Oddělení hmotnosti jezdce a vozu přišlo pro mě pozdě, říká Ericsson

Formule 1 příští rok oddělí minimální hmotnost vozu a jezdce. V případě jezdce bude stanovena na 80 kg. Pokud některý z jezdců váží méně, bude se rozdíl dorovnávat závažím.
Oddělení hmotnosti jezdce a vozu přišlo pro mě pozdě, říká Ericsson

Marcus Ericsson uvedl, že za změnu tohoto pravidla bojoval od vstupu do F1. Se svými 180 cm patří mezi nejvyšší jezdce a cítí se znevýhodněný. Ještě hůře je na tom Hülkenberg, který má o 4 cm více.

Ericsson přiznal, že závodí bez pití

Ericsson přiznal, že závodí bez pití

Ericsson nedávno řekl, že už dva roky jezdí v závodech bez pití. „Musel jsem se zbavit láhve a i tak jsem na limitu,“ řekl pro Motorsport Total.

„Je to neustálý boj s tím, abych zůstal co nejlehčí. V roce 2018 bychom už něco takového neměli řešit.“

„Myslím, že to má asi kilogram,“ říká Ericsson o láhvi s pitím. „Kilogram je pár setin sekundy na kolo. Deset kilo jsou asi tři, čtyři desetiny. Za 60 kol je to ale už pár sekund, které mohou v závodě znamenat rozdíl mezi desátým a jedenáctým místem.“

Dietou na body. Ericsson prozradil, v čem tkví jeho zlepšení

Dietou na body. Ericsson prozradil, v čem tkví jeho zlepšení

Příští rok zavede F1 zmíněné pravidlo, kterého se ale Ericsson už nedočká. „Myslím, že je šílené, že se o něčem takovém neuvažovalo už před deseti nebo patnácti lety. Lehčí jezdci mají jasnou výhodu. Já se s tím musel potýkat celou svou kariéru. Všichni mí týmoví kolegové bylo lehčí než já. Je to frustrující,ale taková je realita.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Trať v Rijádu bude pro piloty výzvou, myslí si Massa

9:53 | Ferrari očekává, že mu Paul Ricard tak úplně nesedne...
17. června | Skončil šéf komunikace F1 Matteo Bonciani
16. června | #7 zřejmě opravdu měla defekt a musela do boxů podruhé, protože kolo špatně nasadili.
14. června | Rozpočtový strop by mohl být zavedený už příští rok. Nebude se nikdo trestat za nedodržení, jen se budou ladit postupy.

GP Francie 2019

Pátek 21. června 2019
1. trénink 11.00–12.30
2. trénink 15.00–16.30
Sobota 22. června 2019
3. trénink 12.00–13.00
Kvalifikace 15.00–16.00
Neděle 23. června 2019
Závod 15.10