Odložit náš návrat o rok by nepomohlo, říká Arai

Jasuhisa Arai, šéf oddělení motorsportu Hondy, si myslí, že roční odklad návratu japonské značky do formule 1 by nepřinesl velkou změnu.
Odložit náš návrat o rok by nepomohlo, říká Arai

Honda se v letošním roce vrátila jako dodavatel motorů k McLarenu, po celou sezónu ji však trápila velká nespolehlivost a nekonkurenceschopnost jejího motoru v porovnání s konkurencí.

Arai přiznal, že se v Austrálii jeho prvotní optimismus vytratil, pro vyřešení největších problémů však bylo podle něj nejdůležitější sbírání dat na trati.

„Před rokem jsem stanovil velmi optimistické vyhlídky, v té době jsem ale věděl, že před námi bude stát velká spousta problémů, nejvíce starostí jsme ale tehdy měli s elektrickými problémy,“ řekl Arai.

„Měli jsme problémy s kabely, řídící jednotkou a dalšími, myslel jsem, že to dokážeme opravit. Jenže když jsme to opravili, objevila se spousta dalších problémů kolem hardwaru, MGU-H, MGU-K, ERS.“

„V tom momentu (v Abú Dhabí) jsme byli velmi pozitivní, jenže poté zde byla spousta problémů a my si uvědomili, že to bude docela obtížný rok.“

Víme, kde jsou problémy, říká Honda

Víme, kde jsou problémy, říká Honda

„Obzvlášť v zimních testech v Jerezu a Barceloně, kde jsme začali zjišťovat problémy s hardwarem a ERS, takže od té chvíle už jsem tak optimistický nebyl. Melbourne (první závod sezóny) následovalo záhy a my se nedokázali připravit tak, jak jsme chtěli, takže start byl velmi špatný.“

Rok příprav a vývoje navíc by podle Araie přitom neměl význam. „Kdybychom čekali další rok, možná by zde byly stejné problémy a starosti, jako jsme měli.“

„Nejdůležitější nyní je, že nemáme dostatek zkušeností přímo na trati, takže je náročné to velmi rychle opravit nebo přijít na konečné řešení problému. Pak dojde k nedorozumění nebo děláte chyby, během roku 2015 jsme se toho ale hodně naučili.“

Foto: Getty Images / Clive Mason

Další článek: Wolff: Mít dva Hamiltony, tým by explodoval

11:46 | A testuje i Ferrari ve Fioranu... se starším vozem a normálními pneumatikami. Za volantem Sainz. V poslední době Ferrari testuje poměrně hodně. Oficiálně to vysvětleno nebylo (nebo o tom nevíme), ale může to souviset se spouštěním a potřebným laděním nového simulátoru.
11:19 | Dnes také pokračují testy 18palcových pneumatik v Imole. Za volantem mercedesu je Valtteri Bottas.
9:24 | V Barceloně začaly testy F3
17:09 | Hamilton dokončil testy 18palcových pneumatik. Odjel 130 kol. Zítra testy v Imole pokračují.

GP Emilia Romagna 2021

Pátek 16. dubna 2021
1. trénink Bottas (1:16.564)
2. trénink Bottas (1:15:551)
Sobota 17. dubna 2021
3. trénink Verstappen (1:14.958)
Kvalifikace Hamilton (1:14.411)
Neděle 18. dubna 2021
Závod Verstappen