Odešel jsem se vztyčenou hlavou, říká Hartley o konci v Toro Rosso

Novozélanďan Brendon Hartley se po závodním víkendu na okruhu Yas Marina v Abu Dhabi rozloučil s formulí 1. U týmu Toro Rosso ho od příští sezóny nahradí Alex Albon, který vytvoří novou jezdeckou dvojici s navrátilcem Daniilem Kvjatem.
Odešel jsem se vztyčenou hlavou, říká Hartley o konci v Toro Rosso

Devětadvacetiletý vítěz 24 hodin Le Mans a dvojnásobný mistr světa FIA WEC Brendon Hartley získal v této sezóně formule 1 čtyři body a obsadil celkové devatenácté místo.

Jeho největším úspěchem bylo šesté místo v kvalifikaci na japonskou grand prix, která byla pro Hartleyho tým Toro Rosso vzhledem k využívaným motorům Honda domácím závodem. V závodě obsadil novozélandský pilot nejlépe deváté místo (GP USA), často ho ale také provázela smůla. Na příklad v Monze musel Hartley odstoupit ihned po startu kvůli nezaviněné kolizi se soupeři.

Zástupci Hondy po skončení sezóny ocenili přínos Brendona Hartleyho pro vývoj pohonných jednotek, který se podle vyjádření japonského výrobce díky Novozélanďanovi urychlil.

Mám porážet Gaslyho? Už to dělám, říká Hartley

Mám porážet Gaslyho? Už to dělám, říká Hartley

„V neděli jsem opustil okruh Yas Marina se vztyčenou hlavou,“ uved nyní již bývalý pilot Toro Rosso na svém oficiálním twitterovém účtu.

„Jsem pyšný na svůj dosavadní příběh a na moji dosavadní cestu, z formule 1 ale odcházím s pocitem nedokončené práce.“

„V minulosti jsem několikrát narazil, vždy ale věřím, že obtížné situace mě učiní silnějším. Velmi mi také pomáhá to, že mám za sebou skvělou podporu v podobě novozélandských přátel, rodiny a manželky.“

„Chtěl bych také poděkovat mému trenérovi Richovi, pěti stovkám zaměstnanců Toro Rosso, se kterými jsem si v této sezóně bok po boku užíval vzájemnou spolupráci, týmu inženýrů, mechanikům, oddělení marketingu a PR, lidem z hospitality, zaměstnancům v továrně a pochopitelně všem v Honda Racing.“

Gaslyho vůz v Austinu poškozený nebyl, tvrdí Hartley

Gaslyho vůz v Austinu poškozený nebyl, tvrdí Hartley

„Velmi oceňuji podporu od všech fanoušků z celého světa, které se mi dostalo v průběhu tohoto roku. Stále mám ve svém příběhu spoustu stránek, které čekají na popsání.“

Závodní budoucnost Brendona Hartleyho je zatím nejasná. Již před vstupem do formule 1 se spekulovalo o možném zájmu o služby novozélandského jezdce ze strany týmů v sérii IndyCar.

Brendon Hartley po svém konci ve WEC (a po ukončení programu Porsche v LMP 1) navíc stále zůstává továrním pilotem Porsche. V úvahu by tak pro Novozélanďana připadalo na příklad angažmá ve třídách LMGTE – PRO a GTLM šampionátů FIA WEC a IMSA WSC, kde německá značka nasazuje vůz 911 RSR specifikace GTE.

Porsche má navíc namířeno do formule E, tím pádem by se pro Hartleyho mohly v budoucnu otevírat možnosti i v sérii elektrických monopostů.

Foto: Getty Images / Peter Fox

Další článek: Jak by mohlo vypadat zbarvení Haasu v příštím roce?

14:09 | Padlo rozhodnutí.... v Imole se tento víkend pojede nakonec bez diváků.
12:50 | Pierre Gasly potvrzen v týmu AlphaTauri pro rok 2021.
9:35 | Mercedes a Aston Martin budou více spolupracovat, což se určitě promítne i ve F1. Mercedes navýší podíl v Astonu na 20 %. Ten získá přístup k technologiím elektrických pohonů.
27. října | Kvůli dvoudennímu víkendu v Imole se musela měnit pravidla a další věci. Méně bude i pneumatik. Místo 13 sad jen 10: dvě sady tvrdých, dvě střední a šest měkkých. Tři sady musí být po tréninku vráceny.

GP Emilia Romagna

Sobota 31. října 2020
Trénink 10.00–11.30
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 1. listopadu 2020
Závod 13.10