Oddělení hmotnosti jezdce a vozu přišlo pro mě pozdě, říká Ericsson

Formule 1 příští rok oddělí minimální hmotnost vozu a jezdce. V případě jezdce bude stanovena na 80 kg. Pokud některý z jezdců váží méně, bude se rozdíl dorovnávat závažím.
Oddělení hmotnosti jezdce a vozu přišlo pro mě pozdě, říká Ericsson

Marcus Ericsson uvedl, že za změnu tohoto pravidla bojoval od vstupu do F1. Se svými 180 cm patří mezi nejvyšší jezdce a cítí se znevýhodněný. Ještě hůře je na tom Hülkenberg, který má o 4 cm více.

Ericsson přiznal, že závodí bez pití

Ericsson přiznal, že závodí bez pití

Ericsson nedávno řekl, že už dva roky jezdí v závodech bez pití. „Musel jsem se zbavit láhve a i tak jsem na limitu,“ řekl pro Motorsport Total.

„Je to neustálý boj s tím, abych zůstal co nejlehčí. V roce 2018 bychom už něco takového neměli řešit.“

„Myslím, že to má asi kilogram,“ říká Ericsson o láhvi s pitím. „Kilogram je pár setin sekundy na kolo. Deset kilo jsou asi tři, čtyři desetiny. Za 60 kol je to ale už pár sekund, které mohou v závodě znamenat rozdíl mezi desátým a jedenáctým místem.“

Dietou na body. Ericsson prozradil, v čem tkví jeho zlepšení

Dietou na body. Ericsson prozradil, v čem tkví jeho zlepšení

Příští rok zavede F1 zmíněné pravidlo, kterého se ale Ericsson už nedočká. „Myslím, že je šílené, že se o něčem takovém neuvažovalo už před deseti nebo patnácti lety. Lehčí jezdci mají jasnou výhodu. Já se s tím musel potýkat celou svou kariéru. Všichni mí týmoví kolegové bylo lehčí než já. Je to frustrující,ale taková je realita.“

Foto: Getty Images / Mark Thompson

Diskuze (25) Další článek: Trať v Rijádu bude pro piloty výzvou, myslí si Massa
11. listopadu | Hamilton se na sociálních sítích omluvil za svá včerejší slova, podle kterých byl Sirotkin neuctivý.
11. listopadu | Podle Toto Wolffa je Ferrari v Brazílii favoritem.
11. listopadu | Jenson Button se stal šampionem Super GT.
10. listopadu | Také Magnussen napomenut za pomalou jízdu při návratu do boxů.