Ohrožuje FIA omezením rádiové komunikace bezpečnost jezdců?

Je a bude to velké téma. Od letošní sezóny máme poměrně přísně omezenou rádiovou komunikaci mezi týmem a jezdcem. Má to ale své stinné stránky.
Ohrožuje FIA omezením rádiové komunikace bezpečnost jezdců?

Omezení rádiové komunikace mělo jasný důvod. Vůz by měl být více pod kontrolou jezdce a neměli bychom mít situaci, kdy jezdec jen plní to, co mu inženýr řekne.

Samozřejmě zde jsou diskuse, zda by závod v Baku nebyl méně nudný, kdyby Hamilton místo řešení čudlíků na volantu „řešil“ Rosberga ale kromě toho je zde vážnější problém.

V závěru GP Rakouska měl Rosberg problém se systémem brake-by-wire, Hülkenberg odstoupil kvůli problémům s brzdami a právě brzdy nakonec zapříčinily, že boural Pérez.

Tým zkrátka nemůže říct jezdci, že má problém a to může vést i k nehodě. Rakousko v tomto ohledu nebylo prvním závodem.

Eric Boullier potvrdil, že proběhly určité diskuse mezi týmy a FIA ale ta svůj postoj změnit nechce.

Fernly z Force Indie byl otevřenější. „Je to trochu znepokojující. Vypadá to poněkud hloupě – umístit ochranný oblouk na auto, ale nesmět říct jezdci, že jeho brzdy odcházejí.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Pro první závody příští sezóny asi nebude možný volný výběr pneumatik