Po Jerezu se týmy přemístily do Barcelony, kde proběhly druhé a také zde proběhnou příští týden od čtvrtku třetí a současně poslední testy.
Některé týmy daly v Barceloně šanci náhradníkům. Ve Williamsu se svezla Susie Wolffová, která ale část dne strávila v garáži poté, co kolidovala s Nasrem. Testovací jezdec Mercedesu Pascal Wehrlein se svezl s Force Indií, ale byl také povolán do mateřského týmu poté, co musel první den z testů odstoupit kvůli nemoci Lewis Hamilton. Problémy s krkem pak měl i Nico Rosberg. Lotus dal šanci Jolyonu Palmerovi.
Co přinesly testy? Mercedes vypadá silně, hodně silně. Svou rychlost ukryl do středně tvrdé směsi. Na měkčích směsích na to nikdy pořádně nešlápl, takže se nám do čela dostávaly týmy a jezdci, kteří tam objektivně být nemají.
Ferrari potvrdilo to, co jsme už viděli v Jerezu, že má skutečně rychlý vůz. Na Mercedes to stačit nebude, ale posun vpřed by tam být měl. Scuderia ale zůstává nohama na zemi. V týmu vládne dobrá nálada, ale jak řekl Arrivabene: „nikdy jsem neslyšel, že by byl šampionát v zimě“.
McLaren se trápil a to kvůli dílu za pár korun. Ve čtvrtek tým odstavil problém s těsněním MGU-K. V pátek Alonso odjel lepší počet kol, ale v sobotu se opět vrátil problém s těsněním. Plány na produktivní den v neděli vzaly za své po havárii Alonsa. McLaren a Honda mají o čem přemýšlet.
Dobrou zprávou může být alespoň to, že homologace nové pohonné jednotky bude až 2. března a ne 28. února. Honda samozřejmě o nic nežádala, ale 28. února je sobota a to FIA nepracuje, takže homologace proběhne až v první pracovní den (2. března).
TOP 20 nejrychlejších časů
P. |
Jezdec |
Tým / motor |
Čas |
Pneumatika |
Den |
1 |
Romain Grosjean |
Lotus/Mercedes |
1:24.067 |
superměkká |
4 |
2 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:24.321 |
střední |
4 |
3 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1:24.348 |
superměkká |
3 |
4 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1:24.574 |
měkká |
2 |
5 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:24.584 |
měkká |
2 |
6 |
Felipe Massa |
Williams/Mercedes |
1:24.672 |
měkká |
2 |
7 |
Sergio Perez |
Force India/Mercedes |
1:24.702 |
superměkká |
2 |
8 |
Max Verstappen |
Toro Rosso/Renault |
1:24.739 |
superměkká |
3 |
9 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:24.923 |
střední |
2 |
10 |
Daniil Kvyat |
Red Bull/Renault |
1:24.941 |
měkká |
4 |
11 |
Felipe Nasr |
Sauber/Ferrari |
1:24.956 |
superměkká |
4 |
12 |
Pastor Maldonado |
Lotus/Mercedes |
1:25.011 |
měkká |
1 |
13 |
Kimi Raikkonen |
Ferrari |
1:25.167 |
střední |
1 |
14 |
Valtteri Bottas |
Williams/Mercedes |
1:25.345 |
měkká |
4 |
15 |
Daniel Ricciardo |
Red Bull/Renault |
1:25.547 |
měkká |
1 |
16 |
Nico Rosberg |
Mercedes |
1:25.556 |
střední |
2 |
17 |
Carlos Sainz Jr, |
Toro Rosso/Renault |
1:25.604 |
superměkká |
4 |
18 |
Fernando Alonso |
McLaren/Honda |
1:25.961 |
měkká |
2 |
19 |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:26.076 |
střední |
3 |
20 |
Jolyon Palmer |
Lotus/Mercedes |
1:26.280 |
měkká |
2 |
Počty kol a kilometry – jezdci
Jezdec |
Kol |
km |
Max Verstappen |
223 |
1038 |
Daniil Kvjat |
214 |
996 |
Daniel Ricciardo |
202 |
940 |
Hamilton |
201 |
936 |
Nico Rosberg |
195 |
908 |
Carlos Sainz |
188 |
875 |
Sebastian Vettel |
179 |
833 |
Valtteri Bottas |
176 |
819 |
Pastor Maldonado |
173 |
805 |
Marcus Ericsson |
166 |
773 |
Kimi Raikkonen |
164 |
763 |
Sergio Pérez |
155 |
722 |
Felipe Nasr |
152 |
708 |
Felipe Massa |
143 |
666 |
Pascal Wehrlein (FI) |
113 |
526 |
Romain Grosjean |
111 |
517 |
Susie Wolffová |
86 |
400 |
Fernando Alonso |
79 |
368 |
Jolyon Palmer |
77 |
358 |
Pascal Wehrlein (Mer) |
48 |
223 |
Jenson Button |
45 |
209 |
Nico Hulkenberg |
36 |
168 |
Počty kol a kilometry – týmy
Tým |
Kol |
Km |
Mercedes |
444 |
2067 |
Red Bull |
416 |
1936 |
Torro Rosso |
411 |
1913 |
Williams |
405 |
1885 |
Lotus |
361 |
1680 |
Ferrari |
343 |
1597 |
Sauber |
318 |
1480 |
Force India |
304 |
1415 |
McLaren |
124 |
577 |
Počet kol – součet za oba testy (Jerez, Barcelona I)
- Mercedes: 960
- Torro Rosso: 764
- Sauber: 700
- Ferrari: 692
- Williams: 683
- Lotus: 551
- Red Bull: 582
- Force India: 304 (první testy vynechala)
- McLaren: 203
Počty kol – výrobci pohonných jednotek (průměr)
- Renault (2 týmy): 413 kol
- Mercedes (4 týmy): 378,5 kol
- Ferrari (2 týmy): 330,5 kol
- Honda (1 tým): 124 kol
Foto: Pirelli