety, tenkrát ještě jako týmový kolega Fernanda Alonsa. Ze závodu jej ale už po třech kolech vyřadily problémy s brzdami: "S okruhem doposavad nemám mnoho zkušeností. Během mého prvního závodu v roce 2009 jsem si prožil obtížný víkend."

Nyní má k Grosjean k dispozici velmi konkurenceschopný vůz, s nímž může pomýšlet relativně vysoko. Záležet bude ale především na tom, jak se mu povede v kvalifikaci a zda se bude v závodě vyvarovat zbytečných chyb. Pokud vše půjde tak, jak má, mohl by se dočkat nějakého povzbudivého výsledku.   

"Chtěl bych se dobře kvalifikovat, být Kimimu v závodě tak blízko, jak jen to půjde, a získat pro tým body do Poháru konstruktérů. Je to trať, na které se jezdí s velmi vysokým přítlakem, což by nám podle všeho mělo vyhovovat, jak jsme viděli v Budapešti. Co se týče pneumatik, myslím si, že bychom na tom měli také být dobře," dodává Romain Grosjean.  

Další článek: Formule Student - další příležitost pro nadějné vysokoškoláky

22:37 | FIA chce udělat "co bude v jejích silách", aby termín Le Mans v příštím roce nekolidoval se závodem F1.
16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)