Ohlédnutí za prvními testy v Barceloně. Mercedes ukryl formu do bílé

Po Jerezu se týmy přemístily do Barcelony, kde proběhly druhé a také zde proběhnou příští týden od čtvrtku třetí a současně poslední testy.
Ohlédnutí za prvními testy v Barceloně. Mercedes ukryl formu do bílé

Některé týmy daly v Barceloně šanci náhradníkům. Ve Williamsu se svezla Susie Wolffová, která ale část dne strávila v garáži poté, co kolidovala s Nasrem. Testovací jezdec Mercedesu Pascal Wehrlein se svezl s Force Indií, ale byl také povolán do mateřského týmu poté, co musel první den z testů odstoupit kvůli nemoci Lewis Hamilton. Problémy s krkem pak měl i Nico Rosberg. Lotus dal šanci Jolyonu Palmerovi.

Co přinesly testy? Mercedes vypadá silně, hodně silně. Svou rychlost ukryl do středně tvrdé směsi. Na měkčích směsích na to nikdy pořádně nešlápl, takže se nám do čela dostávaly týmy a jezdci, kteří tam objektivně být nemají.

Ferrari potvrdilo to, co jsme už viděli v Jerezu, že má skutečně rychlý vůz. Na Mercedes to stačit nebude, ale posun vpřed by tam být měl. Scuderia ale zůstává nohama na zemi. V týmu vládne dobrá nálada, ale jak řekl Arrivabene: „nikdy jsem neslyšel, že by byl šampionát v zimě“.

McLaren se trápil a to kvůli dílu za pár korun. Ve čtvrtek tým odstavil problém s těsněním MGU-K. V pátek Alonso odjel lepší počet kol, ale v sobotu se opět vrátil problém s těsněním. Plány na produktivní den v neděli vzaly za své po havárii Alonsa. McLaren a Honda mají o čem přemýšlet.

Dobrou zprávou může být alespoň to, že homologace nové pohonné jednotky bude až 2. března a ne 28. února. Honda samozřejmě o nic nežádala, ale 28. února je sobota a to FIA nepracuje, takže homologace proběhne až v první pracovní den (2. března). 

TOP 20 nejrychlejších časů

P. Jezdec Tým / motor Čas Pneumatika Den
1 Romain Grosjean Lotus/Mercedes 1:24.067 superměkká 4
2 Nico Rosberg Mercedes 1:24.321 střední 4
3 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1:24.348 superměkká 3
4 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:24.574 měkká 2
5 Kimi Raikkonen Ferrari 1:24.584 měkká 2
6 Felipe Massa Williams/Mercedes 1:24.672 měkká 2
7 Sergio Perez Force India/Mercedes 1:24.702 superměkká 2
8 Max Verstappen Toro Rosso/Renault 1:24.739 superměkká 3
9 Lewis Hamilton Mercedes 1:24.923 střední 2
10 Daniil Kvyat Red Bull/Renault 1:24.941 měkká 4
11 Felipe Nasr Sauber/Ferrari 1:24.956 superměkká 4
12 Pastor Maldonado Lotus/Mercedes 1:25.011 měkká 1
13 Kimi Raikkonen Ferrari 1:25.167 střední 1
14 Valtteri Bottas Williams/Mercedes 1:25.345 měkká 4
15 Daniel Ricciardo Red Bull/Renault 1:25.547 měkká 1
16 Nico Rosberg Mercedes 1:25.556 střední 2
17 Carlos Sainz Jr, Toro Rosso/Renault 1:25.604 superměkká 4
18 Fernando Alonso McLaren/Honda 1:25.961 měkká 2
19 Lewis Hamilton Mercedes 1:26.076 střední 3
20 Jolyon Palmer Lotus/Mercedes 1:26.280 měkká 2

Počty kol a kilometry – jezdci

Jezdec Kol km
Max Verstappen 223 1038
Daniil Kvjat 214 996
Daniel Ricciardo 202 940
Hamilton 201 936
Nico Rosberg 195 908
Carlos Sainz 188 875
Sebastian Vettel 179 833
Valtteri Bottas 176 819
Pastor Maldonado 173 805
Marcus Ericsson 166 773
Kimi Raikkonen 164 763
Sergio Pérez 155 722
Felipe Nasr 152 708
Felipe Massa 143 666
Pascal Wehrlein (FI) 113 526
Romain Grosjean 111 517
Susie Wolffová 86 400
Fernando Alonso 79 368
Jolyon Palmer 77 358
Pascal Wehrlein (Mer) 48 223
Jenson Button 45 209
Nico Hulkenberg 36 168

Počty kol a kilometry – týmy

Tým Kol Km
Mercedes 444 2067
Red Bull 416 1936
Torro Rosso 411 1913
Williams 405 1885
Lotus 361 1680
Ferrari 343 1597
Sauber 318 1480
Force India 304 1415
McLaren 124 577

Počet kol – součet za oba testy (Jerez, Barcelona I)

  • Mercedes: 960   
  • Torro Rosso: 764  
  • Sauber: 700  
  • Ferrari: 692
  • Williams: 683   
  • Lotus: 551   
  • Red Bull: 582
  • Force India: 304 (první testy vynechala)    
  • McLaren: 203   

Počty kol – výrobci pohonných jednotek (průměr)

  • Renault (2 týmy):  413 kol
  • Mercedes (4 týmy): 378,5 kol
  • Ferrari (2 týmy): 330,5 kol
  • Honda (1 tým): 124 kol
Wolffová lituje kolize, ztratila hodně času

Wolffová lituje kolize, ztratila hodně času

Rosberg varuje před hrozbou jménem Ferrari

Rosberg varuje před hrozbou jménem Ferrari

McLaren je 50 procent za plánem

McLaren je 50 procent za plánem

Fotogalerie: Nejlepší fotky z prvního testu v Barceloně

Fotogalerie: Nejlepší fotky z prvního testu v Barceloně

Foto: Pirelli

Další článek: Testy z pohledu pneumatik

16. září | V Turecku prodali během šesti hodin 40 tisíc lístků ze 100 tisíc plánovaných. Není divu, lístek stojí 30 tureckých lir (cca 90 Kč).
16. září | Hamilton měl při restartu problém s brzdami, ze kterých se kouřilo a dokonce vyšlehl plamen. Tým uvedl, že to bylo způsobené nižším chlazením brzd kvůli profilu okruhu.

24 hodin Le Mans

Čtvrtek 17. září 2020
1. trénink 10.00–13.00
2. trénink 14.00–17.00 (ES2)
Kvalifikace 17.15–18.00 (ES2)
3. tréninik 20.00–00.00 (ES1)
Pátek 18. září 2020
4. trénink 10.00–11.00 (ES1)
Hyperpole 11.30–12.00 (ES1)
Sobota 19. září 2020
Warm-up 10.30-10:45 (ES1)
Start závodu 14.30 (ES1)