Jasuhisa Arai, šéf oddělení motorsportu Hondy, si myslí, že roční odklad návratu japonské značky do formule 1 by nepřinesl velkou změnu.
Honda se v letošním roce vrátila jako dodavatel motorů k McLarenu, po celou sezónu ji však trápila velká nespolehlivost a nekonkurenceschopnost jejího motoru v porovnání s konkurencí.
Arai přiznal, že se v Austrálii jeho prvotní optimismus vytratil, pro vyřešení největších problémů však bylo podle něj nejdůležitější sbírání dat na trati.
„Před rokem jsem stanovil velmi optimistické vyhlídky, v té době jsem ale věděl, že před námi bude stát velká spousta problémů, nejvíce starostí jsme ale tehdy měli s elektrickými problémy,“ řekl Arai.
„Měli jsme problémy s kabely, řídící jednotkou a dalšími, myslel jsem, že to dokážeme opravit. Jenže když jsme to opravili, objevila se spousta dalších problémů kolem hardwaru, MGU-H, MGU-K, ERS.“
„V tom momentu (v Abú Dhabí) jsme byli velmi pozitivní, jenže poté zde byla spousta problémů a my si uvědomili, že to bude docela obtížný rok.“
„Obzvlášť v zimních testech v Jerezu a Barceloně, kde jsme začali zjišťovat problémy s hardwarem a ERS, takže od té chvíle už jsem tak optimistický nebyl. Melbourne (první závod sezóny) následovalo záhy a my se nedokázali připravit tak, jak jsme chtěli, takže start byl velmi špatný.“
Rok příprav a vývoje navíc by podle Araie přitom neměl význam. „Kdybychom čekali další rok, možná by zde byly stejné problémy a starosti, jako jsme měli.“
„Nejdůležitější nyní je, že nemáme dostatek zkušeností přímo na trati, takže je náročné to velmi rychle opravit nebo přijít na konečné řešení problému. Pak dojde k nedorozumění nebo děláte chyby, během roku 2015 jsme se toho ale hodně naučili.“
Foto: Getty Images / Clive Mason