Novozélanďan Brendon Hartley se po závodním víkendu na okruhu Yas Marina v Abu Dhabi rozloučil s formulí 1. U týmu Toro Rosso ho od příští sezóny nahradí Alex Albon, který vytvoří novou jezdeckou dvojici s navrátilcem Daniilem Kvjatem.
Devětadvacetiletý vítěz 24 hodin Le Mans a dvojnásobný mistr světa FIA WEC Brendon Hartley získal v této sezóně formule 1 čtyři body a obsadil celkové devatenácté místo.
Jeho největším úspěchem bylo šesté místo v kvalifikaci na japonskou grand prix, která byla pro Hartleyho tým Toro Rosso vzhledem k využívaným motorům Honda domácím závodem. V závodě obsadil novozélandský pilot nejlépe deváté místo (GP USA), často ho ale také provázela smůla. Na příklad v Monze musel Hartley odstoupit ihned po startu kvůli nezaviněné kolizi se soupeři.
Zástupci Hondy po skončení sezóny ocenili přínos Brendona Hartleyho pro vývoj pohonných jednotek, který se podle vyjádření japonského výrobce díky Novozélanďanovi urychlil.
„V neděli jsem opustil okruh Yas Marina se vztyčenou hlavou,“ uved nyní již bývalý pilot Toro Rosso na svém oficiálním twitterovém účtu.
„Jsem pyšný na svůj dosavadní příběh a na moji dosavadní cestu, z formule 1 ale odcházím s pocitem nedokončené práce.“
„V minulosti jsem několikrát narazil, vždy ale věřím, že obtížné situace mě učiní silnějším. Velmi mi také pomáhá to, že mám za sebou skvělou podporu v podobě novozélandských přátel, rodiny a manželky.“
„Chtěl bych také poděkovat mému trenérovi Richovi, pěti stovkám zaměstnanců Toro Rosso, se kterými jsem si v této sezóně bok po boku užíval vzájemnou spolupráci, týmu inženýrů, mechanikům, oddělení marketingu a PR, lidem z hospitality, zaměstnancům v továrně a pochopitelně všem v Honda Racing.“
„Velmi oceňuji podporu od všech fanoušků z celého světa, které se mi dostalo v průběhu tohoto roku. Stále mám ve svém příběhu spoustu stránek, které čekají na popsání.“
Závodní budoucnost Brendona Hartleyho je zatím nejasná. Již před vstupem do formule 1 se spekulovalo o možném zájmu o služby novozélandského jezdce ze strany týmů v sérii IndyCar.
Brendon Hartley po svém konci ve WEC (a po ukončení programu Porsche v LMP 1) navíc stále zůstává továrním pilotem Porsche. V úvahu by tak pro Novozélanďana připadalo na příklad angažmá ve třídách LMGTE – PRO a GTLM šampionátů FIA WEC a IMSA WSC, kde německá značka nasazuje vůz 911 RSR specifikace GTE.
Porsche má navíc namířeno do formule E, tím pádem by se pro Hartleyho mohly v budoucnu otevírat možnosti i v sérii elektrických monopostů.
Foto: Getty Images / Peter Fox