Odstoupení ze závodů jsou prý někdy záminkou k výměně převodovky

Konkrétně týmy Williams a McLaren se podle informací Auto, Motor und Sport v Bahrajnu schválně rozhodly k nedokončení závodu. Taktizoval zřejmě i Mercedes.
Odstoupení ze závodů jsou prý někdy záminkou k výměně převodovky

Již delší dobu platí pravidla, podle kterých musí převodovky vydržet pět závodních víkendů. Dojde-li k předčasné výměně, postiženého pilota nevyhnutelně čeká penalizace v podobě odsunu o pět míst na startovním roštu. To se třeba v Bahrajnu stalo Pastoru Maldonadovi. Williams prý před víkendem v Bahrajnu na obou vozech objevil neopravitelnou vadu, přičemž by normálně nebylo možné ji odstranit před závodem v Barceloně. Když se pak v průběhu bahrajnského závodu Bruno Senna potácel mimo body, zajel do garáže a už nevyjel.

"Začal jsem cítit silné vibrace v brzdovém pedálu. Rozhodli jsme se, že raději zajedeme do boxů, abychom neriskovali kolizi," řekl Bruno Senna oficiálně. Podle Auto, Motor und Sport se ale ze strany Williamsu jednoznačně jednalo o taktický krok. Tímto způsobem totiž může vadnou převodovku vyměnit, aniž by za to byl Senna trestán.

Jenson Button z McLarenu v Bahrajnu také nedojel. Do nešťastného defektu se pohyboval na bodech. Poté musel do boxů pro novou sadu pneumatik. Na trati se ovšem udržel pouze jedno další kolo, načež v závodě skončil. Oficiální důvod? Porucha diferenciálu. Také v tomto případě ale podle všeho ze strany týmu šlo o promyšlený krok, mistr světa ze sezony 2009 ostatně okamžik před vypadnutím zajel své osobní maximum ve druhém sektoru. Do Barcelony by dle všeho McLaren rád přivezl vozy s upravenou zádí, což by si vyžádalo také mírně poupravenou převodovku. Kdyby Button neodstoupil, musel by na vylepšení počkat až do Monaka. 

Spekuluje se také o penalizaci pro Michaela Schumachera. Kvalifikace mu kvůli problémům se zadním křídlem vůbec nevyšla. Pak se ukázalo, že stejně jako Maldonado odstartuje s penalizací na krku. Důvodem je opět výměna převodovky. Že Mercedes chystá pro Barcelonu nové, lehčí celokarbonové uchycení převodovky, se v tomto ohledu nejeví jako náhoda. Rosberg si ovšem na tutéž výhodu musí počkat do Monaka, jelikož převodovku neměnil. 

Další článek: Kimi je rychlejší než ty, slyšel Grosjean od svého týmu v Bahrajnu