Odklon předních kol pro Monzu doporučilo Pirelli velmi konzervativní

Ve snaze vyhnout se potížím s puchýři na předních pneumatikách, které trápily některé týmy ve Spa, stanovilo Pirelli pro Monzu ještě konzervativnější hodnoty.
Odklon předních kol pro Monzu doporučilo Pirelli velmi konzervativní

Odklon předních kol byl jedním z hlavních témat belgické Grand Prix především kvůli Red Bullu, jemuž se na předních pneumatikách vytvořily v kvalifikaci puchýře v takovém množství, že vznikla obava o bezpečnost obutí.

Problémy způsobila skutečnost, že týmy nemohly jezdit dostatečně dlouho na suchu, aby samy poznaly, jaké je nejvhodnější nastavení. Pirelli doporučilo maximální hodnotu odklonu předních kol na 4 stupně a Red Bull toto doporučení překročil o tři desetiny.

V domácím závodě v Monze sází Pirelli na jistotu a doporučilo jen 3,75 stupně. "To číslo jsme trochu snížili z důvodu opatrnosti," vysvětloval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery pro Autosport. "Podle dat, která jsme viděli, bude Monza v některých ohledech pravděpodobně podobná náročnosti Spa. Ale podle předpovědí budeme jezdit na suchu a s opatrnějšími limity to bude v pořádku."

Čísla Pirelli ale zůstávají jen doporučením, takže týmy stále mají možnost nastavit odklon předních kol podle svého uvážení. Italové odložili snahu udělat s pomocí FIA ze svých doporučení povinnost.

"Nejedná se o tom, ale zůstává to možností, protože se to týká oblasti, ve které si chcete být jistí tím, co se děje, a daty, která máte. Je to klíčové," komentoval Hembery.

Ve Spa doporučení překročil jen Red Bull, McLaren ho kopíroval na horní hranici a ostatní týmy byly pod ním. Nejvíce se hovořilo o problémech Red Bullu a Hembery byl po závodě trochu naštvaný, že se tak Pirelli dostalo špatné reklamy, ale vše už je zapomenuto.

"Týmy překračují limity asi v hodně závodech, patří to k tomu, ale když máte takové problémy, změníte nastavení a vyřešíte to. V Belgii to nemohl nikdo vědět, protože v trénincích pršelo, takže tak měly vliv okolnosti," připomněl. "Nepomohlo to nám ani Red Bullu Racing, ale nejsme s nimi ve sporu, ani oni s námi."

Diskuze (9) Další článek: Thajsko uvažuje o závodu formule 1. Má země Red Bullu šanci?
22:00 | Toto Wolff přiznal, že Mercedes má problémy se spolehlivostí, kterou stále úplně nepochopil. Bottas nasadil šestý motor.
22. října | Valtteri Bottas nasazuje šestý motor. Dostane penalizaci 5 míst.
22. října | Kromě Vettela odstartuje z poslední řady v Austinu také George Russell. Také on nasadí novou pohonnou jednotku.
22. října | Americký jezdec Logan Sargeant, který závodí ve F3 za tým Charouz Racing System, se stal členem jezdecké akademie Williamsu.

GP USA 2021

Pátek 22. října 2021
1. trénink Bottas
2. trénink Pérez
Sobota 23. října 2021
3. trénink 20.00–21.00
Kvalifikace 23.00–00.00
Neděle 24. října 2021
Závod 21.00