Odklon předních kol pro Monzu doporučilo Pirelli velmi konzervativní

Ve snaze vyhnout se potížím s puchýři na předních pneumatikách, které trápily některé týmy ve Spa, stanovilo Pirelli pro Monzu ještě konzervativnější hodnoty.
Odklon předních kol pro Monzu doporučilo Pirelli velmi konzervativní

Odklon předních kol byl jedním z hlavních témat belgické Grand Prix především kvůli Red Bullu, jemuž se na předních pneumatikách vytvořily v kvalifikaci puchýře v takovém množství, že vznikla obava o bezpečnost obutí.

Problémy způsobila skutečnost, že týmy nemohly jezdit dostatečně dlouho na suchu, aby samy poznaly, jaké je nejvhodnější nastavení. Pirelli doporučilo maximální hodnotu odklonu předních kol na 4 stupně a Red Bull toto doporučení překročil o tři desetiny.

V domácím závodě v Monze sází Pirelli na jistotu a doporučilo jen 3,75 stupně. "To číslo jsme trochu snížili z důvodu opatrnosti," vysvětloval sportovní šéf Pirelli Paul Hembery pro Autosport. "Podle dat, která jsme viděli, bude Monza v některých ohledech pravděpodobně podobná náročnosti Spa. Ale podle předpovědí budeme jezdit na suchu a s opatrnějšími limity to bude v pořádku."

Čísla Pirelli ale zůstávají jen doporučením, takže týmy stále mají možnost nastavit odklon předních kol podle svého uvážení. Italové odložili snahu udělat s pomocí FIA ze svých doporučení povinnost.

"Nejedná se o tom, ale zůstává to možností, protože se to týká oblasti, ve které si chcete být jistí tím, co se děje, a daty, která máte. Je to klíčové," komentoval Hembery.

Ve Spa doporučení překročil jen Red Bull, McLaren ho kopíroval na horní hranici a ostatní týmy byly pod ním. Nejvíce se hovořilo o problémech Red Bullu a Hembery byl po závodě trochu naštvaný, že se tak Pirelli dostalo špatné reklamy, ale vše už je zapomenuto.

"Týmy překračují limity asi v hodně závodech, patří to k tomu, ale když máte takové problémy, změníte nastavení a vyřešíte to. V Belgii to nemohl nikdo vědět, protože v trénincích pršelo, takže tak měly vliv okolnosti," připomněl. "Nepomohlo to nám ani Red Bullu Racing, ale nejsme s nimi ve sporu, ani oni s námi."

Další článek: Thajsko uvažuje o závodu formule 1. Má země Red Bullu šanci?

11:46 | Grosjean: Pokud bych sledoval tento závod doma a jeden z mých přátel měl takovou nehodu, byl bych přesvědčen, že je mrtvý.
22:21 | Reakce jezdců na nehodu Grosjeana v týmových rádií bezprostředně po nehodě... odkaz
21:17 | Proč sledovat GP Sachíru: Russell jede v Mercedesu Aitken debutuje ve Williamsu Fittipaldi debutuje v Haasu Netradiční layout okruhu, kola výrazně pod 1 minutu, očekáváme malé rozdíly v časech. Pojede se později, bude chladněji, podmínky tedy jiné. + finále šampionátu F2!
20:00 | Testů mladých jezdců po GP Abú Dhabí by se mohl zúčastnit také Carlos Sainz s Ferrari.

GP Sachíru

Pátek 4. prosince 2020
1. trénink 14.30–16.00
2. trénink 18.30–20.00
Sobota 5. prosince 2020
3. trénink 15.00–16.00
Kvalifikace 18.00–19.00
Neděle 6. prosince 2020
Závod 18.10