Oddělení hmotnosti jezdce a vozu přišlo pro mě pozdě, říká Ericsson

Formule 1 příští rok oddělí minimální hmotnost vozu a jezdce. V případě jezdce bude stanovena na 80 kg. Pokud některý z jezdců váží méně, bude se rozdíl dorovnávat závažím.
Oddělení hmotnosti jezdce a vozu přišlo pro mě pozdě, říká Ericsson

Marcus Ericsson uvedl, že za změnu tohoto pravidla bojoval od vstupu do F1. Se svými 180 cm patří mezi nejvyšší jezdce a cítí se znevýhodněný. Ještě hůře je na tom Hülkenberg, který má o 4 cm více.

Ericsson přiznal, že závodí bez pití

Ericsson přiznal, že závodí bez pití

Ericsson nedávno řekl, že už dva roky jezdí v závodech bez pití. „Musel jsem se zbavit láhve a i tak jsem na limitu,“ řekl pro Motorsport Total.

„Je to neustálý boj s tím, abych zůstal co nejlehčí. V roce 2018 bychom už něco takového neměli řešit.“

„Myslím, že to má asi kilogram,“ říká Ericsson o láhvi s pitím. „Kilogram je pár setin sekundy na kolo. Deset kilo jsou asi tři, čtyři desetiny. Za 60 kol je to ale už pár sekund, které mohou v závodě znamenat rozdíl mezi desátým a jedenáctým místem.“

Dietou na body. Ericsson prozradil, v čem tkví jeho zlepšení

Dietou na body. Ericsson prozradil, v čem tkví jeho zlepšení

Příští rok zavede F1 zmíněné pravidlo, kterého se ale Ericsson už nedočká. „Myslím, že je šílené, že se o něčem takovém neuvažovalo už před deseti nebo patnácti lety. Lehčí jezdci mají jasnou výhodu. Já se s tím musel potýkat celou svou kariéru. Všichni mí týmoví kolegové bylo lehčí než já. Je to frustrující,ale taková je realita.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Další článek: Trať v Rijádu bude pro piloty výzvou, myslí si Massa

18:07 | Podle dřívějších spekulací ohledně kalendáře 2022 bychom v příštím roce už Imolu v kalendáři vidět neměli. Nicméně starosta tvrdí, že brzy potvrdí smlouvu do roku 2025. Podle italského formulapassion by se mělo jet v termínu GP Francie (že by konec Paul Ricardu?).
17:34 | W Series mění plány. Místo finále v Mexiku budou dva závody v Austinu.
15:03 | První závod v Miami se pojede 8. května 2021. Potvrdili to organizátoři.
22. září | Ferrari potvrdilo, že Charles Leclerc dostane v Soči novou pohonnou jednotku. Čeká ho tak start z konce pole. Kdy novou a vylepšenou pohonnou jednotku nasadí Sainz se rozhodne později.

GP Ruska 2021

Pátek 24. září 2021
1. trénink 10.30–11.30
2. trénink 14.00–15.00
Sobota 25. září 2021
3. trénink 11.00–12.00
Kvalifikace 14.00–15.00
Neděle 26. září 2021
Závod 14.00